Делтапланеризъм > Състезания, срещи и летене...

Коняво-о-о

<< < (9/20) > >>

krassihg:
Честито на Стани и на Боби първо склоново реене. Пълните ми душата, момчета. Само така !

Stani:
 Мерси Краси, дано скоро имаме възможност всички в купом да летим.
Денят по прогнозите в нета(2-3м/сек юг)не беше многообещаващ, но още на последния завой преди да паркираме пред твкулата се видя, че нещата са мааалко по-така.А точно, хубав 7-10м/с вятър.А как го чках този вятър....и си заслужи чакането.Един час във въздуха, летях, колкото ми се летеше.Наистина беше като на кино.Когато бях над старта имах 360 градуса гледка това само отгоре може да се види.Докоснах се до същността на делтапланеризма, някакъв вид нирвана бих го нарекъл.Усет за аза, въздуха и природата наоколо.
 Иначе изчаках да излети чичо Янчо да се уверя, че ще пробива и аз се плъзнах.Първо малко плахо, но полека лека се добрах до двата края на склона.Имаше и термика хванах на няколко пъти за първи път осезаеми качвания.А качване имаше и по напред от самия склон.А когато се разминавахме делтите във въздуха... някакси споделяхме щастието, хем красиво, хем малко страшно.Определено не липсва тръпка.Летях без електроника(жипиес и варио), но не са ми и липсвали.Имах отправна точка самия склон а и крилото вече го чувствам.Като кацнах Тони ми казва: "Сичко по две нали?", в смисъл каквото съм изпитвал до сега в полет на втора.На мен ми се стори по десет.А чичо Янчо направи показно на майсторско излитане като гларус от мачта на кораб.Само с лека команда на крилото и се отлепи.Определено беше незабравим ден.

bobysan71:
Отначало бях малко притеснен от силния вятър,но след като излетях и се поотпуснах малко, му хванах цаката на склоновото реене.На отделни места ме раздрусвше по силно и се усещаше силно качване нагоре,на други усещах леко пропадане надолу.За пръв път мисе случва да летя едновременно с още три делтаплана заедно във въздуха и при разминаването усещането беше незабравимо.Разбира се не мина и без грешки които ще трябва да изчистя за в бъдеще но като цяло съм доволен от полета.

http://www.youtube.com/watch?v=5xqk_6orNJs

bobysan71:
http://www.youtube.com/watch?v=tbZOGziZwpE

krassihg:
http://www.bhpa.co.uk/pdf/info_for_visiting_pilots.pdf


http://www.expandingknowledge.com/Jerome/PG/Rule/Right_of_Way/Main.htm

http://www.westcoastsoaringclub.com/safety/airrules.php

http://50k-or-bust.com/Flying_Articles/Collision_Avoidance_Ridge_AirLaw.htm

http://www.flytorrey.com/support/Bradrules.php

Ето малко линкове с информация за правила на движение при склоново реене. Различните страни имат различни правила, но има няколко които са почти универсални. Сега вече като започвате да летите повече крила на склона, е добре преди полет да си направите разбор, да си припомните кой има предимство в различните ситуации, за да няма проблеми.

Общо взето пилота който е по-близо до склона има предимство. Завоите се правят винаги навън от склона, а не към склона. Пилота под вас има предимство. Ако се движите насрещно на еднаква височина, пилота, на когото планината се пада вдясно, има предимство, т.е. другия трябва да се отмести и да даде път.( всъщност правилото е че двамата пилоти се отклоняват в свое дясно, но понеже на единия вдясно му идва планината, другия трябва да се отмести, за да му даде път да мине.)Това правило понякога се експлоатира умишлено от някои пилоти, за да избутат друг пилот от доброто качване, което разбира се е некоректно.
 Задминаване се прави между планината и планера, когото задминавате ( това правило има разлики в някои държави).

а тука има нещо като тест, долу се превключва за следваща ситуация, има доста интересни положения. Поставете се на място на всеки от тези пилоти и помислете как ще реагирате в съответната ситуация.


http://www.hanggliding.org/wiki/Ridge_Soaring_Right_of_Way_QUIZ


Rules of the Ridge

    * Always clear your turns. See, Be Seen and Avoid.
    * Do not pin other pilots against the ridge. Leave enough room to turn out from the ridge.
    * In ridge soaring conditions, pass on the right but realize that not everyone will follow this rule.
    * Watch other pilot's posture and movements for clues as to his or her actions and intent.
    * First pilot to enter a thermal establishes turning direction. The lower pilot has the right of way.
    * In ridge soaring conditions, the faster glider overtaking another glider, passes on the inside (ridge side).
    * Please stay in a counter clockwise rotation when ridge soaring. The glider on the right has the right of way. Thermalling should be done outside the ridge soaring pattern.

Right of Way Rules

1.     Hang gliders and paragliders (unpowered ultralight vehicles) must yield right of way to all other aircraft except powered ultralights. This is the law (FAA Federal Aviation Regulations Part 103).
2.     As you approach another aircraft head on, you should steer to your right of the approaching aircraft. (Like a car on the road.)
3.     When thermalling, the first pilot to enter a thermal establishes the required turning direction in that thermal.
4.     When ridge soaring, the glider closest to the ridge has right of way.
5.     The lower aircraft has the right of way.
6.     When ridge soaring, a glider overtaking another glider that is flying in the same direction should pass between the ridge and the glider being overtaken.

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия