Да, Марин е прав, това е най-очебийната грешка, но има още неща, които е важно да се отбележат.
Значи, на първо място, доста дълъг полет, на полегат хълм, означава доста дълъг престой в зоната, която всъщност е най-опасна...10-на метра над земята, ми то си е едно непрекъснато кацане...Ако си спомняте, при кацане пилота е добре да е изправен по-отвисоко и да мине през зоната на градиента по-бързо. Да, ама в случая пилота си лети легнал.
Второ, ако се съди по слънцето и сенките, времето си е около обед, когато термиките са доста активни...не е добър момент за начинаеши.
Трето, ако се загледате как е хванал рамката, през целия полет ръцете му са изместени в лявата половина, а не са симетрично разположени настрани от тялото му.
Четвърто, не реагира навреме и не реагира с правилно преместване на тялото ( с таза), реално само се завъртя около центъра на тежестта си, което не дава никаква команда на крилото.
Веднъж влязъл в крен в зоната на градиента на вятъра, горното полукрило действа много силно и практически никаква команда не би го извадила от завоя към земята. Такава ситуация не бива да се допуска, т.е. трябва да се реагира веднага щом крилото се опитва да накрени, после става късно.( тука мога да отворя скоба и да коментирам стила на управление на Явор, но за това друг път:-)))
Пето, повечето време пилота караше сравнително бавно, което прави крилото нестабилно. В зоната близо до земята винаги е за предпочитане добър запас от скорост.
За по-напреднали пилоти самия факт на летене легнал близо до земята не е проблем, дори някои го правят нарочно. Проблема е процеса на изправяне, когато ако не се изправиш без отклоняване на крилото и промяна на ъгъла на атака, рискуваш да ти се случи точно това , което стана на клипчето.