Делтапланеризъм > Безопасност и техника на полетите

За оцеляването и има ли господ ...

<< < (3/3)

Stani:
 Е, моето крило не е с карбонова напречка.И въжетата се държат изцяло на рамката за това го казах.Но тя изкриви ли се на старта после полета е почти невъзможен.
Иначе Краси, ти си уникален за всичко изнамираш точните снимки и материали.

krassihg:
Аз мисля че това клипче действа много силно на нашите първични делтапланеристки инстинкти, в смисъл че в дебелите книги са ни набивали с години мисълта че тези тръби на рамката трябва да са идеално прави, без подбитости и т.н., за да ни е спокоен полета...( това е особено важно за крила с мачти) , а тука виждаме един случай, който просто ни отваря очите за това как действа структурно едно безмачтово крило. Между другото, Стани, като каза че би се опитал да я изправиш рамката ( на мене това ми се струва невъзможно де, то на земята е трудно, а камо ли в полет) , но се сещам за един друг случай, който става с един много известен в миналото пилот от световна класа, който след излитането разбира че окачването му минава някакси извън рамката ( преметнато) и управлението става почти невъзможно. Та този пилот реагира бързо, стъпва на рамката, успява да се откачи, да прехвърли колана и пак да се закачи. Ето това вече се казва бърза реакция и самообладание.

Stani:
 Да, Краси прав си че дори на земята с цялата си тежест трудно се изправя, камоли във въздуха без стабилна опора.Чувал съм и аз за този случай със стъпването на рамката и окачването.Дори онзи ден си мислех ако човек излети не закачен и не се пусне от крилото още в първите метри от затичването и се отлепи от склона и вече е набрана височина, та тогас човек да се набере и стъпи на рамката и да се закачи или да оправлява така стъпил.Само не ми е ясно как ще се изпълни кацането когато пилота е евентуално стъпил на рамката.Тони разказваше, че в клуб в чужбина дори имали такива занимания с такова пилотиране без окачване.

krassihg:
Тони е силен, може всичко, аз не мога да се набера на рамката ако не съм закачен. На времето в казармата, когато ни караха да правим коремни на лоста, съм правил до към 15 , но тогава бяхме млади. Има един интересен феномен обаче с мускулите и лоста. Спомням си че веднъж се набирах на лост за коремно, и някой друсаше лоста нарочно, клатеше го усилено насам натам. Е, не можах да се набера, става някакво объркване на мускулния апарат, опитай да видиш колко гаден ефект се получава. Та след този опит си мисля, че няма да е лесно на пилот в сбруя и с ръкавици да се набере на рамката. Е, ако е някой супер-як, може..но  средностатистически пилот, едва ли...

Stani:
 Да, изпитвал съм го това с вибрацийте и набирането.Някак до нервите достигат различни сигнали и става невъзможно набирането.Другото което си мислех ако излети пилота незакачен и се е задържал на рамката да се изчака достатъчно отделяне от склона и височина за запасния... .Иначе е добре предстартовата проверка да стане непоклатим навик наред с хенгчека.Както бе предложил и ти с табелка на старта или на спиидбара.

Навигация

[0] Списък на темите

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия