Делтапланеризъм > Състезания, срещи и летене...
19th FAI World Hang Gliding Class 1 Championship, Forbes, Australia, 2013
million_miracles:
Интересно за задачата в петък беше:
Стартовия цилиндър е от 35км. с център разполагащ се на около 25км. северозападно от летище "Форбс". Първата точка се намира на югоизток от Tyagon на 65км. от ръба на цилиндъра. Вятъра се пада страничен от запад северозапад. От там още 104 км. до втора точка с четвърт страничен попътен вятър. Терена се издига от 200 до 850 метра ASL(надморско равнище).
83 километра преди финала пилотите се сблъскват с ограничения за въздушно пространство, Class E и трябва да не превишават 2600 метра височина. Ако го превишат наказанието е нула точки за деня и предупреждение. Има силна инверсия отново като другите дни, така че е предизвикателство за пилотите да останат на 2600м.(барометрична височина)
Info от OzReport
http://www.facebook.com/ozreport
million_miracles:
Task8: 184 km триъгълник от влизане в стартовия цилиндър. Три стартови времена през половин час.
Отслабващ в развитието на деня слаб вятър от (ИСИ). Базата в началото на деня 1800м. очаква се да се вдигне до 2700м. към края на деня. Силни термики до 17h, отслабващи до 19h. Не се очакват CB но е възможно да се образуват няколко.
За всеки който затвори триъгълника и кацне във Форбс ще има повече време за почивка. Финалната линия (на 200 метра от всяка страна).
million_miracles:
При сравнението на средни скорости по горе между пара и делта крило, не са съвсем обективни, тъй като все още не е излязъл достъпен GPS траклога на състезателите от задачата с попътен вятър. Когато това стане, ще могат да се вземат и анализират отрязъци от средата, да кажем от 14.00 до 17.00 часа, където пилотите ще са в заварено положение и ще прелитат дистанция. Така термиките ще са в силата си за деня, а пилотите ще са в етап прелитане. Така в сравнението няма да се включат етапи и разлики на набиране стартираща височина и финален глайд.
krassihg:
Защо въобще се опитваш да ги сравняваш? Не е ли пределно ясно че това са две различни летала и всяко си има своето място и предимства и недостатаци?
million_miracles:
С мощното развитие на парапланеризма, много повече хора се насочват към този спорт и дори не знаят защо носим "тръбите" по стартовете. На мен и теб ми е пределно ясно, но в България до миналата година масово се летеше основно с остарели модели делтапланери и дълго време(12 години) се създаваше едно грешно впечатление, че делтата хем тежи повече, по-трудно се транспортира, каца на по-големи площадки, хем лети колкото, че и по малко от парапланер. Рекорда с парапланер е 306 км. а с делта все още е 154. Това е причината да търся съпоставяне на добри крила и пилоти в идентични условия. Много лесно е да съпоставим световния рекорд с делта и пара, но хубаво е да се показва и по други начини предимствата на делтапланера. Надявам се, да съм ти отговорил на въпроса.
14 Day 8 - Task 7 - Race to Goal 228.4 km
http://www.youtube.com/watch?v=IbgxyyvCW84
Task9, напрежението расте и задача от 270км. Дали Манфред ще бъде отново пръв и ще затвърди победата си. Остават часове да разберем. Пилотите са на финалната права.
Навигация
[0] Списък на темите
Премини на пълна версия