Завоя на 360 по принцип си е като всеки завой на 360, разликата е че когато си близо до склона и ако има достатъчно силен вятър, окръжността на 360 се превръща в удължена елипса. Ако си близо до склона, има опасност да не прецениш добре с колко ще се удължи елипсата и да се блъснеш. Другия фактор е психологическия..като видиш с каква скорост се доближава склона, ако нямаш здрави нерви и здрава теоретична подготовка, може инстинктивно да намалиш скоростта ( което е сериозна грешка)и да изпаднеш в срив. Затова трябва добра преценка на скоростта на вятъра, на разстоянието от склона и да се мисли за въздушната скорост, а не земната скорост.
За ходене зад склона изобщо не трябва да се мисли. Там е най-нежелателното място за летене. Освен че те хваща низходящо, ще те мачка турбуленция, а най-вероятно и ротор. Просто нямате работа зад склона. Знам за случаи на издухване зад склона, от клуба Змей си спомням че бате Любо беше попадал зад склона на Чепън , издухан от силен вятър , с крило рогало, и е имал късмет да попадне между две скали, та не се е контузил много. За турбуленцията трябва да се мисли всеки път, когато вятъра среща препятствие, било то сграда или редица дървета. Колкото по-силен е вятъра, турбуленцията е по-силна на квадрат.Ако някой иска да знае колко назад се усеща турбуленцията, имаше едно правило, че при силен вятър може да се усети турбуленция на хоризонтално разстояние равно на 7 пъти височината на склона ( или препятствието). Това разбира се може да варира според специфичните условия и скоростта на вятъра.