Форум за ДЕЛТАПЛАНЕРИЗЪМ на DELTACLUB.BG

Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията



Новини: Хубаво учебно крило за клуба швейцарско призводство и модела е: Star 17, лек и подходящ за обучение.

Автор Тема: Нови крилца за българските пилоти  (Прочетена 5884 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

Неактивен million_miracles

  • Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1213
Нови крилца за българските пилоти
« -: Септември 06, 2012, 12:47:43 pm »
Не е тайна, че който иска да си купи безмоторен делтапланер няма голям избор в България. Затова се комбинирахме в клуба и с една обширна разходка из Европа купихме 4 делтапланера. Маршрута може да видите на картата.


Според нивото и тежеста на пилота, според финансовите възможности на всеки намерих подходящи крила. Едното крило беше за мен.  Ето това синичкото.

След двете състезания, на които бях тази година, знаех какво ми трябва :) Още във Швейцария свалих плата и направих пълен оглед на две крила.

След като се пибрах в България, първата работа беше да се прегледат и облетят крилата на Каптажа. Както се очакваше, крилата летят :) Разбира се и леки проблеми за отстраняване.


Много е важно настройката на крилото да се направи за конкретния пилот, да се прогонят детайлите в екипировката. Веднъж като се настроят, после е сигурно и лесно.
 

Всеки полет е важен!

Неактивен krassihg

  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 465
Re: Нови крилца за българските пилоти
« Отговор #1 -: Септември 07, 2012, 19:26:04 pm »
На мене ми харесва онова в дъното, с една птичка на Moyes на гърба, без мачтичка... :)

Неактивен million_miracles

  • Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1213
Re: Нови крилца за българските пилоти
« Отговор #2 -: Септември 08, 2012, 07:01:34 am »
След като с Васи се вдигнахме и литнахме от Коняво, то вчера пък се замъкнахме на Витоша. Излетях към 17.40 часа. Втория полет на новия ми делтапланер този път ме вдъхнови за дълго. Толкова спокойни и леки условия, а крилото лети нагоре, Леко, даже бих казал нежно управление, нищо общо със всичко което съм летял досега. Докато въртях термика ме отнесе над Бистрица, бях на 2500 почти. От там натегнах напръчката докрай и крилото влезе в скоростен тунел. Насочих се към телевизионната кула на Копитото. След малко бях там, загубил 500м само :o С ужас погледнах Драгалевци. Аууу, ами сега, как ще стигна до там. Нали съм си свикнал със старото крилце, а с него трудно бих прелетял това разстояние. Тръгнах по планината обратно. Драгалевци вече беше под мен а вариото показваше около 2000м. Е, освен крилото и условията бяха добри. Над Панчарево и Герман леко вплътни и заоблачи. Явно студен клин се набиваше отдолу и навсякъде вдигаше. Фронт. Жалко, че беше вечер. Отидох над площадката за кацане и започнах да снижавам. Мръкваше, нямаше как.
Всеки полет е важен!

Неактивен Stani

  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 361
  • Летенето е уникално, защото всеки път е различно!
Re: Нови крилца за българските пилоти
« Отговор #3 -: Септември 08, 2012, 13:45:56 pm »
 Чак да те засърбят крилата за летене, така си го описал.Със здраве и удоволствие да си летиш новото крило, към рекорди, прелети и каквото ти харесва!
Повече въздух в гърдите и крилата!

Неактивен million_miracles

  • Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1213
Re: Нови крилца за българските пилоти
« Отговор #4 -: Септември 08, 2012, 18:21:09 pm »
Марси, благодаря!!! Да ти се връща :)
А вчера също разбрах какво става, когато дръпнеш въженцето на VG то!
« Последна редакция: Септември 08, 2012, 18:27:02 pm от million_miracles »
Всеки полет е важен!

Неактивен nikidelta

  • Newbie
  • *
  • Публикации: 24
Re: Нови крилца за българските пилоти
« Отговор #5 -: Септември 10, 2012, 06:20:13 am »
Най-дългият отворен в една посока!!! ЗАЩО на Пещера си излязъл от планината ?!?

Неактивен million_miracles

  • Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1213
Re: Нови крилца за българските пилоти
« Отговор #6 -: Септември 10, 2012, 07:34:47 am »
Полета мога да го разделя на две. До л. Ихтиман се водих по облаците и макар и слаби условия, беше лесно. След Долна Баня небето стана синьо. Колебаех се дали да пробвам южните склонове или северните сенчести склонове на Рила. Реших да пробвам огрятите склонове от ляво към Момин Проход. Тръгнах към тях и започнах да въртя нуличка, която ме отнасяше с 20км. в час Към с.Сестримо. Района е хълмист, горист и кацането там ме притесняваше. Огледах и под мен. Пътя от гр.Костенец беше арестуеан от ЖП линия от едната страна и река от другата. Места за кацане много, но достъп до пътя никакъв. Тогава реших пробвам и планината, нищо, че е северна. Насочих се към с.Костенец, южно от гр.Костенец и пуснах Рила. Със северния вятър очаквах и подръжка на склона. Обаче склона работеше и термично. Даже най-добрите термики през целия полет бяха на северната част на Рила. Дигнах се в базата и вече виждах, че прелитам към чистата долина с много площадки за кацане. Навлязох вътре над планината, прелетях Сестримо. Веднъж с един приятел оглеждахме това село за излитане с мотоделта. Минах по билото над планината, видях Белмекен за малко и яз. Батак. Красиво.

