Делтапланеризъм > Делтапланеризъм

Управление с елерони

(1/2) > >>

ivo@home:
Fly over the snowy Swiss Alps with the Atos VR11
http://www.youtube.com/watch?v=K_Fxne_tJNs&feature=player_embedded#at=126

Marin:
Тия кормила, които се виждат на клипчето не създават ли много излишно съпротивление при това голямо отклонение, което имат? Според мен действат като спойлери в голяма степен. Има ли крила (освен твърдите крила) с кормила на изходящия ръб, т.е. елерони?

ivo@home:

--- Цитат на: Marin в Април 01, 2011, 18:48:46 pm ---Тия кормила, които се виждат на клипчето не създават ли много излишно съпротивление при това голямо отклонение, което имат? Според мен действат като спойлери в голяма степен. Има ли крила (освен твърдите крила) с кормила на изходящия ръб, т.е. елерони?

--- Край на цитат ---

АТОС-ът не може да завие без тези елерони.Играта при него е следната  - първо дърпаш разни въженца, за да  вдигнеш елерона и чак след това местиш тялото.
Има и крила е елевони , при твърдите крила дават пътна стабилност (по вертикалната ос) ,при flexies  помагат при кацането. Повече по-късно, че сега бачкам.

Marin:
На клипа изглежда, че се задействат от местенето на тялото на пилота. При толкова активно движение не знам кога му остава време на пилота да дърпа отделни въженца за да ги задейства. Освен това те имат разположение като на спойлери и се повдигат само нагоре, с което създават само намаляване на подемната сила на полукрилото и тотална обърквация на потока зад тях. Затова си мисля, че ефекта е повече като на спирачка и предполагам, че крилото не накренява ефективно а по-скоро се завърта по вертикалната си ос ( носа към повдигнатото кормило ) като поставя крилото в условия на летене с плъзгане. Плъзгането знаем, че като вторичен ефект създава различна подемна сила на полукрилата и с това и накреняване, но не е ли свързано това с намаляване на качеството в този момент а с това и загуба на височина? Не е ли по-ефективно едно такова крило да се управлява по крен с елерони (елевони)? ::)

ivo@home:

--- Цитат на: Marin в Април 01, 2011, 20:36:13 pm ---На клипа изглежда, че се задействат от местенето на тялото на пилота. При толкова активно движение не знам кога му остава време на пилота да дърпа отделни въженца за да ги задейства. Освен това те имат разположение като на спойлери и се повдигат само нагоре, с което създават само намаляване на подемната сила на полукрилото и тотална обърквация на потока зад тях. Затова си мисля, че ефекта е повече като на спирачка и предполагам, че крилото не накренява ефективно а по-скоро се завърта по вертикалната си ос ( носа към повдигнатото кормило ) като поставя крилото в условия на летене с плъзгане. Плъзгането знаем, че като вторичен ефект създава различна подемна сила на полукрилата и с това и накреняване, но не е ли свързано това с намаляване на качеството в този момент а с това и загуба на височина? Не е ли по-ефективно едно такова крило да се управлява по крен с елерони (елевони)? ::)

--- Край на цитат ---

На този клип е така , както го описваш - местенето на трапеца дърпа въженцата, с които се отварят клапите. Това  е системата при новите модели крила на АТОС. Тук намерих една картинка:
Моделът , който успях да разгледам по-подробно, е доста по-стар, АТОС Ц от 2004 май беше.Та при него имаш 2 лостчета, с които командваш клапите. Това решение ми се видя доста по-добро, макар че изисква и повишено внимание, но пък играеш само с палците и предполагам, че не е  толкова трудно .Поне пилотът нямаше проблем с това.А можеш и да ги използваш за "спирачка" при кацане.При новите модели ми е малко чудно как става това, дори , според мен , си е малко невъзможно.
Естествено използвах въможността да поразпитам пилотите ( бяха към 15-ха души).Но освен хвалби на тема " супер глайд,  минимално пропадане"  друго интересно не чух.Така че , за момента поне, моето обяснение съвпада напълно с твоето.Много ме обърква обаче разположението на спойлерите, както ти ги наричаш.Никой досега не ми  е дал конкретно обяснение защо са точно там , а не на крайния ръб като при самолетите.
Зачетох се в една крила за самолети тип " само крило"  и се надявам там да намеря отговори.Е, поне има светлина в тунела - май месец отивам на курс за твърди крила , а дотогава ще чета повечко.
Бих предложил да отделим  постовете в самостоятелна тема. Ти, доколкото си спомням, се занимаваш с авиомоделизъм? предполагам, ще ни бъде интересно и на двамата да ги разучим нещата. А ,надявам се, и на другите съфорумници.

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

Премини на пълна версия