Форум за ДЕЛТАПЛАНЕРИЗЪМ на DELTACLUB.BG

Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията



Новини: Хубаво учебно крило за клуба швейцарско призводство и модела е: Star 17, лек и подходящ за обучение.

Автор Тема: Zephir CX, BAUTEK  (Прочетена 8822 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

Неактивен million_miracles

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1213
Zephir CX, BAUTEK
« -: Октомври 29, 2009, 16:58:10 pm »
Zephir - CX от немската фирма  BAUTEK. Крилото е без напръчка. Вместо нея има дълъг шиш отпред и допълнителни въжета, които натягат и държат бедрата. Леко и лесно за разпъване. Крилата с "нос" отпред са характерни с това, че леко "кълвят" при излитане. Старичко е, но моето специално е в доста добро състояние. Летя го от 3 години
Всеки полет е важен!

Неактивен Stani

  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 361
  • Летенето е уникално, защото всеки път е различно!
Re:Zephir CX, BAUTEK
« Отговор #1 -: Октомври 30, 2009, 00:15:08 am »
 Може ли някое друго фото ::)
Повече въздух в гърдите и крилата!

Неактивен Oggy

  • Newbie
  • *
  • Публикации: 8
Re:Zephir CX, BAUTEK
« Отговор #2 -: Октомври 31, 2009, 21:17:00 pm »
Пази го това крило - че то е ветеран!  ;)
Тези крила изчезнаха, едно такова се счупи във въздуха над Сопот 1994 г, килът не и3държа определено натоварване и изгърмя на 1200 м. Пилотът се спаси с парашут, сега лети с нов модел с напречка.
Тези крила пропадат много повече при скоростно летене, но се държат сравнително добре на малки скорости. Само дето никои не ги лети - и ако се намери такова в обява - сигурно може да се вземе без пари  ;D

Неактивен krassihg

  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 465
Re:Zephir CX, BAUTEK
« Отговор #3 -: Октомври 31, 2009, 23:39:18 pm »
Няма да се плашиш  8) Предполагам че това дето се е счупило, е имало някакви деформации преди това от разни удари. Иначе крилата са сертифицирани и изпитвани и не се чупят така лесно. Красотата на това крило е във факта че профила на двойната повархност е много чист, защото няма напречка вътре да му пречи. Всички други крила с напречки имат една двойна вдлъбната гърбица и това естествено разваля профила. За съжаление този чист профил при зефира идва с цената на повече въжета отпред и отстрани, и това вдига съпротивлението.Въобще тези от Баутек са едни новатори..те имат и интересен вариант на безмачтово крило без карбонова напречка...заместена е с алуминиева тръба, комбинирана с яки въжета отгоре и нещо като къса мачта, , всичко скрито вътре в двоината повърхност.

Неактивен Oggy

  • Newbie
  • *
  • Публикации: 8
Re:Zephir CX, BAUTEK
« Отговор #4 -: Ноември 01, 2009, 00:38:02 am »
Баутек глътнаха вода - единият от братята мисля, че загина с някакво крило - няма един сериозен пилот да лети с техни крила. А пък тези с шишовете - никои не ги търси. Остаряла работа Микеле.
Не ми ги хвали, аз никога няма да се реша да летя с такова - не съм опитвал и когато ги имаше. 2ма гърци летяха с такива на Враца отдавна - и ги задминавах като бързия влак. Ти нали имаш Ламинарче - що се занимаваш със стари модели? То Змеичето 10 на Емо дето си взел по-става. Въпреки, че е толкова старо.
Не ги караи новите пилоти да си мислят, че летят с модернo крилo. Това е изживян период! Знае се, кое става за летене днес - има го в Интернет.  ;D
Ако ги намират евтино - тогава ОК за начално обучение.  :P

Неактивен krassihg

  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 465
Re:Zephir CX, BAUTEK
« Отговор #5 -: Ноември 02, 2009, 01:16:55 am »
Аз не го хваля , просто казвам че това че има шиш не значи че непременно ще се счупи. А Баутек и сега да им видиш site-a, пак имат нови модели. Дали са глътнали вода или не хич не ме интересува. Ти преди време ми казваше как Икаро били глътнали вода и са пред фалит, ама тяхно крило стана шампион тази година, нали така?. Изказах мнение по повод концепцията че е интересна, макар и стара, дори много стара. Но за едно бавно и леко крило тип флоатер си е ОК.
Кои са наи-модерните крила на пазара всички ги знаем, сигурен сам че и Митко ги знае, така че няма опасност да ги заблудя. Има 3-4 фирми сега които все още се крепят и правят нови модели. Моyes, Icaro, Willswing, Аерос, Airborne...всички останали са копиркаджии.
Но има налки фирмички, които понякога правят иновации, така че не бива да биват гледани с пренебрежение...например повечето съвременни хитринки в крилата са излезли от Seedwings, един човек-призводител , Боб Трампено.
Извити краища на крилата, спрогсове , клапи и т.н.
Или Авиан..пак един човек, ама прави интересни крила...
Ламует ( Тевено) беше велик иноватор, ама и тои замря...

