Форум за ДЕЛТАПЛАНЕРИЗЪМ на DELTACLUB.BG

Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията



Новини: Последният модел делтапланер Falcon 3 Tandem на американската фирма WillsWing продължава да споделя полети с пасажери.

Автор Тема: Няколко въпроса от потенциален любител  (Прочетена 4035 пъти)

0 Потребители и 2 Гости преглежда(т) тази тема.

Неактивен 9teen8t9

  • Newbie
  • *
  • Публикации: 2
Здравейте на всички, казвам се Ники.
От малък мечтая да летя. Също така бих искал да летя без да безпокоя природата с шумове на двигатели и отровни газове. На кратко казано замислям се дали да не се захвана с делтапланеризъм.

От два дена чета форума, и даже днеска се регистрирах.
Искам да ви попитам няколко въпроса, който евентуално ще ме насочат дали да се занимавам или не.

Ок, заповчваме със следната ситуация: Ще взема крилото,  облеклото и каски, GPS-и, сбруи. Минавам курс обучение и сега:

1. трябва ли ми сертификат/разрешително от някаква институция за да летя с безмоторен делтапланер? Ако да от курса ще получа ли такъв?

2. трябва ли ми друго техническо средство освен горе изброените.

3. Когато се сгъне какво пространство заема? Гледах едно клипче с едно момиче от Вашият клуб нейният като го сгъна стана тънък/тесен но много продълговат

4. Колко струва поддръжката средно за 1 година, и лесно ли се намират части при леки инциденти когато има леки щети? (например при леко криво кацане;)

5. Трябва ли да регистрирам някъде крилото?

6. Ще мога ли да се вместя в бюджет в рамките на 4000 лв. Поне за тренировачен полет на ниска височина с крило 2-ра употреба.

7. Мога ли да използвам като допълнително предпазно средство.
« Последна редакция: Май 30, 2012, 21:34:31 pm от 9teen8t9 »

Неактивен 9teen8t9

  • Newbie
  • *
  • Публикации: 2
Re: Няколко въпроса от потенциален любител
« Отговор #1 -: Юни 02, 2012, 01:43:47 am »
Благодаря много. Много сериозно се замислям вече. Надявам се скоро да се оправи времето и да отида на полет със инструктор, да видя дали имам страх от високо, и евентуално дали усещането е това което очаквам.

На въпрос 7 съм изпуснал да напиша "парашут"... ама ти без да искаш си ми отговорил :)

Благодаря Ви много.
Весело изкарване на празниците, и се надявам скоро да летиме заедно.

Неактивен krassihg

  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 465
Re: Няколко въпроса от потенциален любител
« Отговор #2 -: Юни 02, 2012, 05:04:21 am »
Радвам се да помогна с информация. Само да поясня някои неща. Тези цифри по-горе са много набързо хвърлени и се отнасят за покупки втора ръка. Ако всичко се купува ново, няма как да се вместиш в 4000 бона. Само крилото излиза към 4000 долара или евро, зависи откъде го купуваш.
Сбруите напоследък и те доста поскъпнаха, отиват към 700- до 2300 зависи от модела. Парашутите са и те към 600-700. А крило за напреднали пилоти с по-спортни характеристики отива към 8000 долара ( да не говорим че сега австралийската валута е висока и завалиите от Австралия не могат да имат конкурентна цена в сравнение с американските производители, което е жалко разбира се, защото крилата им са много добри)Просто в момента икономическата конюнктура не е благоприятна за износа им.
 Хубаво е че искаш да се пробваш на тандем, за да опиташ, но имай предвид че този спорт изисква голямо отдаване и влезе ли ти веднъж мухата , трудно се отказва човек. Обучението е сравнително бавно и постепенно, но има ученици които бързо схващат и напредват.
Колкото до размера на крилата за транспорт и съхранение, има модели които се скатават на късо до 2 метра ( но това не е типично и изисква поне 1 час да се сгъне на късо и обратно, да се сглоби) В Европа Finsterwalder прави такива крила, Аерос имат версия на техни крила за късо скатаване, а в Америка Willswings имат версия на Фалкон-3 за скатаване на 2 метра дължина) По принцип големината за транспорт е голямата болка на делтапланеристите и затова една от причините  парапланеризма да дръпне толкова е размера на крилото в скатано състояние. По ирония някои от най-новите модели  парапланери се предлагат с дълги калъфи за скатаване , които са към 2.8 метра, за да се сгъвало платното по-правилно и да има по-дълъг живот.Типичните парапланери обаче се събират в торба колкото една средно голяма палатка, Съответно сбруите им са големи и пак се влачи бая голям чувал. Парапланерите обаче си имат други недостатъци от сорта на по-малка скорост ( разбирай че не могат да летят на по-силен вятър, склонни са към колапс при турбуленция, изискват повече поддръжка на върви и платно и т.н).Усещането за полет е малко по-силно с делтите поради скоростта и позицията на пилота.
От друга страна хубавото е че повечето съвременни модели делтапланери са доста добре конструирани и имат голяма стабилност и надеждност, т.е. мита за делтапланеризма че е спорт за луди глави е просто мит, напротив, това е спорт за технически грамотни, интелигентни хора,  които търсят повече възможности за контакт с небето и природата.

Неактивен Stani

  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 361
  • Летенето е уникално, защото всеки път е различно!
Re: Няколко въпроса от потенциален любител
« Отговор #3 -: Юни 08, 2012, 22:33:35 pm »
 Браво, Краси изпълни ме с този пост особенно със завършека.Наистина летенето влезе ли веднъж в мозъка чувството не се изтрива доживот.Още не завършил полета делтапланериста мечтае за следващия.
Повече въздух в гърдите и крилата!