Делтапланеризъм > Безопасност и техника на полетите

табелка за напомняне

(1/1)

krassihg:
Интересна идея за по безопасни полети. Слагаш си една табелка на рамката, така че да си я прочетеш преди да излетиш.
написваш си списък с нещата които да провериш, преди да излетиш.

Pre Flight Glider
> Wheels locked
> Hook-in
> Leg loops
> Chin strap
> Chute pins
> Vario on/Task active
> Radio on
> VG set
> Hooked in

Предполетен преглед на крилото
колелцата монтирани
окачване
бедрени колани ( поставени)
каската ( каишка заключена)
пинове на парашута
Варио включено
радио включено
променлива геометриа  сетната
закачен за окачването

million_miracles:
Веднъж забравих да си сложа "лигавника". (Абе това нещо няма ли си друго име???)  Остана мушнат между банелата и плата на атакуващия ръб. Ако висеше, щях да го видя, ама не - излетях без.  Щях да се очистя направо!!! Крилото се държеше, все едно няма скорост и кълвеше напред. За да лети, трябваше да избутвам, което е неестествено и води до срив при нормални обстоятелства. Предполетната проверка на крилото и пилота е важно нещо, и когато не съм летял дълго време ми се е искало да си имам "пищов" за подсказване.  Редовно летене му е майката!! Бих разделил проверките на две! Проверка на крилото, и проверка преди да самото излитане. Пояснявам, защото разбирам, че Краси говори за предполетния чек, а написаното от мен за лигавника е за първия "CHECK" на крилото. Като прочетох темата, първо си помислих за онези табели по стартовете - "ЗАКАЧЕН" ???

krassihg:
Ами аз го казвам това за табелката, защото установих с времето, че паметта на човека понякога прави странни номера...и за да не се рискува с това, най-добре табелка...ми то дори в голямата авиация си е правило..пилотите си имат таблици с написани чек-листове, и си ги четат и отмятат...така че една такава табелка не вреди...а имаше един пич на последното световно първенство, ( ако гледахте филмчетата) , който си беше написал на рамката " Have Fun"...за да не забравя че летенето все пак е за удоволствие, и за да не предприема излишни рискове...

million_miracles:
Ако не внимаваш и табелка няма да помогне.
http://www.youtube.com/watch?v=u51qpPLz5U0&feature

liubo1953:
Ухх...чак мен ме заболя като го гледах тоя момък! Моето скромно мнение,е че всеки САМ трябва да се провери дали се е ЗАКАЧИЛ! Табелка ми се струва излишна ,като се има предвид че крилото и без това е накичено с камери,вариометри,и прочее. Най лесно е преди старта някой да държи носа,а пилота да легне и се люшне напред. Въобще ,вълнението преди старта,поне за малко трябва да остане на заден план ,поне докато пилота се огледа дали всичко е наред! Дръжте си карабинера в ръце,не го закачвайте на рамото за удобство /докато ходите насам-натам/!!! През 1980г.,или1979, Владо Кинанов/Попата/ и аз,така изтървахме Ангел Анев от старта на Камен Дел,когато снимаха док. филм за нашия клуб :ЗМЕЙ:. но всичко мина без травми.Ангел се пусна на 2 метра след излитането и се претърколи ,а крилото,под тежестта на камерата направи завой,и се блъсна обратно в склона.Така че всеки сам трябва да мисли за безопасността си!!! :)

Навигация

[0] Списък на темите

Премини на пълна версия