Делтапланеризъм > Състезания, срещи и летене...

Коняво-о-о

<< < (4/20) > >>

million_miracles:
Бая труд беше да успеем да се качим до горе. Тук Василена пълни очи и сърце :)))
Много хубави снимки и клипчета си направил Бобсън, евала.



Но се качихме! С дружни усилия преодоляхме, сняг лед и автомобилни аварии.


А подържащия екип беше на ниво. Кратки, но красиви полети в условия на инверсия.
Поради трудното изкачване, сняг и поледица, не се изпълниха всички полети - Боби и Ива не летяха.


Но пък прекарахме добре и поснимахме. Четири DSLR-та се събраха. Брей!



Както блондинка и брюнетка  :o Абе хубаво нещо е летенето :)

krassihg:
Браво на Стани...страхотно засилване, изкефи ме !
Сега вече като си свикнал с високото летене, добре е да обърнеш внимание на позата и на техниката на завоите. Струва ми се че държиш ръцете твърде широко. Загледай 36-40 сек на твоето филмче. Лявата ти ръка държи рамката почти в края...но това ти ограничава движението надясно. Малко по-навътре към центъра ще бъде по-ефективно за движение на тялото. Използвай такива дни със спокойна атмосфера да се отпуснеш малко, охлаби хватката на ръцете, да усетиш крилото малко по-добре.
http://www.vimeo.com/6787762 
Загледай на това филмче къде са ръцете на пилота, и колко свобода на деиствие позволява тази позиция на ръцете. Забележи също че хватката на ръката е доста хлабава, почти колкото да усеща сигналите на крилото, и се стяга само когато има нужда, при опасност от турбуленция да не ти изскубне рамката от ръката.

А Митака нещо изпусна фронта в 11 секунда на филмчето...висок ъгъл при недостатъчна скорост...размина се, но началото не беше добре.

Ники излетя отлично, ама защо се набримчи толкова, не разбрах...много скорост след излитането, без да има нужда. И по-надолу отново излишна скорост, крилото тъне. От това което виждам, нямаше силен вятър,  не е имало турбуленция.А той дава скорост и крилото се клати и тъне. Ако може да споделите повече за тези полети. Иначе фотографките са супер...:-))).:-) Ей, това..DSLR-те за нищо ги нямате...размахвате ги по баира като базуки  ;D

million_miracles:
Да, Краси - хвана ме! Като отидохме - вятъра беше идеален. Като дойде време да излитам последен - вятър няма. Цецо (пасажера) малко се притесняваше от процеса на излитане. Времето беше супер спокойно. Тръгнахме да излитаме. След началото избутах леко, за да поеме крилото тежеста на пасажера и да отлепи по бързо от земята, за да не ми се пречка, след което намалям ъгъла на атака и дозатичвам крилото на чисто. Ясно ми е, че изпадам в момент, в който съм уязвим от към загуба на контрол и срив. При спокойни условия това става по-трудно. На фона на ръбестите камъни ми изглеждаше по-добриоя вариянт :) Поради тези причини отказах втория планиран полет за деня.
Още една прекрасна снимка. Казва се на  ОПАШКА за ТЕРМИКА. Е, беше свършила, ама...

Falcon:
Благодарности на Боби за клипчетата, на Краси за анализа, както и на всички фотографи. Наистина много помага да се видиш на филм.  :)

Моите проблеми в началото на полета в общи линии бяха два... Първо мисля че не прецених добре ъгъла на атака и крилото отлепи твърде рано, преди да съм набрал добра скорост. Съответно като го придръпнах във въздуха, то бързичко набра (искаше си) и после като отпуснах ме вдигна нагоре. Това се вижда ясно на клипчето.

Във въздуха исках да си закопчея сборуята, но тя не искаше. Като пусна ръцете и крилото почва да завива на някъде си неконтролируемо. Пробвах да придържам с една ръка докато закопчавам с другата, ама и това нямаше добър ефект (там ме е хванала камерата). Можеби аз без да се усетя придърпвам напречката с една ръка докато закопчавам. По-малко вероятно вариото отляво изкарва крилото от баланс, но малко ме съмнява 200 грама да правят кои знае каква разлика. Най-вероятно трима на крилото е на твърде бавна скорост и то навлиза в начален стадии на срив като пусна. По-точно, крилото си лети добре като го придърпвам лекичко, но като отпусна съвсем и става нестабилно. Ще пробвам следващия път да дръпна с 1-2 сантима напред окачването та да се вдигне малко скоростта. Може и да пробвам да вдигна малко сборуята, че ми се струва ниско. Това май има някаква връзка и с това, че леко правя кръстосан контрол на напречката. Мисля, че знам върху какво трябва да поработя.  :)

Иначе полета си беше съвсем рутинен и приятен. Надявам се следващия път да оцелим и малко по-динамични условия.  ;D

Прилагам трака на моя полет...

krassihg:
" Ники, Аз не мисля че окачването ти е ниско. Ако сбруята ти е на WW, и ако окачването е оригиналното, те обикновено имат доста добре премерена височина на окачването. Виж, ако центъра на окачване е назад, трябва да се коригира. Но не прави големи промени, мести с по един сантиметър, докато намериш доброто окачване. Може би да пуснеш Митко или Тони да го хвръкне това крило в спокойни условия, и той да прецени как е центъра на тежестта? А ако не искаш да се лашкаш насам натам, докато управляваш с една ръка, просто я премести в средата на спеед-бара, така ще бъде неутрално положението. А циповете на сбруите правят проблеми понякога, особено ако са отворени съвсем докрай. Аз обикновено затварям 10-на см ципа преди излитане, за да е в по-лесно положение за затваряне. Но също е важно да си вкарал добре краката и да си ги изпънал, това изправя ципа и го прави лесен за затваряне.
А траклога показва че ако денивелацията е била примерно 600 метра, качеството е било някъде към 7. Ако Фалкона има примерно качество 8, значи си карал  по-бързо от скоростта за наи-добро качество .Не съм сигурен колко е денивелацията. А накрая си минал доста близо над това високо напрежение. Ако имаше по-силен вятър, това може да ти изиграе лоша шега, когато караш в едната посока по вятъра, с добро планиране, после обръщаш срещу вятъра и изведнаж зависваш и започваш да тънеш по-бързо ( поради насрещния вятър) точно над жиците. Затова е добре или да планираш кацане от страната преди да стигнеш жиците, или да си сигурен че ги пресичаш на добра височина и после да обърнеш срещу вятъра. Това го казвам по принцип за останалите нови пилоти, да си го имат наум. Това високо напрежение май го нямаше по наше време, нямам спомен за него, явно е построено след 90-те.

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия