Форум за ДЕЛТАПЛАНЕРИЗЪМ на DELTACLUB.BG

Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията



Новини: Хубаво учебно крило за клуба швейцарско призводство и модела е: Star 17, лек и подходящ за обучение.

Автор Тема: Коняво-о-о  (Прочетена 22073 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

Неактивен million_miracles

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1213
Re:Конявска планина
« Отговор #15 -: Октомври 31, 2010, 22:59:19 pm »
Бая труд беше да успеем да се качим до горе. Тук Василена пълни очи и сърце :)))
Много хубави снимки и клипчета си направил Бобсън, евала.



Но се качихме! С дружни усилия преодоляхме, сняг лед и автомобилни аварии.


А подържащия екип беше на ниво. Кратки, но красиви полети в условия на инверсия.
Поради трудното изкачване, сняг и поледица, не се изпълниха всички полети - Боби и Ива не летяха.


Но пък прекарахме добре и поснимахме. Четири DSLR-та се събраха. Брей!



Както блондинка и брюнетка  :o Абе хубаво нещо е летенето :)
Всеки полет е важен!

Неактивен krassihg

  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 465
Re:Конявска планина
« Отговор #16 -: Ноември 01, 2010, 08:17:19 am »
Браво на Стани...страхотно засилване, изкефи ме !
Сега вече като си свикнал с високото летене, добре е да обърнеш внимание на позата и на техниката на завоите. Струва ми се че държиш ръцете твърде широко. Загледай 36-40 сек на твоето филмче. Лявата ти ръка държи рамката почти в края...но това ти ограничава движението надясно. Малко по-навътре към центъра ще бъде по-ефективно за движение на тялото. Използвай такива дни със спокойна атмосфера да се отпуснеш малко, охлаби хватката на ръцете, да усетиш крилото малко по-добре.
http://www.vimeo.com/6787762 
Загледай на това филмче къде са ръцете на пилота, и колко свобода на деиствие позволява тази позиция на ръцете. Забележи също че хватката на ръката е доста хлабава, почти колкото да усеща сигналите на крилото, и се стяга само когато има нужда, при опасност от турбуленция да не ти изскубне рамката от ръката.

А Митака нещо изпусна фронта в 11 секунда на филмчето...висок ъгъл при недостатъчна скорост...размина се, но началото не беше добре.

Ники излетя отлично, ама защо се набримчи толкова, не разбрах...много скорост след излитането, без да има нужда. И по-надолу отново излишна скорост, крилото тъне. От това което виждам, нямаше силен вятър,  не е имало турбуленция.А той дава скорост и крилото се клати и тъне. Ако може да споделите повече за тези полети. Иначе фотографките са супер...:-))).:-) Ей, това..DSLR-те за нищо ги нямате...размахвате ги по баира като базуки  ;D
« Последна редакция: Ноември 01, 2010, 08:59:49 am от krassihg »

Неактивен million_miracles

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1213
Re:Конявска планина
« Отговор #17 -: Ноември 01, 2010, 20:19:51 pm »
Да, Краси - хвана ме! Като отидохме - вятъра беше идеален. Като дойде време да излитам последен - вятър няма. Цецо (пасажера) малко се притесняваше от процеса на излитане. Времето беше супер спокойно. Тръгнахме да излитаме. След началото избутах леко, за да поеме крилото тежеста на пасажера и да отлепи по бързо от земята, за да не ми се пречка, след което намалям ъгъла на атака и дозатичвам крилото на чисто. Ясно ми е, че изпадам в момент, в който съм уязвим от към загуба на контрол и срив. При спокойни условия това става по-трудно. На фона на ръбестите камъни ми изглеждаше по-добриоя вариянт :) Поради тези причини отказах втория планиран полет за деня.
Още една прекрасна снимка. Казва се на  ОПАШКА за ТЕРМИКА. Е, беше свършила, ама...
Всеки полет е важен!

Неактивен Falcon

  • Newbie
  • *
  • Публикации: 14
Re:Конявска планина
« Отговор #18 -: Ноември 03, 2010, 16:47:21 pm »
Благодарности на Боби за клипчетата, на Краси за анализа, както и на всички фотографи. Наистина много помага да се видиш на филм.  :)

Моите проблеми в началото на полета в общи линии бяха два... Първо мисля че не прецених добре ъгъла на атака и крилото отлепи твърде рано, преди да съм набрал добра скорост. Съответно като го придръпнах във въздуха, то бързичко набра (искаше си) и после като отпуснах ме вдигна нагоре. Това се вижда ясно на клипчето.

