Форум за ДЕЛТАПЛАНЕРИЗЪМ на DELTACLUB.BG

Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията



Новини: Последният модел делтапланер Falcon 3 Tandem на американската фирма WillsWing продължава да споделя полети с пасажери.

Автор Тема: 19th FAI World Hang Gliding Class 1 Championship, Forbes, Australia, 2013  (Прочетена 8069 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

Неактивен million_miracles

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1213
Re: 19th FAI World Hang Gliding Class 1 Championship, Forbes, Australia, 2013
« Отговор #15 -: Януари 11, 2013, 14:49:47 pm »
See you in Кривогащани Suan :)))))) и успех на състезанието.

Италиански позитивен и слънчев пилот :) А крилцето му ми беше в ръчичките.. за малко. Тогава още нямах топлес, но и сега крилцето му ми хваща окото. 5000 евра и става Ваше :)

Всеки полет е важен!

Неактивен skyordie

  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 108
Re: 19th FAI World Hang Gliding Class 1 Championship, Forbes, Australia, 2013
« Отговор #16 -: Януари 12, 2013, 13:49:28 pm »
Intersni se rezultatite.

Momentalno vo prvite 10 ima:

9 razlicni nacii so 4 Combati, 3 Litespeed, 2 Laminar  i 1 WW


Неактивен Marin

  • Jr. Member
  • **
  • Публикации: 60
Re: 19th FAI World Hang Gliding Class 1 Championship, Forbes, Australia, 2013
« Отговор #17 -: Януари 12, 2013, 16:25:39 pm »
 Здравейте!
Какво означава "Топлес"?!

Марин

Неактивен million_miracles

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1213
Re: 19th FAI World Hang Gliding Class 1 Championship, Forbes, Australia, 2013
« Отговор #18 -: Януари 12, 2013, 16:39:11 pm »
Нещо T2C и WillsWing с немалко фирмени пилоти на състезанието, не се представят много добре.

Днес висока база, над 4100 метра и качвания от 7 м/с. Задачата е прекъсната поради усилващ се силен вятър.
Всеки полет е важен!

Неактивен million_miracles

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1213
Re: 19th FAI World Hang Gliding Class 1 Championship, Forbes, Australia, 2013
« Отговор #19 -: Януари 12, 2013, 16:41:25 pm »
Топлес, безмачтов, без мачта и горни въжета. По малко челно съпротивление, по-високо качество, по здрава напречка.
Всеки полет е важен!

Неактивен krassihg

  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 465
Re: 19th FAI World Hang Gliding Class 1 Championship, Forbes, Australia, 2013
« Отговор #20 -: Януари 12, 2013, 16:45:00 pm »
Топлес означава "без горнище", буквално. Термина дойде навремето, когато Тевено направи първия планер без мачта, като поддръжката на негативните натоварвания се пое от напречката, която бе направена като греда от карбон. Топлес иначе на популярен език е когато някоя дама на плажа си свали горната част на банския костюм. :D

Неактивен krassihg

  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 465
Re: 19th FAI World Hang Gliding Class 1 Championship, Forbes, Australia, 2013
« Отговор #21 -: Януари 12, 2013, 16:55:16 pm »
Intersni se rezultatite.

Momentalno vo prvite 10 ima:

9 razlicni nacii so 4 Combati, 3 Litespeed, 2 Laminar  i 1 WW

Da, naistina sa interesni. Borbata e bezmilostna:-)  Zabeliaza li na 4-ti task edin norvejec e na 14 pozicia, a ima po-dobro vreme ot Manfred.... Obache iavno e izletial po-kasno i gubi ot "leading points". Vremeto na Manfred e 3:11:56, a na norvejeca Olav Opsanger e 3:08:19...no e tragnal po-kasno. Taka stava, zashtoto ako se opitvash da hitreesh i da polzvash drugite za indikatori na termikite, formulata te nakazva s leading points.

Неактивен krassihg

  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 465
Re: 19th FAI World Hang Gliding Class 1 Championship, Forbes, Australia, 2013
« Отговор #22 -: Януари 12, 2013, 17:10:58 pm »
А колкото до марките на крилата, аз си мисля че Комбат наистина е много бойно крило за състезания, защото просто скоростния му диапазон е изтеглен напред...минималната му скорост е 32 км, максималната над 110.
Освен това ако погледнеш на сайта на Аерос, имат 5 размера, като средните 3 размера имат долу горе еднакви теглови граници, горна граница 110 кг...така че пилота може да си избере каквото  му пасва повече на стила на каране. И специално на това състезание, с излитане от количка, може да си избереш по-малко крило и да летиш като изтребител между термиките. Но все пак ако условията са слаби, с малко крило ще загубиш време в качванията. Така че накрая май всичко зависи от майсторството на пилота да се набере бързо в термиката, което или го имаш, или го нямаш. Предполагам че има и известен елемент на агресивност в стила на кръжене в група, за да се набуташ бързо в най-силната сърцевина на термиката.

Неактивен million_miracles

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1213
Re: 19th FAI World Hang Gliding Class 1 Championship, Forbes, Australia, 2013
« Отговор #23 -: Януари 12, 2013, 19:41:04 pm »
Рекордните жеги в Австралия +50С! Не ми се мисли  ако някой кацне на труднодостъпно място, а със сигурност има и такива. Добре, че делтата пази сянка, но пък и трябва да се сгъва. Като дойде транспорт за прибиране да не се бави. Има доста неща около едно състезание, не е само летенето. Австралия, опасности дебнат навсякъде. Дори малък конфликт с кенгуру може да те вкара в сериозен филм.
Всеки полет е важен!