Прелетях над Милеви скали, където ходихме с Катето и Стани да видим дали не става за летене, после над Ветрен дол и Голака.

Ники, към Пещера района стана по хълмист, слънцето падаше и просто реших да се прибирам. Затова пуснах към магистралата. Беше ми притеснено да остана в планината, макар че работеше още. От Долна баня нататък летях само на синьо небе. Беше ми ясно,че този ден няма да успея да мина 160км. така че реших да приключа полета.
Всеки полет е важен!

Неактивен million_miracles

  • Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1213
Re: Нови крилца за българските пилоти
« Отговор #7 -: Септември 10, 2012, 07:38:05 am »
http://forum.skynomad.net/leonardo/flight/4272
ето го и полета. Трети полет с новото ми крилце. Може да се каже, че вече много се харесваме :) Изключително леко управление и с доста добри възможности :)
Всеки полет е важен!

Неактивен nikidelta

  • Newbie
  • *
  • Публикации: 24
Re: Нови крилца за българските пилоти
« Отговор #8 -: Септември 10, 2012, 08:14:31 am »
Никога незнаеш до къде ще стигнеш преди да си стигнал ( прозвуча , като умна мисъл , но не е ). До сега нямаме 200км. , като една от основните причини е предварителналната нагласа , че не е възможно и мисълта , как ще се пребера ( колко много ще затрудня шофьора ) ! За трети полет си е постижение , като се има преддвид , че за усвояването на едно крило са необходими 25- 50 часа.
« Последна редакция: Септември 10, 2012, 17:03:46 pm от nikidelta »

Неактивен million_miracles

  • Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1213
Re: Нови крилца за българските пилоти
« Отговор #9 -: Септември 10, 2012, 08:54:02 am »
Сега като разглеждам траклога, виждам доста грешки. Примерно преди Ихтиманското летише е трябвало да тръгна по билото на Средна гора, макар че беше синьо и все едно фронта премина и стана една видима инверсия. Или да отида максимално бързо до северната част на Рила. Обаче страх лозе пази.. Гледах да се осигурявам и да ми е спокойно. Нови места, нови крила, млад пилот ;) Въпрос на време е да се направи добър прелет. Сега условията почват да падат, деня става къс. Идеални времена да напреднат новоизлюпените пилета :)
Всеки полет е важен!

Неактивен nikidelta

  • Newbie
  • *
  • Публикации: 24
Re: Нови крилца за българските пилоти
« Отговор #10 -: Септември 10, 2012, 16:58:48 pm »
[!)
« Последна редакция: Септември 10, 2012, 17:02:15 pm от nikidelta »

Неактивен Stani

  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 361
  • Летенето е уникално, защото всеки път е различно!
Re: Нови крилца за българските пилоти
« Отговор #11 -: Септември 10, 2012, 20:04:17 pm »
 Еваларката митак благородно ти завиждам не за друго ами че си летял над Голака ;)!А над Милеви скали как ти се стори отгоре има ли удобни места за кацане?Инак много се радвам за подвизите дето правиш, явно крилцето си е било за теб и бе въпрос на време да се намерите.Между другото мисля, че и днес бе доста добър ден за прелет но мисля в обратна посока на тази дето си прелитал.
Повече въздух в гърдите и крилата!

Неактивен thecreater

  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 205
Re: Нови крилца за българските пилоти
« Отговор #12 -: Септември 11, 2012, 09:55:06 am »
Страхотно много се радвам за новото крило, вижда ми се доста дълъг прелет за крило на една седмица...
Гравитацията е навик, от който е трудно да се откажеш. -Тери Пратчет

Неактивен krassihg

  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 465
Re: Нови крилца за българските пилоти
« Отговор #13 -: Септември 12, 2012, 00:31:55 am »
Супер е прелетчето, поздравления! Единствения кусур дето виждам е, че се налага да минаваш през трасето където захождат самолетите. Знам че те при определен вятър не минават оттам, но все пак не е желателно, плюс че ако беше рекордно разстояние, нямаше да се признае поради такава тъпа причина. Затова е по-добре да се мисли как да се заобиколи тази зона. Може би е по-добре да изцепиш през Витоша, да хванеш термиките на южните склонове и така да се опиташ да прецапаш зад язовир Искър и после пак си на същото трасе. Другия проблем е че излиташ късно и не остава време за прелета.
1:30- 2:00 PM е прекалено късно за дълъг прелет. Трябва да си във въздуха поне в 11:30, ако не и по-рано.

Неактивен nikidelta

  • Newbie
  • *
  • Публикации: 24
Re: Нови крилца за българските пилоти
« Отговор #14 -: Септември 12, 2012, 08:06:26 am »
11.30 е 10.30 за съжаление сме на 42 , а не на 35 паралел . От практиката на С. и Ш. ( с малки изключения ) , излитането преди 13ч. е свързано с голямо давене. Опитът от ранни излитания е само от парата и има съществена разлика във възможността за закачане спрямо делтата. Ако разгледате трак л. на парата , ще забележите , че имат поне по едно вадене от височина , при  което делтата ще е в заход за кацане. И не на последно място , едно е да се лети при база 2500 - 3000м. , друго е при 4000 - 4500м. ASL ( Кайзери Турция ).