Форум за ДЕЛТАПЛАНЕРИЗЪМ на DELTACLUB.BG

Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията



Новини: Хубаво учебно крило за клуба швейцарско призводство и модела е: Star 17, лек и подходящ за обучение.

Автор Тема: Нови крилца за българските пилоти  (Прочетена 5881 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

Неактивен million_miracles

  • Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1213
Re: Нови крилца за българските пилоти
« Отговор #15 -: Септември 12, 2012, 08:39:04 am »
Темата е интересна и докато аз отговарях, Ники ме е изпреварил. За да прехвърля Витоша, за мен комфортна височина е около 2700м. В този ден нямаше тази база. Имаше кумулуси от 10.30 сутринта и наистина ме хвана яд малко, че не стартирах по-рано. Подготовка по екипировката ме забавиха около 2 часа на старта. Като излетя, трябва да съм сигурен, че всичко е наред.  Ако разгледате другите прелети, ще видите ч има вадения от 100м. над терена. Разбира се с разкопчан вече цип за кацане. Много е важно терена да позволява, защото за да останеш в термиката, вятъра отнася и трябва да се запази възможноста за сигурно кацане, в случай, че термиката отслабне. Няма такъв кеф, пак да си закопчееш ципа :)

Относно забранената зона, CTR-a на летище София е много голям, радиус около 50 км. Това означава, че където и да летиш на повече от 300 м. над терена си в нарушение. Казано по друг начин на Витоша и Расник не трябва да се лети изобщо с мисълта за прелети. По беозпастно от гледна точка на въздушен трафик е да се пусне назад към планината, защото вероятността там да мине самолет е по-малка, но пак минават самолети. Както и ултралеки и хеликоптери. Така или иначе, като застроят Драгалевска ливада - кой летял, летял. До там!!!

Една снимка над Северна рила, поглед към с.Белово и гр.Септември

« Последна редакция: Ноември 12, 2012, 13:36:21 pm от admin »
Всеки полет е важен!

Неактивен Stani

  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 361
  • Летенето е уникално, защото всеки път е различно!
Re: Нови крилца за българските пилоти
« Отговор #16 -: Септември 12, 2012, 21:17:43 pm »
 Добре де Митак на мен това отдолу ми се чинят Родопите.
Повече въздух в гърдите и крилата!

Неактивен krassihg

  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 465
Re: Нови крилца за българските пилоти
« Отговор #17 -: Септември 13, 2012, 05:34:09 am »
Относно забранената зона, CTR-a на летище София е много голям, радиус около 50 км. Това означава, че където и да летиш на повече от 300 м. над терена си в нарушение

Незнам тез 50 км откъде ги извади, ама нейсе. Ако погледна за летище София, пише че е клас C,  а за клас C виж по-долу какво пише.Виж линка отдолу с различните класове и виж какви радиуси имат и на какви височини.

2. Controlled airspace and ATC
ICAO ATS Airspace Classifications

The airspace within the Sofia FIR is divided into 2 classifications: C and G, according the ICAO ATS airspace classification (Annex 11). Lower airspace - up to FL245. Higher airspace - from FL245 up to FL660.
Class G - from ground/sea level to FL095, excluding the control zones and terminal control areas.
Class C - from FL095 to FL660, including the control zones and terminal control areas.


http://avstop.com/ac/7-1.html

Неактивен nikidelta

  • Newbie
  • *
  • Публикации: 24
Re: Нови крилца за българските пилоти
« Отговор #18 -: Септември 13, 2012, 08:20:02 am »
Така става с тези ГПС-си  с ябанджийски езици. Юндолът е границата. На И. е Родопи , а З. Рила.

Неактивен million_miracles

  • Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1213
Re: Нови крилца за българските пилоти
« Отговор #19 -: Септември 13, 2012, 16:22:10 pm »
Стани, освен твоето село ако е в Родопите, то това са Родопите :)

Краси, ето от тук ги вадя 50-те километра. GND/MSL - FL245


Ето и линка http://www.bulatsa.com/page.php?c=59
Всеки полет е важен!

Неактивен Stani

  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 361
  • Летенето е уникално, защото всеки път е различно!
Re: Нови крилца за българските пилоти
« Отговор #20 -: Септември 14, 2012, 20:19:56 pm »
 Да Ветрен дол е в подножието на Родопите и като ходихме за Милеви скали се из Родопите се виеше пътя.От Сестримо нагоре към Белмекен захваща Рилата.
Повече въздух в гърдите и крилата!

Неактивен malena

  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 106
Re: Нови крилца за българските пилоти
« Отговор #21 -: Септември 15, 2012, 16:48:21 pm »
Ейй, Митака значи чак до Родипите е стигнал.

Неактивен million_miracles

  • Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1213
Re: Нови крилца за българските пилоти
« Отговор #22 -: Септември 15, 2012, 17:11:00 pm »
В горния ляв ъгъл се вижда езерцето до Сестримо. Не ми е познат района, но явно това са Родопите. То от горе малко са ми се сляли значи :)))
Всеки полет е важен!