Неактивен Marin

  • Jr. Member
  • **
  • Публикации: 60
Re: 19th FAI World Hang Gliding Class 1 Championship, Forbes, Australia, 2013
« Отговор #24 -: Януари 12, 2013, 22:59:19 pm »
 А защо не се забелязват твърди крила? Като ровя из youtube виждам клипове на такъв тип крила. С какво отстъпват на другите,.?

Неактивен krassihg

  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 465
Re: 19th FAI World Hang Gliding Class 1 Championship, Forbes, Australia, 2013
« Отговор #25 -: Януари 13, 2013, 01:05:05 am »
Ами те се водят друг клас крила. По принцип имат по-голямо качество, но меките крила започнаха да ги доближават. Твърдите доскоро се фукаха с качество 16-17-18...но сега меките имат качество 15, а са далеч по-прости за сглобяване и транспорт. Иначе твърдите са гот за летене, ама ако може някой друг да ти ги съхранява, транспортира и сглобява. :)
Цената също е драстично по-висока.

Неактивен krassihg

  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 465
Re: 19th FAI World Hang Gliding Class 1 Championship, Forbes, Australia, 2013
« Отговор #26 -: Януари 13, 2013, 01:14:52 am »
Рекордните жеги в Австралия +50С! Не ми се мисли  ако някой кацне на труднодостъпно място, а със сигурност има и такива. Добре, че делтата пази сянка, но пък и трябва да се сгъва. Като дойде транспорт за прибиране да не се бави. Има доста неща около едно състезание, не е само летенето. Австралия, опасности дебнат навсякъде. Дори малък конфликт с кенгуру може да те вкара в сериозен филм.

Ха-ха, ти май си гледал филма Kangaroo Jack ...http://www.imdb.com/title/tt0257568/

Аз мисля че организаторите май гледат да правят задачите така че да са винаги близо до някое шосе. Наистина , ако се прави състезание, добре е да се обмислят задачите така че транспорта и връщането да са лесни. В това отношение областта където сега е световното, май е доста удобна, защото е равнина , термика има навсякъде, и имат избор на посоки...кеф ти права, кеф ти триъгълник. Няма опасност от ротори и долинни ефекти и тем подобни.

Неактивен million_miracles

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1213
Re: 19th FAI World Hang Gliding Class 1 Championship, Forbes, Australia, 2013
« Отговор #27 -: Януари 13, 2013, 09:50:41 am »
Повечето задачи са отворена дистанция от по 3 точки, после прибирането на пилотите е тегава работа. особено след вчерашното спиране на задачата, смятай как са се принудили да изпокацат кой където е.
Снимка на кацнал пилот по средата на трасето и вятър от 60 км/ч.

Всеки полет е важен!

Неактивен million_miracles

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1213
Re: 19th FAI World Hang Gliding Class 1 Championship, Forbes, Australia, 2013
« Отговор #28 -: Януари 13, 2013, 17:41:12 pm »
Zac Majors на първо място в Task 6 със своя Wills Wing T2C 144. Крайно време беше и WW да се класира на първо място. Макар и само с 2 точки и едно и също време пред Jonny Durand.  Manfred Rumer остава на първо място в общото класиране с преднина от 200 точки, въпреки че на този  Task 6 се класира на 8 място. Нищо не се знае до края.

От нашите страни, България, Гърция, Румъния, Македония, Сърбия няма участници в състезанието. Дори Турция, която 2012 година беше организатор на Европейското първенство по делтапланеризъм няма участие. Мисля, че причината при всички е най-вече финансова. Както казва най-добрия гръцки пилот "За да си делтапланерист, след теб трябва да вървят няколко тира с пари"
Всеки полет е важен!

Неактивен krassihg

  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 465
Re: 19th FAI World Hang Gliding Class 1 Championship, Forbes, Australia, 2013
« Отговор #29 -: Януари 13, 2013, 18:33:18 pm »
http://www.forbesflatlands.com/results- ... sults_open

Интересно е да се отбележи че в този ден по някаква случайност в първите 20 позиции се вижда само един Аерос Комбат. На първа позиция е Zac Majors (с Willswing T2C), който ако не беше прекратена задачата беше на 131км заедно с Johny Durand , имаше реални шансове да спечели задачата( или поне да бъде в първите 3).

Zac спечели други два таска, но се издъни отчайващо в първия таск ( 23km) и това му отне всякакви шансове за влизане в дори първите 10.
Paris с неговия Комбат е много назад този ден, 73 позиция.

Някой ако може да ми обясни защо руснака Сергей Суклета с Аерос Комбат е прелетял 5 км ? Сигурно е пуснал на качество от височина 300 метра, използвайки на макс неговата "GT " система. :( . А в първите 3 дни Сергей Суклета е правил по 100-120 км на задача. Друг руснак Артур Дзамихов също е прелетял 5 км с Moyes RX 3.5.

http://www.forbesflatlands.com/gallery/index.php

image 66

Извода е , да, крилата са важни, но още по-важно е кой и как ги управлява. Ако почнем да броим колко крила от дадена марка има в първите 10 или 20, не можем да кажем че марката с най-голямо присъствие е най-добра. Има много пилоти, които по-една или друга причина летят с крило, което не е непременно крилото което биха искали, а по-скоро крилото, което са получили на най-изгодна цена или с най-малко разходи. Има пилоти които летят спонсорирани от фирма. Да не забравяме че състезанието е в Австралия, и да докараш едно делта-крило от друга част на света струва скъпо, а в същото време Moyes и Airborne предлагаха отстъпки на пилотите ако си купят крило от тях преди състезанието.

Много добро впечатление прави испанския пилот Pedro Luis Garcia Morelli, лети с Willswing T2, не виждам други испанци, значи лети сам, и все пак се държи много напред в класацията. Браво на него !