Във въздуха исках да си закопчея сборуята, но тя не искаше. Като пусна ръцете и крилото почва да завива на някъде си неконтролируемо. Пробвах да придържам с една ръка докато закопчавам с другата, ама и това нямаше добър ефект (там ме е хванала камерата). Можеби аз без да се усетя придърпвам напречката с една ръка докато закопчавам. По-малко вероятно вариото отляво изкарва крилото от баланс, но малко ме съмнява 200 грама да правят кои знае каква разлика. Най-вероятно трима на крилото е на твърде бавна скорост и то навлиза в начален стадии на срив като пусна. По-точно, крилото си лети добре като го придърпвам лекичко, но като отпусна съвсем и става нестабилно. Ще пробвам следващия път да дръпна с 1-2 сантима напред окачването та да се вдигне малко скоростта. Може и да пробвам да вдигна малко сборуята, че ми се струва ниско. Това май има някаква връзка и с това, че леко правя кръстосан контрол на напречката. Мисля, че знам върху какво трябва да поработя.  :)

Иначе полета си беше съвсем рутинен и приятен. Надявам се следващия път да оцелим и малко по-динамични условия.  ;D

Прилагам трака на моя полет...
« Последна редакция: Ноември 03, 2010, 16:53:37 pm от Falcon »

Неактивен krassihg

  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 465
Re:Конявска планина
« Отговор #19 -: Ноември 03, 2010, 19:48:59 pm »
" Ники, Аз не мисля че окачването ти е ниско. Ако сбруята ти е на WW, и ако окачването е оригиналното, те обикновено имат доста добре премерена височина на окачването. Виж, ако центъра на окачване е назад, трябва да се коригира. Но не прави големи промени, мести с по един сантиметър, докато намериш доброто окачване. Може би да пуснеш Митко или Тони да го хвръкне това крило в спокойни условия, и той да прецени как е центъра на тежестта? А ако не искаш да се лашкаш насам натам, докато управляваш с една ръка, просто я премести в средата на спеед-бара, така ще бъде неутрално положението. А циповете на сбруите правят проблеми понякога, особено ако са отворени съвсем докрай. Аз обикновено затварям 10-на см ципа преди излитане, за да е в по-лесно положение за затваряне. Но също е важно да си вкарал добре краката и да си ги изпънал, това изправя ципа и го прави лесен за затваряне.
А траклога показва че ако денивелацията е била примерно 600 метра, качеството е било някъде към 7. Ако Фалкона има примерно качество 8, значи си карал  по-бързо от скоростта за наи-добро качество .Не съм сигурен колко е денивелацията. А накрая си минал доста близо над това високо напрежение. Ако имаше по-силен вятър, това може да ти изиграе лоша шега, когато караш в едната посока по вятъра, с добро планиране, после обръщаш срещу вятъра и изведнаж зависваш и започваш да тънеш по-бързо ( поради насрещния вятър) точно над жиците. Затова е добре или да планираш кацане от страната преди да стигнеш жиците, или да си сигурен че ги пресичаш на добра височина и после да обърнеш срещу вятъра. Това го казвам по принцип за останалите нови пилоти, да си го имат наум. Това високо напрежение май го нямаше по наше време, нямам спомен за него, явно е построено след 90-те.

Неактивен million_miracles

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1213
Re:Конявска планина
« Отговор #20 -: Ноември 03, 2010, 20:33:23 pm »
Давай, Краси :) От повтаряне глава не боли!
Последно си спомням, че денивелацията е около 800м. на Коняво. Всъщност на траклога не се ли вижда?
Всеки полет е важен!

Неактивен Falcon

  • Newbie
  • *
  • Публикации: 14
Re:Конявска планина
« Отговор #21 -: Ноември 03, 2010, 23:23:27 pm »
Ето барограмата от полета. Денивелацията според вариото е 912м, а прехода е 5.3км. Това отговаря на около 5.8:1. Мисля, че нормалното за Фалкона е 7:1. Но все пак, аз правих доста завойчета и там се губи височина...

