Делтапланеризъм > Безопасност и техника на полетите

За оцеляването и има ли господ ...

(1/3) > >>

krassihg:
http://www.youtube.com/watch?v=TBYH1LomlLc

Ето един пример как господ пази идиотите.Тоя си счупи рамката на старта, премина на косъм над един висок бор-убиец, после си летя все едно нищо му нема, накрая за капак на всичко направи нагли 360 градусови завои над кацалката и си кацна...нямам думи ::)
По-точно имам 6 думи..слава богу здрави крила правят Wilsswings!

Всъщност истината е че безмачтовите крила наистина могат да летят със счупени (сгънати) рамки, по простата причина че карбоновата напречка действа като една греда и работи не само на негативно, но и на позитивно натоварване... ( въпреки че не е предвидена да държи на позитивното натоварване, за това са долните въжета и рамката). В случая се получи точно както работи схемата за rigid крило.Но ако беше направил по-силно претоварване, щеше да изпращи. Тези напречки работят до 3G. Все пак дори завой с крен 60 градуса би довел до 2G, а завой с крен 45 градуса дава 1.41 G. За да докара 3G, тоя пич щеше да му трябва наклон над 70 градуса.

million_miracles:
А защо наклона увеличава G-to?

krassihg:
Въпроса е малко некоректен, освен ако не обясним какво е G-то.
G-то в случая е ускорението в завой, измерено в единици земно ускорение. Земното ускорение е около 9.8 м/сек2. Когато планера е в прав полет, имаме две сили, които се балансират ( за да има равномерен праволинеен полет) , това са подемна сила и тегло. Те са противополойно насочени и се балансират. Ако планера завива, това равновесие се променя в смисъл че се получава наклонена навътре подемна сила, която ако разложим на две компоненти ( вертикална и хоризонтална), хоризонталната действа като центро-стремителна сила, т.е. силата, която реално задържа крилото да се движи по окръжност. Има зависимост между наклона на крилото и радиуса на завоя...колкото по-наклонено е крилото, толкова по-тесен ( малък) е радиуса на завоя.
Центростремителното ускорение  е равно на скоростта на квадрат, делена на радиуса на завоя. Т.е. колкото е по-малък радиуса, толкова е по-голямо ускорението при дадена скорост. Оттук вече е ясно, че колкото е по-наклонен в завой летателния апарат, толкова е по-голямо ускорението, което изпитва. Това ускорение се измерва в метри за секунда на квадрат, но за по-лесно се сравнява със стандартното гравитационнo ускорение G. Затова на жаргон говорим за G-то че се увеличава. G-то не се увеличава, то си е G, но ускорението при завой се увеличава в сравнение със стандартното G. Сега стана ли по-ясно ? ;)

million_miracles:
Ясно, освен наклон, трябва и скорост.
За клипчето - според мен този изобщо не разбра, че си е счупил рамката. Мястото е много красиво, замаяващо направо. Явно се е замаил!!!

 Като гледам този старт обаче, си мисля за нашия на Витоша - лукс отвсякъде :)

Този старт не става дори само защото спираш с колата до него, а това е предпоставка да излетиш не загрял. Друго си е да поносиш 2 км.  преди това ;D

krassihg:
Ами да, и аз мисля че не разбра, което е малко странно разбира се, като се има предвид че е стигнал до ниво да лети безмачтово крило. Дето се вика, излети, па се поогледай малко наоколо!  Ама не..той явно му е дошло малко отгоре стреса от спъването в храстите на старта и после "за-малко блъскането" в бора...ама поне като се мести наляво -надясно, би трябвало да усети че едната рамка му идва неестествено близо до рамото. После разказал че е усетил че крилото дърпа на една страна, но дотам...
От друга страна, не е правилно да го наричам идиот, защото това може да се случи на всеки (  спъването на старта) и не е ясно кой как би реагирал ако разбере че рамката му е счупена...отстрани е лесно да се дават оценки, ама в полет, когато трябва да реагираш своевременно, не е ясно...на мене първата ми реакция би била да се хвана за парашута и просто като стигна до добра височина, отварям..но това е , пак казвам, разсъждение като зрител...реално, ако видя че крилото не се разпада, сигурно ще ми дойде наум че напречката държи, и просто бих се придвижил до кацането "по терлички", без излишни завои и претоварвания.
Във всеки случай картинката щеше да е доста по-различна ако крилото беше мачтово...щеше да се сгъне яко, да направи супер V- образна форма и кой знае какви щяха да са последствията за полета!!!
А за старта, ...и аз си помислих че би му било полезно един ден с косачката, а и оня бор има нужда от преместване! :D

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

Премини на пълна версия