Форум за ДЕЛТАПЛАНЕРИЗЪМ на DELTACLUB.BG

Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията



Новини: Последният модел делтапланер Falcon 3 Tandem на американската фирма WillsWing продължава да споделя полети с пасажери.

Автор Тема: Та така...  (Прочетена 4182 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

Неактивен Kiril

  • Newbie
  • *
  • Публикации: 42
Та така...
« -: Март 05, 2011, 21:15:01 pm »
Здравейте !Понеже си имам делтапланер-,

вчера се побих на една ливада-,

но нищо не направих,а и дойде пазач и каза да не тъпча посевите.

Затова днес се качих на Стара планина-

Южен изглед-

Северен изглед-

Мислите си,че съм летял?Не.Закъсах в снега.Исках просто да се похваля,че си имам делтапланер. :D

Неактивен million_miracles

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1213
Re:Та така...
« Отговор #1 -: Март 06, 2011, 09:24:54 am »
Стара Планина е доста голяма! Коя местност е на снимките? Хубави снимки, и крилото изглежда добре.
Всеки полет е важен!

Неактивен Kiril

  • Newbie
  • *
  • Публикации: 42
Re:Та така...
« Отговор #2 -: Март 06, 2011, 12:01:11 pm »
Прохода Троян-Кърнаре,най-високата част-не знам как се казва,има един паметник като голяма врата..Крилото наистина е много изпънато,и собственика си личи ,че не е вчерашен,гледах му видеоклипове с летене.Сега пак съм на едно хълмче,докато се мандахерцам заваля дъжд.Ама това си е част от играта май.Ще чакам.. :'(

Неактивен million_miracles

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1213
Re:Та така...
« Отговор #3 -: Март 06, 2011, 12:33:19 pm »
Сред летящите се знае като старта на Беклемето.
Крилото след като се намокри и се прибере в калъфа може да мухляса. После това не се оправя - имай го на ум.
Всеки полет е важен!

Неактивен Stani

  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 361
  • Летенето е уникално, защото всеки път е различно!
Re:Та така...
« Отговор #4 -: Март 06, 2011, 15:10:31 pm »
 Поздравления за ентусиазма ти, личи си че летенето ти е в кръвта.То е като при моторджиите.Те викат влезне ли ти веднъж бензина в г...за спиране няма.Така е и с летенето свирне ли ни веднъж вятърът в ушите спирка йок.Дай Боже добро време да се съберем всички и теб имам в предвид да обменим опит и знания.В същност с теб си приличаме по това че и аз тръгнах малко самосиндикално с един приятел на поляните и учебния склон, ноооо.... ентусиазма се отличава от реалните знания и умения, които са нужни за истинския полет.Може и да се повтарям...та докато не се запознахме с Митака успях да изкривя два пъти рамката и веднъж яко глезена си, което ми държа влага почти година.А твоето крило и тяло не заслужават подобно нещо.Така че ако имаш възможност ела насам за някой ден ще е от голяма полза.
  С най-добри чувства.Стани.
Повече въздух в гърдите и крилата!

Неактивен Kiril

  • Newbie
  • *
  • Публикации: 42
Re:Та така...
« Отговор #5 -: Март 06, 2011, 17:23:04 pm »
,,...личи си че летенето ти е в кръвта"
,,...да обменим опит и знания"

      :D  :D  :D   

Мерси,мерси-само дето досега не съм се отлепил и 5 см.Но пък с всяко разпъване усещам,че напредвам.Днес например
това крило ми беше като перушинка-за разлика от преди 2 дни.И всяко сгъване е по-стегнато от предишното,
по-бързо се оправям...Накрая ще зема да литна май... ;D Имам покана да посетя учебните занимания,и ще се възползвам. ::)
Чао,до тогава.

Неактивен million_miracles

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1213
Re:Та така...
« Отговор #6 -: Август 06, 2011, 17:50:53 pm »
"БРАВО" КИРИЛЕ
След толкова труд е време да пожънеш и малко успех. Честито ти ново крило и умната. След славата която ти се ности вече на Сопот и поетия адреналин се надявам да си взел поука. Всички тръгваме с нулев опит и пълна торба с късмет. (Последното не е съвсем сигурно) Номера е да напълниш торбата с опита, преди да се изпразни торбата с късмета.  Не се притеснявай да питаш за каквото и да е. Това си е твоята тема, а и никой не се е родил научен.
Всеки полет е важен!

