Форум за ДЕЛТАПЛАНЕРИЗЪМ на DELTACLUB.BG

Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията



Новини: Национален турнир 2012 ще се проведе в Кюстендил с основен старт Конявка планина с дата 31 август - 2 септември

Автор Тема: Някои неща които искам да знам за делтапланеризма?  (Прочетена 857 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

Неактивен wildhorse

  • Newbie
  • *
  • Публикации: 1
Колко пари ще ми трябват за делтапланер? Към кои фирми прозводители да се насоча и кои да избягвам? Колко място ще ми трябва за да "складирам" делтапланер. Какво още е необходимо да знам?

Неактивен krassihg

  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 465
Делтапланер (нов) може да се купи за сума между 3000 и 8000 Евро в зависимост от модела. Повечето производители са добри като качество, естествено по-големите и с по-голям опит са за предпочитане. Сега на пазара доминират 3-4 имена...Willswing ( US),Moyes ( Aus), Aeros ( Uk)Airborn ( Aus), Icaro 2000 ( Italy). Към коя фирма да се насочиш е въпрос на лично предпочитание, но има смисъл да се помисли за бъдещата  поддръжка в случай на резервни части и съвет. Също има значение какво покритие има в БГ като дийлъри и още по-важно доколко тези дийлъри се ползват с добро име.
За складиране обикновено трябва помещение с дължина 6 метра, но в краен случай и 4 метра могат да стигнат, ако го сгъваш на късо. Има доста хора които си държат крилата в някой коридор, таван или мазе,зависи от ситуацията на всеки.

Неактивен million_miracles

  • Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1213
За пръв делтапланер бих препоръчал втора употреба за цена около 1000-2000 лв. Като начало нещо леко и лесно за летене. Фалкон 2 или 3 на Wills Wing или Таргет на Aeros. Има и други, като Малибу и Фънки. Трябва и да е подходящ размер за пилота. Обикновено са 3 размера крила - за леки, средни и по-тежки пилоти. Поне година редовно летене на такъв клас крило. Лошото е, че тези крила са доста ценни и рядко се продават втора употреба, особено в България. Но ако се следи редовно и се реагира навреме, може да се вземе хубаво крило от Европа. Тук трябва да се има предвид, че транспорта оскъпява крилото  с около 400 лв.
Е, разбира се, по-хубаво от чисто ново няма. За да летиш ще ти трябва също така сбруя и каска :)

Още нещо, което много хора не съобразяват е, че едно запазено и ново крило, въпреки на пръв изглед високата си цена, всъщност има много голям ресурс на експлоатация. Окколо 10-20 години. Това означава, че използвайки година две едно крило, то запазва почти себестойноста си, стига да се съхранява правилно и да няма повреди от неправилно пренасяне или много груби кацания.
Всеки полет е важен!