Неактивен million_miracles

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1213
Re:Zephir CX, BAUTEK
« Отговор #6 -: Ноември 02, 2009, 11:00:47 am »
Същото това крило го летя и с едноместна моторна количка от 2006, здрави термики са ме меткали, но още е здраво. Килът е усилен, защото с количката му идвам в горната граница - 130кг. Отделно го летя повече безмоторно, защото въпреки усилването, пак е доста леко, а не съм си и помислял за трошене, зашото е усилено. Усилването е направено от Симеон Симеонов, който има опит с усилването на крила, тъй като е производител на мотоделти.
Всеки полет е важен!

Неактивен million_miracles

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1213
Re:Zephir CX, BAUTEK
« Отговор #7 -: Ноември 03, 2009, 17:07:44 pm »
Може ли някое друго фото ::)

Тази снимка е от старта на Копитото. За съжаление долу вече е застроено и ако не се изстреляш веднага в космоса няма къде да се каца. Има само много ограничени площадки.
« Последна редакция: Ноември 03, 2009, 17:11:36 pm от million_miracles »
Всеки полет е важен!

Неактивен million_miracles

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1213
Re:Zephir CX, BAUTEK
« Отговор #8 -: Ноември 04, 2009, 13:12:58 pm »
Сега krasshing, като каза за профила, изнамерих и тази снимка. Наистина причината навремето да купя това крило беше този изглед от вътре:
Всеки полет е важен!

Неактивен thecreater

  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 205
Re:Zephir CX, BAUTEK
« Отговор #9 -: Ноември 04, 2009, 17:42:09 pm »
Една снимка на същото крило от шоуто в Казанлък, тази година.
Гравитацията е навик, от който е трудно да се откажеш. -Тери Пратчет

Неактивен million_miracles

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1213
Re:Zephir CX, BAUTEK
« Отговор #10 -: Септември 23, 2010, 11:44:28 am »
На това крило, много влияе дали е сожен лигавника на носа. Има крила за които това не е много важно, но някои крила коренно се променят по време на полет, когато са без носовата платка. Това крило е Zephir CX, a само Zephir е по големия му събрат по площ. Това означава, че може да се лети от по тежки пилоти. Бедрата на рамката са едни и същи, което е добре. Но струват скъпичко, защото са профини - 60 евро :(
Всеки полет е важен!

Неактивен million_miracles

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1213
Re:Zephir CX, BAUTEK
« Отговор #11 -: Ноември 19, 2010, 15:09:41 pm »
Ето и тук го има от време на време. Познава се по шиша напред и зеления цвят.
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=7uxPnaFUneI" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=7uxPnaFUneI</a>
Всеки полет е важен!

Неактивен million_miracles

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1213
Re:Zephir CX, BAUTEK
« Отговор #12 -: Февруари 09, 2011, 20:30:33 pm »
Имаше по-горе коментари относно и против BAUTEK!!!
Фирмата си работи и до днес - пратиха ми нови бедра на рамката, лепенки и гуми против хлъзгане при излитане. Правят доста добри крила, но са и доста скъпички. Пиша, защото вече има още едно крило. Надявам се скоро да го прегледам, облетя и снимам.  Има и оригинална книжка към него на Немски. Това което ме учуди е, че латите се слагат от вънка на вътре. Как бих искал логично обяснение на това!!!
Всеки полет е важен!

Неактивен million_miracles

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1213
Re:Zephir CX, BAUTEK
« Отговор #13 -: Февруари 10, 2011, 14:35:23 pm »
Пак да наблегна, че само тази фирма произвежда крила без така наречения CROSS BAR. По този начин крилата стават по здрави и по-леки :)
Всеки полет е важен!

Неактивен million_miracles

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1213
Re:Zephir CX, BAUTEK
« Отговор #14 -: Февруари 12, 2011, 23:48:27 pm »
Zephir CX, BAUTEK
---------------------------
Година: 90
големина на крилото: 14.8 кв/м
разпереност на крилото: 10.72 м
носов ъгъл 132 градуса
съотношение: 7.8
двойна повърхност: 80%
тегло на пилота екипиран: - 60-130 кг.
сривна скорост: 25 км/ч
най-малко пропадане при: 38 км/ч
най-добро плъзгане при 43 км/ч
максимална скорост: 80 км/ч

тежест на крилото: 30 кг.
сгъва се на: 6.20 м., 4.70 м., 3.50 м., 2.95 м.
брой лати: 28
Всеки полет е важен!