Делтапланеризъм > Състезания, срещи и летене...
2012 OPEN NATIONAL HANGGLIDING CHAMPIONSHIP ‘’SERVIA 2012’’
million_miracles:
Ех, Васи, ако летеше както и пишеше... Страхотно си го написала.
Ето един репортаж за състезаниетo, който ми пратиха гърците.
Как ще коментирате завоя в 27:35 и 28:00, че чак на мен ми стана любопитно...
http://www.youtube.com/watch?v=wq_CGilE-K8
Vassy:
хммм или пиша прекалено хубаво, или летя прекалено лошо... върви разбери какво не му харесваш на летенето ми ::)
krassihg:
Миракъл, стига депресира момичето де..то бива , бива, ама...какво толкова и е на летенето..лети си безопасно и предпазливо, така и трябва да бъде. Изпуснала една термика, биг дийл...да не забравяме че тя досега не е летяла на крило за нейните килограми и естествено контрола на големи крила е труден. Аз мисля че се оправя даже много добре, ти да беше видял предишните жени-пилотки какви ги вършеха..да не споменавам имена от дискретност. :o
krassihg:
За завоя , той не беше само един..май повечето завои бяха такива странни. Според мене крилото беше в близки до сривните ъгли и тъй като ти инициираш завой ( т.е. местиш се настрани), се получава лек срив през крило, който обаче ти го овладяваш моментно и изглежда като много готин завой на пета, но според мене си е леко сривче през крило. Не знам каква ти е била точката на окачване ( знам че си му тежък обаче), така че вероятността да си в сривна ситуация е много голяма. Особено ако си му опънал VG-to то наполовина да речем. Крилото става по-плоско и диапазона на ъглите на атака се стеснява и ако бутнеш малко повече, срива ти е готов. Знам един не-безизвестен опитен български пилот от близкото минало, който така се заби в скалите на Резена, веднага след излитане с крило, което е значително по-малко от това което е за неговите килограми. Обаче той е свикнал на по-голямото си крило и има навик и нагласи от предишното си крило ( а това малкото решава да го лети инцидентно, ей така да го пробва) В резултат цялата поляра се измества напред и надолу, което значи че сривната скорост не е както за нормални килограми ( да речем 24 км/ч, ами отива напред да речем на 28-30.Плюс надморската височина , рядък въздух...иска още скорост. може би не се е усетил, а може и да е имало термичен порив и явно го оставя на сривен ъгъл, завърта се и бам-в скалите. Абсолютно подобен срив на същия старт съм виждал лично с една от жените пилотки. Преди излитане и казах: Дръж скорост след отлепянето, защото въздуха е разреден..все едно и казах..излети и избутай рамката ху-убавичко и се срини...После като се освести, само вика: Кво стана... не разбрах..?
krassihg:
http://www.youtube.com/watch?v=_nkEQtj08us
Ето тука един как си лети безметежно и решил да пробва големи ъгли на атака и да види как реагира на срив крилото (U-2)...обаче забравил че го е оставил на 3/4 VG..и глей кво става..камшичен срив...
Навигация
[0] Списък на темите
Премини на пълна версия