Форум за ДЕЛТАПЛАНЕРИЗЪМ на DELTACLUB.BG

Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията



Новини: Хубаво учебно крило за клуба швейцарско призводство и модела е: Star 17, лек и подходящ за обучение.

Автор Тема: Препоръчителни ъгли на спрoговете, регулиране на ъгъл на спрог.  (Прочетена 5003 пъти)

0 Потребители и 2 Гости преглежда(т) тази тема.

Неактивен million_miracles

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1213
Всеки топлес делтапланер има спрогове, които са вътре в двойната повърхност и играят важна роля за надлъжната (pitch) устойчивост на крилото. Те изпълняват и други функции, но тази е най-важната, тъй като касае сигурноста. Спорговете са вътрешен и външен.

Когато купих моя делтапланер втора употреба, аз имах съмнения за сигурноста на крилото. Следователно му направих цялостна проверка. Когато стигнах до спроговете, то се оказа, че вътрешния спрог е 0.0 градуса, а външния 2.5 което не е ОК. Отдолу може да видите препоръчителните ъгли за различните видове крила!

« Последна редакция: Ноември 07, 2012, 18:37:58 pm от admin »
Всеки полет е важен!

Неактивен Stani

  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 361
  • Летенето е уникално, защото всеки път е различно!
 Това е подобно на латите или е друг вид устроиство с по-сложна механика?Имам предвид т.н. спрогове.Обяснете моля!
Повече въздух в гърдите и крилата!

Неактивен nikidelta

  • Newbie
  • *
  • Публикации: 24
Митак, можеш ли в няколко стъпки да опишеш последователността на измерването и прибора , който се използва ? Попаднах на едно клипче от европейското в К. , където измерваха спр. на холандците и според мен използваха електронен невилир / ъгломер. За съжаление нямам представа , къде го намерих.

Неактивен million_miracles

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1213
Стани, спроговете по време на полет са скрити в двойната повърхност типсове, които позволяват регулиране на ъгъла. Спроговете се променят автоматично в завой. Спроговете се променят автоматично при натягане на напръчката. Понеже крилото е без мачта и няма антипикиращи въженца, следователно и съпротивление.

Ники, мислих да заснема как го правя, защото използвах смартфона на Васи и беше интересно. Смартфона има вътре датчици като акселерометър, жироскоп, гпс и компас. До всеки един може да се стигне с помоща на софтуер. В случая ползвах свободната версия на програмката за Андроид,  която се казва Inclinometer.

Ето как изглежда:


Изисква се спокойно време, да не духа вятър, за да може крилото да стои без да мърда. Първо нивелирах спиидбара на 0 градуса. После с фотографския ми трипод нивелирах кила, като го подпрях до задните въжета. Внимателно започнах да меря и променям ъглите на вътрешния и външен спрог. От време на време премервах кила, да не би да се е променил от нулата. Отне ми към час. Преди да сложа осигуровките на спроговете за последно проверих ъглите, симетричноста на крилото от 10-тина метра разстояние и помощник. Не е сложно, но изисква търпение, спокойствие и внимание.
« Последна редакция: Септември 15, 2012, 17:08:36 pm от million_miracles »
Всеки полет е важен!

Неактивен skyordie

  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 108
Na site FAI1 sastezanie obavezno se merat sprogovite zasto pilotite znaat da gi spustaat pod dozvolenite limiti. Toa go pravat za da im bide polesno letaneto pri pogolemi skorosti (pomali otpori na speedbar) no na zalost se izlozuvaat na opasnosti poradi narusuvanjeto na stabilnosta na kriloto.  Merenjeto se izveduva pred sekoe FAI1 sastezanie i ako ima potreba pilotite gi pdognuvaat/spustaat sprogovite i se potpisuvaat. Vo tek na sastezanieto dlegatite od FAI odbiraat po nekoe krilo i go merat najcesto vo celta.

Merenjeto na sprogovite vo odnos na kill-ot ne e praviot nacin no poradi ednostavnosta e prifaten i od FAI. Po pravilo treba da se meri rastojanieto na konecot povlecen od latite so broj 8, 9 i 10 vo odnos na kill-ot i najcesto ovie merki  kje gi dobiete od proizvoditelot.

Merenjeto se vrsi pri full VG i za toa e potreben e insturment so preciznost od 0.1 stepen. Poznat e kako pelicometar po Tomas Pelicci koj voedno e i fai delegatot koj gi proveruva sprogovite na FAI sastezaniata. Lesno e da se napravi od parce transparenten fiberglass skroen i graviran na laser. 

Неактивен million_miracles

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1213
Да, пропуснал съм да спомена, че настройките се правят на напълно натегната напръчка. Това което остана под съмнение за мен, е че српога може да ходи(плува) в джоба наляво надясно около 10 см. При това той си изменя много ъгъла, който трябва да настроя . Гледах да са в еднакво положение и успоредни на кила, но дали е така, не съм сеъвсем сигурен. Знам, че трябва да е успореден на кила, но при това положение се получава голямо напрежение и трудно се мери. Затова ги мерих,  кокато са точно при цепката на джоба. После във въздуха нямаше никакво завиване при различни режими на крилото. При 80 км/ч спиидбара натиска с около 5-7 кг.
Всеки полет е важен!

Неактивен nikidelta

  • Newbie
  • *
  • Публикации: 24
Mитак, изчезнала е таблицата с ъглите на спроговете?

Неактивен admin

  • Administrator
  • Jr. Member
  • *****
  • Публикации: 68
Линка е подновен и оправен. Мерси за забележката и извинете за неудобството!
Поздрави!

Неактивен nikidelta

  • Newbie
  • *
  • Публикации: 24
Специалено, въпрос към Краси. Информация за регулиране спроговете  на ЛАМИНАР-СТ-1997г. Днес ще го разгледам на живо детайлно. Това , което видях вчера набързо принципно се различава от съвременните.Например външният С. прилча на обикноен типс , но в плата . Т.е. не забелязах системи за регулация (включително и за вътрешния).

Неактивен krassihg

  • Moderator
  • Sr. Member
  • *****
  • Публикации: 465
http://www.delta-club-82.com/bible/manuels/laminar-st-r-ez.pdf

Ники, малко късно прочетох поста ти.  Аз нямам лични впечатления от този модел, но прочети мануала, доколкото разбирам, наистина се поставя алум. тръбичка както старите типсове. Страница 9/23

Неактивен nikidelta

  • Newbie
  • *
  • Публикации: 24
Разгледах го на живо. Махат се или се прибавят шайби. Просто изпълнението е по трудоемко.