Неактивен Stani

  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 361
  • Летенето е уникално, защото всеки път е различно!
Re:Конявска планина
« Отговор #22 -: Ноември 05, 2010, 00:08:16 am »
 Хубава беше миналатаия Събота, добре полетяхме.Бях си поставил за цел да направя качествено излитане и го бях визуализирал мислено преди старта.За целта си прибрах крачолите в чорапите, махнах от джобовете по краката вещите и повдигнах бедрените колани максимално нагоре.Съсредоточих се и в ъгъла на атака при разтичването, като знам, че изпусна ли да ме вдигне рано крилото няма добро засилване.При кацането също си бях набелязъл нужните действия, като вкарване на центъра на тежестта напред, като се изпъча в рамката, рано изправяне и придърпване за скорост във финалната права.Така и кацането ме задоволи, защото се приземих на крака.По време на полета се опитвах да си представям вятъра и движението на въздуха според терена и логически търсех местата за евентуални качвания.Някъде се получаваше, макар че този ден имаше инверсия.Минах и завъртях над разораната нива с цел да хвана леко качване, също така като забелязах един мишелов да върти под мен и аз веднага завъртях, но вече губех височина и заходих за кацане.Мишелова се стрелна към мен сякъш да се заиграе, нали сме от една порода ;).
 Благодарности на Боби за чудесните кадри и на теб Краси за винаги точните съвети!
Дано този уйкенд Бог даде термика!
Повече въздух в гърдите и крилата!

Неактивен million_miracles

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1213
Re:Конявска планина
« Отговор #23 -: Ноември 05, 2010, 10:27:55 am »
За този уикенд - топло време с добър температурен градиент. Очаквам да има термика. В събота срещу неделя влажноста се вдига, налягането спада и вятъра се усилва. Не може да се каже кой ще е по добрия ден. И двата ще са добри! Стабилен югозапад. Кво правим?

Този път без бутане на колата :)
Всеки полет е важен!

Неактивен million_miracles

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1213
Re:Конявска планина
« Отговор #24 -: Ноември 08, 2010, 23:28:08 pm »
А от клипчетата на Боби ми направи впечетление, че тандема е с идеална равна горна повърхност, само латите се очертават. На другите крилата имат бръчки.
Всеки полет е важен!

Неактивен Stani

  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 361
  • Летенето е уникално, защото всеки път е различно!
Re:Конявска планина
« Отговор #25 -: Ноември 08, 2010, 23:47:13 pm »
 То бръчките по крилата са като по лицата идват с възрастта, новото си е ново.
Тази Неделя слава Богу стана ударно летене на Коняво, поне аз не съм правил до сега два полета от висок старт в един ден.И другото което е, че летяхме четири делти заедно.Така се извлича поука от полета на всеки.
Повече въздух в гърдите и крилата!

Неактивен Vassy

  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 154
Re:Конявска планина
« Отговор #26 -: Ноември 09, 2010, 00:03:36 am »
Още един приятно прекаран ден :) прекрасно време, невероятна компания и отново презареждане с положителна енергия и хубави емоции... Този път май фотографите взехме числен превес над летящите ...

Освен очарователен модел Маги се оказа и добър фотограф :)
Меги пък хвръкна за пръв път и сподели, че й е харесало страаашно много. Ето я преди полета...

Фрея и Маги се позабавляваха с вятъра

На Ивето също й се усмихна късмета да полети...






Катето старателно филмира приключението

И Боби не пропусна да хвръкне

Ники и Стани пък летяха по два пъти....що за нахалство :)))))


Маги както всеки път щедро раздаваше подаръци и усмивки на всички

Какво повече му трябва на човек...? :)
« Последна редакция: Ноември 09, 2010, 00:08:24 am от Vassy »

Неактивен million_miracles

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1213
Re:Конявска планина
« Отговор #27 -: Ноември 09, 2010, 00:06:04 am »
Краси, незнам Васи как ги снима тези ъгли на атака и кренове, но въпреки снимките искам да споделя, че излитането ми беше перфектно. Ако се изправи хоризонта изглежда нормално. аман от фотографи  ::)
« Последна редакция: Ноември 09, 2010, 00:09:30 am от million_miracles »
Всеки полет е важен!

Неактивен krassihg

  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 465
Re:Конявска планина
« Отговор #28 -: Ноември 09, 2010, 02:31:20 am »
Споко, вервам ти  ;D....Много хубави снимки сте направили...ама да вземете да сложите по някоя камерка на крило...супер сте, и атмосферата е много хубава, усеща се въздушната перспектива !

Неактивен Vassy

  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 154
Re:Конявска планина
« Отговор #29 -: Ноември 09, 2010, 13:02:23 pm »
Хммм ... на фотографски способности ли ще се обиждаме Митак? :) нищо си му няма на хоризонта...пък! :)