Форум за ДЕЛТАПЛАНЕРИЗЪМ на DELTACLUB.BG

Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията



Новини: Последният модел делтапланер Falcon 3 Tandem на американската фирма WillsWing продължава да споделя полети с пасажери.

Автор Тема: Коняво-о-о  (Прочетена 27456 пъти)

0 Потребители и 3 Гости преглежда(т) тази тема.

Неактивен million_miracles

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1213
Re:Конявска планина
« Отговор #30 -: Ноември 09, 2010, 13:38:49 pm »
Еми значи аз летя на криво.
Добре се получи летенето, но този път беше без бутане и сняг. За сметка на това има огромни задръствания на Владайския проход. За целта заобикаляме през Мало Бучино, където има дупки, прах и камиони които строят магистралата. Като пуснат магистралата ще потръгнат по добре нещата.
Да взема да кача и аз някоя снимка, че Васи е като лавина.
Всеки полет е важен!

Неактивен Falcon

  • Newbie
  • *
  • Публикации: 14
Re:Конявска планина
« Отговор #31 -: Ноември 09, 2010, 16:17:09 pm »
Хаха. Митак, сигурен съм че е от фотоапарата.  ;D

Сега ще седна и аз да сваля траковете и да кача малко снимки, че Васи много дръпна напред с матеряла.  ;)

Неактивен Vassy

  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 154
Re:Конявска планина
« Отговор #32 -: Ноември 09, 2010, 17:41:30 pm »
Нищо не разбирате от снимане на летящи (идентифицирани) обекти вие :D Мога научно да обясня защо си накриво... и защо хоризонта си е прав :D ама няма... :) айде де само се каните да качите снимки пък никакви ги няма...??? :)

Неактивен krassihg

  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 465
Re:Конявска планина
« Отговор #33 -: Ноември 09, 2010, 21:15:30 pm »
А бе тя цялата Земя е крива, вие за един хоризонт се разправяте  ;D...Митак, знаеш ли че Земята всъщност има форма на круша, а не на сфера ?

Неактивен Vassy

  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 154
Re:Конявска планина
« Отговор #34 -: Ноември 09, 2010, 21:57:36 pm »
Знаех си, че има нещо гнило в тази работа... най-вероятно ще да съм ви снимала някъде около опашката на крушката и за туй хоризонтът ти се види крив!!! :)

Неактивен krassihg

  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 465
« Последна редакция: Ноември 09, 2010, 22:48:59 pm от krassihg »

Неактивен Falcon

  • Newbie
  • *
  • Публикации: 14
Re:Конявска планина
« Отговор #36 -: Ноември 10, 2010, 20:53:01 pm »
А пък моя фотоапарат за разлика от вашите е оборудван със система за автоматично снимане. Оставям го цял ден и се връща пълен със снимки.  ;)

То било приятно човек да се излежава в сборуята преди полет  ;D


Митака демонстрира нагледно как се изпълнява маневра "атака с глава"  :o


Стани излита със замах и прецизност  :)


Фалкончето набира скорост за излитане


Боби едва едва се побира в кадъра


:-X А пък тази снимка кой ли фотограф я е щтракнал? Вгледайте се по-внимателно в очилата...


Неактивен Stani

  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 361
  • Летенето е уникално, защото всеки път е различно!
Re:Конявска планина
« Отговор #37 -: Ноември 10, 2010, 21:49:11 pm »
 Браво Ники, супер снимки.Аз съм доволен от него ден, че всички летяхме, даже някои и по дваж.Един приятел ме пита: "И колко часа се задържа във въздуха?" :D.Е, споко човече и това скоро ще стане.Иначе усетих на места, подобни на фуний дерета, как над тях качва осезаемо.Така полека се трупа опитност за местата и условията в които може да се очаква добро качване и летене.
 След летателен ден имам мускулна на дългите гръбни мускули, може би като съм легнал по корем, опитвайки се да държа главата изправена става като хипер екстензия и така се товарят тези мускули.
Повече въздух в гърдите и крилата!

Неактивен million_miracles

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1213
Re:Конявска планина
« Отговор #38 -: Ноември 12, 2010, 10:00:35 am »
    Яааа, Магчето и тя фотограф станала. Познах ли Ники? Ми той апарата по-голям от нея. Досега тренираше основно с телефона ми да снима, а гледай каква техника е набарала. Че и професионален модел, ццц..
    Боби направи един полет, а другите пилоти по два. Причината за това е, че нямаше парашут за сбруята му. Стефан Милушев донесе от благоевградския клуб парашут и за момента този проблем е решен.
Всеки полет е важен!

Неактивен million_miracles

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1213
Re:Конявска планина
« Отговор #39 -: Ноември 15, 2010, 20:32:09 pm »
А тази седмица беше изпълнена с положителни емоции. Аз имам снимки само от земята, но участвах в целия процес :) Бях решил да отида да погледам само Боби, Стани и Янчо как летят. В последния момент взех и тандемното крило - буквално се върнах. На старта духаше за пръв път както си требе - 7м/с. ламинарка. Е имаше пориви от време на време, ама нали сме с делти - на кой му пука? И за късмет на старта имаше и едно семейство - пълен състав - баба, дядо, мама тате и детенце. Е познайте кой летя? Ми мама разбира се. Веселка се престраши и каза че и е било мечта да лети. Ами излетяхме, макар и последни. Пръв се изстреля Янчо, след него Стани, Боби и аз. Стани направи 1 час във въздуха, Боби и той към 40 мин. Това беше първото им склоново реене. Аз летях към 30 мин. с Веселка.
До нови срещи :)









...и още много снимки http://deltaclub.bg/gallery/displayimage.php?album=29&pos=54
Всеки полет е важен!

Неактивен krassihg

  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 465
Re:Конявска планина
« Отговор #40 -: Ноември 15, 2010, 22:03:46 pm »
Честито на Стани и на Боби първо склоново реене. Пълните ми душата, момчета. Само така !

Неактивен Stani

  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 361
  • Летенето е уникално, защото всеки път е различно!
Re:Конявска планина
« Отговор #41 -: Ноември 15, 2010, 23:56:51 pm »
 Мерси Краси, дано скоро имаме възможност всички в купом да летим.
Денят по прогнозите в нета(2-3м/сек юг)не беше многообещаващ, но още на последния завой преди да паркираме пред твкулата се видя, че нещата са мааалко по-така.А точно, хубав 7-10м/с вятър.А как го чках този вятър....и си заслужи чакането.Един час във въздуха, летях, колкото ми се летеше.Наистина беше като на кино.Когато бях над старта имах 360 градуса гледка това само отгоре може да се види.Докоснах се до същността на делтапланеризма, някакъв вид нирвана бих го нарекъл.Усет за аза, въздуха и природата наоколо.
 Иначе изчаках да излети чичо Янчо да се уверя, че ще пробива и аз се плъзнах.Първо малко плахо, но полека лека се добрах до двата края на склона.Имаше и термика хванах на няколко пъти за първи път осезаеми качвания.А качване имаше и по напред от самия склон.А когато се разминавахме делтите във въздуха... някакси споделяхме щастието, хем красиво, хем малко страшно.Определено не липсва тръпка.Летях без електроника(жипиес и варио), но не са ми и липсвали.Имах отправна точка самия склон а и крилото вече го чувствам.Като кацнах Тони ми казва: "Сичко по две нали?", в смисъл каквото съм изпитвал до сега в полет на втора.На мен ми се стори по десет.А чичо Янчо направи показно на майсторско излитане като гларус от мачта на кораб.Само с лека команда на крилото и се отлепи.Определено беше незабравим ден.
Повече въздух в гърдите и крилата!

Неактивен bobysan71

  • Jr. Member
  • **
  • Публикации: 63
Re:Конявска планина
« Отговор #42 -: Ноември 16, 2010, 02:40:46 am »
Отначало бях малко притеснен от силния вятър,но след като излетях и се поотпуснах малко, му хванах цаката на склоновото реене.На отделни места ме раздрусвше по силно и се усещаше силно качване нагоре,на други усещах леко пропадане надолу.За пръв път мисе случва да летя едновременно с още три делтаплана заедно във въздуха и при разминаването усещането беше незабравимо.Разбира се не мина и без грешки които ще трябва да изчистя за в бъдеще но като цяло съм доволен от полета.

http://www.youtube.com/watch?v=5xqk_6orNJs

Неактивен bobysan71

  • Jr. Member
  • **
  • Публикации: 63
Re:Конявска планина
« Отговор #43 -: Ноември 16, 2010, 02:59:35 am »

Неактивен krassihg

  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 465
Re:Конявска планина
« Отговор #44 -: Ноември 16, 2010, 03:33:25 am »
http://www.bhpa.co.uk/pdf/info_for_visiting_pilots.pdf


http://www.expandingknowledge.com/Jerome/PG/Rule/Right_of_Way/Main.htm

http://www.westcoastsoaringclub.com/safety/airrules.php

http://50k-or-bust.com/Flying_Articles/Collision_Avoidance_Ridge_AirLaw.htm

http://www.flytorrey.com/support/Bradrules.php

Ето малко линкове с информация за правила на движение при склоново реене. Различните страни имат различни правила, но има няколко които са почти универсални. Сега вече като започвате да летите повече крила на склона, е добре преди полет да си направите разбор, да си припомните кой има предимство в различните ситуации, за да няма проблеми.

Общо взето пилота който е по-близо до склона има предимство. Завоите се правят винаги навън от склона, а не към склона. Пилота под вас има предимство. Ако се движите насрещно на еднаква височина, пилота, на когото планината се пада вдясно, има предимство, т.е. другия трябва да се отмести и да даде път.( всъщност правилото е че двамата пилоти се отклоняват в свое дясно, но понеже на единия вдясно му идва планината, другия трябва да се отмести, за да му даде път да мине.)Това правило понякога се експлоатира умишлено от някои пилоти, за да избутат друг пилот от доброто качване, което разбира се е некоректно.
 Задминаване се прави между планината и планера, когото задминавате ( това правило има разлики в някои държави).

а тука има нещо като тест, долу се превключва за следваща ситуация, има доста интересни положения. Поставете се на място на всеки от тези пилоти и помислете как ще реагирате в съответната ситуация.


http://www.hanggliding.org/wiki/Ridge_Soaring_Right_of_Way_QUIZ


Rules of the Ridge

    * Always clear your turns. See, Be Seen and Avoid.
    * Do not pin other pilots against the ridge. Leave enough room to turn out from the ridge.
    * In ridge soaring conditions, pass on the right but realize that not everyone will follow this rule.
    * Watch other pilot's posture and movements for clues as to his or her actions and intent.
    * First pilot to enter a thermal establishes turning direction. The lower pilot has the right of way.
    * In ridge soaring conditions, the faster glider overtaking another glider, passes on the inside (ridge side).
    * Please stay in a counter clockwise rotation when ridge soaring. The glider on the right has the right of way. Thermalling should be done outside the ridge soaring pattern.

Right of Way Rules

1.     Hang gliders and paragliders (unpowered ultralight vehicles) must yield right of way to all other aircraft except powered ultralights. This is the law (FAA Federal Aviation Regulations Part 103).
2.     As you approach another aircraft head on, you should steer to your right of the approaching aircraft. (Like a car on the road.)
3.     When thermalling, the first pilot to enter a thermal establishes the required turning direction in that thermal.
4.     When ridge soaring, the glider closest to the ridge has right of way.
5.     The lower aircraft has the right of way.
6.     When ridge soaring, a glider overtaking another glider that is flying in the same direction should pass between the ridge and the glider being overtaken.
« Последна редакция: Ноември 16, 2010, 03:44:13 am от krassihg »