Ами май статистиката ще покаже че в равнина са правени по-дълги прелети.
Планината има предимство по отношение на разнообразно огряване на повърхността на земята ( разлика в нагряването) , но се увеличава риска от турбуленция и издухване по проходите. Манфред Ръмър направи рекордния си прелет ( 700км) над равнина в Тексас, след него още няколко души бяха съвсем близо до неговия резултат на същото място. Използват комбинация от попътен вятър, добър термичен градиент и конвергенция на въздушни маси. На времето се мислеше че Оуенс Вали е идеалното място за прелети, с висока планина и много силни термики, нов крайна сметка се разбра че това не е съвсем безопасно и не е непременно чудовищно силната термика фактора за дълъг прелет, а по-скоро постоянство в условията по посока на прелета и добър попътен вятър. А добрия попътен вятър ако си в планина ще ти прави яка турбуленция всеки път когато загубиш височина над планинските ридове. Може би истината е да си над леко пресечен хълмист терен, нещо като Предбалкана в северна България..така хем ще имаш разнообразен терен и термични тригери, хем няма да има много турбуленция.