Форум за ДЕЛТАПЛАНЕРИЗЪМ на DELTACLUB.BG

Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията



Новини: А знаете ли, че жените делтапланеристки в България вече са две? :)

Автор Тема: Анализ на учебен полет  (Прочетена 3921 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

Неактивен million_miracles

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1213
Анализ на учебен полет
« -: Ноември 11, 2009, 15:23:36 pm »
Отварям тази тема, за да анализирам един обучаващ полет от ниско.  Основните фази на полета са три. Пилота е Стани.


1. Излитане

2. Полет

3.Кацане

С излитането, Стани се справя много добре. Контролира крилото да няма крен, добро затичване и контрол на ъгълът на атака.
Макар, че лети добре, ще посоча една често правена грешка, която прави и той при управлението на крилото във въздуха! Тъй като делтапланерът е единствен по рода си летателен уред - центроплан, той се управлява с изместване на центъра на тежеста. В следващите кадри се вижда много добре, как Стани върти тялото около окачването, което е центъра на тежеста, а не мести тялото успоредно на кила. Пилотът трябва да измества цялото тяло успордено на кила за да има управлението ефект.







Въпреки усилените десни команди, крилото каца с ляв крен.
Всеки полет е важен!

Неактивен skyordie

  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 108
Re:Анализ на учебен полет
« Отговор #1 -: Ноември 11, 2009, 22:24:07 pm »
Treba na pocetnikot da mu kazes deka Deltaplanot ne se upravuva so Glavata tuku so Zadnikot (Ass). :) :)

Mozebi zvuci smesno no nejceto taka mu se posocuva na pocetnikot za vistinskiot nacin na upravuvanje - posebno vo lezecka polozba.

Неактивен Stani

  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 361
  • Летенето е уникално, защото всеки път е различно!
Re:Анализ на учебен полет
« Отговор #2 -: Ноември 17, 2009, 22:14:36 pm »
  Благодаря за градивния анализ и съвет!Усещам го това с центъра на тежеста и въртенето, но докато го изработя като двигателен навик ми трябва време и по-яка тояга ;).
А това с задника , който управлява крилото ми хареса ама е малко двусмислено :D.
Повече въздух в гърдите и крилата!

Неактивен Robert

  • Newbie
  • *
  • Публикации: 44
Re:Анализ на учебен полет
« Отговор #3 -: Ноември 27, 2009, 07:01:16 am »
За грешката за които Митко говоря има един интересен клипче... Там е добре обяснал какво трябва да се прави с центера не тежеста. Само че е на англииски ;)
(А и другите му клипчета са интересни...)

http://www.metacafe.com/watch/3655706/hang_gliding_flight_simulator/
Respect Gravity! ;)

Неактивен skyordie

  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 108
Re:Анализ на учебен полет
« Отговор #4 -: Ноември 27, 2009, 12:22:31 pm »
Ето и една многу добра симулација која ја покажува разликата помеѓу добро и лошо кацање...

http://www.ptone.com/flare/

Неактивен krassihg

  • Moderator
  • Sr. Member
  • *****
  • Публикации: 465
Re:Анализ на учебен полет
« Отговор #5 -: Ноември 29, 2009, 11:17:43 am »
http://vimeo.com/6063102

Тука има доста кацания в забавен кадър. Загледайте се в позицията на ръцете по рамката, Всеки пилот хваща на различна височина. Една мацка съвсем прекали с високото захващане. Това сме го коментирали и преди, но бих повторил. Много е важно ръцете да се поставят на еднаква височина и планера да бъде идеално изравнен преди избутване на рамката, иначе тръгва  настрани и удара на края на крилото е неизбежен. За да не се чудите къде да си поставите ръцете, докато погледа ви е зает със следене на траекториата, ъгъла на атака и какво ли не още, добре е да си маркирате правилното место за хващане по рамката с лепенки, и даже да поставите едно въженце намотано под лепенката, за да създаде лека издаденост по рамката и така много лесно ръката ви ще усеща къде да спре по рамката.Другото просто нещо...поставете планера на двора, с две каси бира под рамката и една стълбичка отзад на кила да подпира, така че крилото да има полетен ъгъл на атака. Закачете се със сбруята и оттренирайте легнало положение, после изправяне, хващане първо с едната ръка горе, поддържане на положението на тялото спрямо крилото и после вдигане на другата ръка.Естествено  с тези бирени каси не можете да избутате, но поне ще свикнете с изправянето за кацане. Добре е да го правите с инструктор до вас, който да ви казва къде грешите.

Неактивен Robert

  • Newbie
  • *
  • Публикации: 44
Re:Анализ на учебен полет
« Отговор #6 -: Ноември 29, 2009, 18:56:07 pm »
Ето и една многу добра симулација која ја покажува разликата помеѓу добро и лошо кацање...

http://www.ptone.com/flare/


Чудя се за това 'Whack' в линка горе, а искам да питам специалистите.. ;)
Какво е? Има ли смисъл на нещо таковеа в кацането? Изглежда ми опасен! Така лесно може да буташ носа на крилото на земята...
Respect Gravity! ;)

Неактивен krassihg

  • Moderator
  • Sr. Member
  • *****
  • Публикации: 465
Re:Анализ на учебен полет
« Отговор #7 -: Ноември 29, 2009, 19:04:16 pm »
http://en.wiktionary.org/wiki/whack

Whack е когато крилото  се блъсне в земята. В онази анимация имат предвид лоша техника на поставяне на тялото и избутване,когато крилото не вдига нос за едно добро кацане, а се блъска в земята.

Неактивен Stani

  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 361
  • Летенето е уникално, защото всеки път е различно!
Re:Анализ на учебен полет
« Отговор #8 -: Декември 01, 2009, 00:22:19 am »
 Краси страхотно, полезно видео със забавени кацания, които последно време отработвам.Защото имах трески за дялане - първо не уцелвах точния момент на избутване и после се страхувах да задържа рамката, което е по-безопасно от отпускане след избутване.
Повече въздух в гърдите и крилата!

Неактивен krassihg

  • Moderator
  • Sr. Member
  • *****
  • Публикации: 465
Re:Анализ на учебен полет
« Отговор #9 -: Декември 02, 2009, 20:04:57 pm »
Кацането е нещо, дето се учи цял живот. Всяко кацане си е за себе си, защото излитането може да си го избереш като време и място, но кацането не винаги. А ако летиш на прелет, тогава наистина може да не знаеш къде ще кацнеш, затова трябва да си готов за всякакъв терен, и всякаква ситуация. От тези филмчета обаче човек може да си направи извода че наистина е много важно движенията на тялото и ръцете да се отработят почти до автоматизъм, за да се елиминират тези малки, но решаващи за последните секунди на полета грешки. А това става с тренировки, аз бих казал първо на един тренажьор с инструктор до тебе, за да ти каже ако нещо грешиш, после с много полетчета от ниско. Видео анализ винаги е от огромна полза, сигурен съм че Митака може да го направи ...много е полезно човек да се види отстрани и да анализира собствените си грешки.
Истината е , че кацането с делтапланер е доста уникално, в сравнение с други летала, поради простата причина че тялото на пилота трябва да смени легнала позиция с изправена. И когато това движение не е добре координирано, се получават нежелани ефекти в контрола на крилото баш когато се каца ( а ако се замислите, излитането и кацането са наи-опасни, защото тогава земята е най-близко до вас ).Значи наистина кацането, поради допълнителния момент на изненада и бърза реакция, е едно от най-сложните неща и изисква особено внимание.