Делтапланеризъм > Безопасност и техника на полетите

Завой на 360 градуса близо до склона

(1/2) > >>

million_miracles:
Искам да наблегна на един инцидент станал съвсем на скоро с парапланерист. Тъй като същите неща важат и за делтата, моля да го прочетете, ако нещо се съмнявате да питате, ако греша, ще се радвам да ме поправите!
Пилота  тръгва да завива срещу склона рязко на 360 градуса на ляво, при което се забива с крака в скалистия склон.
 Поражения: Два счупени крака - единия в областта на стъпалото до раздробяване, а другия на коляното.
Причината е низходящ поток, губене на височина и невъзможност да се завърши завоя. Следва сблъсък със земята срещу склона.

Ако за пръв път изпълнявате склоново реене и решите да направите завой на 360 градуса, то ще се впечетлите колко бързо склона
се приближава.При летене близко до слкона, непрекъснато се следи височината и се спазва безопасна дистанция, като реенето се изпълнява на змейки и осморки.
Почнете с голям запас от дистанция и височина пред склона, за да се запознаете с особеностите и характера на тази маневра.Почнете от безопасна височина и дистанция. Дори да сте над склона,
един такъв завой може да ви върне зад билото и да попаднете в турболента заона.
Като цяло избягвайте тази маневра, докато не сте 100% сигурни какво точно правите.

Marin:
 Това е позната маневра и при рц планерите. Даже и да не е възходящ потока ( макар, че при склоново реене той винаги си е възходящ ), когато се лети по вятъра управляемостта е далеч по лоша в сравнение с летенето срещу вятъра. Предполагам, че пилота е завил наляво към склона ( т.е. по вятъра на този етап ) и вятъра бързо го е понесъл към скалите. След това паниката кара да завиваш по-рано (за да избегнеш препятсвието) от правилния момент (  правилното е да се набере скорост, за да е достатъчна релативната скорост или с други думи обтичането ) и тогава планера не слуша командите на пилота ефективно. А сами по себе си по-рано подадените команди спъват крилото и в един момент вече няма време да се излезе от тази грешка. Аз бих завил на висока скорост в последния момент близо до скалите ( но това по принцип не бива да се допуска ) в опит да изляза от този голям ЗОР   ;D

million_miracles:
В случая е било термично реене и низходящ поток. То като те изненада - лощо ако не си се запасил.

ПС. Така като те слушам, доста бързо ще се научиш да летиш на каквото и да е:) На хора с твоите познанив не им трябва много обяснения, особено на лесен и интуитивен летателен апарат като делтата ;)

Marin:
 Ми вземете ме де във вашите курсове  ::)

thecreater:
При склоново реене, не е ли по - правилно да се завива срещу вятъра, а не срещу склона? Защо е нужно завой на 360 градуса по- добре осморки.
Как трябва да реагира, ако пилота попадне в турболентната зона зад хълма? И на какво разстояние е турболентно?  ???

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

Премини на пълна версия