Неактивен Kiril

  • Newbie
  • *
  • Публикации: 42
Re:Та така...
« Отговор #7 -: Август 06, 2011, 23:13:14 pm »
 ;D
За Сопот да си кажа-на 1-ви Август се побих рано-рано на Сопотския старт.
Бях се окачил и чаках вятър и кураж,а на 50 м.зад мен се бяха събрали 50-тина пара-пилоти,понеже беше първият ден на пара-състезание.
Вятърът беше Ю-ЮИ,при челен(Ю)тръгнах.Засилих се яко,планерът излетя.Почти веднага си напъхах краката в сбруята,и в този момент силен Източен(откъм лявото крило) ме завъртя към склона.Впрочем не успя напълно,а нa 90 градуса,понеже веднага контрирах със завой наляво и придърпване на трапеца.Държах в това положение,усещах,че полека ще обърна към долината(дясното ми крило беше на няколко метра от склона),но се движех доста бързо спрямо земята,право към западния ръб на склона.Не отпусках и за миг пълния натиск на трапеца надясно,и придърпване на макс.Това ми поддържаше почти успоредния на склона,постепенно извъртащ ме отново към долината курс.Прехвърлих западния ръб опасно близо и ми поолекна-склона се поотдалечи,имах голяма височина....Чак сега се хванах долу за спиидбара,въпреки,че краката ми бяха отдавна в сбруята.Но  бях убеден,че крилото ми не е в ред,че профила му е нарушен.Почнах да правя завои наляво и надясно,борейки се с пулсациите,но държах трапеца през цялото време придърпан на макс.-струваше ми се,че благодарение на това успявах да управлявам, а и губех височина-а аз исках ДОЛУ.
Като поснижих почнах да се кьоря за жици,и като видях празно място,(тук вятъра ми се струваше западен)заходих с десен завой над водоемче с рибари,в тази посока.Умишлено се снижих екстремно до около 2 м.,за да не подмина безжичната местност(посеви разни),и тогава почнах да поизбутвам трапеца.С този запас от скорост мислех,че ще имам дълъг приземен ефект,но посевите се оказаха високи 2 м.,и приличаха на зелено жито.Т.е.приземен ефект не можеше да се получи.Бобутнах още малко трапеца и почнах да ги бруля.Като взех да заоравам в тях,избутах силно, и пропаднах между посевите,за щастие вече в самия им край,до черен път.Счупено бедро на трапеца все пак-планера се извъртя надясно,понеже лявото му крило излезе от посевите-края на нивата.
Е,това е-цял роман от от една малка случка. ;D
Извинявам се,но като пишех,почнах да се сещам за детайли,които бях забравил,и ми стана интересно.
След като Митко смени бедрата на трапеца и литна с планера,каза,че всичко е наред,т.е. планера не е бил виновен за кривия полет.Кой ли? ::)
Мисля,че при пъхането на краката в сбруята,понеже бях с големи обувки,съм се набрал ,без да искам,на трапеца,а лошата управляемост е била от високата скорост-придърпания трапец.И  от там и целия филм.
Сега-с хепиенд
.
« Последна редакция: Август 08, 2011, 21:55:44 pm от Kiril »

Неактивен krassihg

  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 465
Re:Та така...
« Отговор #8 -: Август 08, 2011, 00:06:47 am »
Кириле,
направил си добър опит да се пребиеш, ако постоянстваш, може и да успееш.
в една друга тема бях превел една статия, в която се казва че авиацията прощава, но не много често. Самия факт че започваш първите си полети с едно крило, което е за по-напреднали, вече е добра предпоставка за пребиване.Това че крилото се е клатело насам-натам, показва че си правил т.нар. осцилации, които се оправят с отпускане на рамката, но като се има предвид малкия ти опит, ако не знаеш колко да отпуснеш, може да си направиш срив, затова не ми се ще да коментирам. Долу ако кацаш на жито, царевица или каквито ще да е посеви, върха на растенията се приема за повърхността за кацане и съответно изравняване и избутване се правят като за тази повърност. иначе растенията неминуемо спъват рамката и удара е неизбежен. Пак добре че не си счупил ръка или нещо друго.