Други > Бля бля бля

Та така...

<< < (2/2)

Kiril:
,,...личи си че летенето ти е в кръвта"
,,...да обменим опит и знания"

      :D  :D  :D   

Мерси,мерси-само дето досега не съм се отлепил и 5 см.Но пък с всяко разпъване усещам,че напредвам.Днес например
това крило ми беше като перушинка-за разлика от преди 2 дни.И всяко сгъване е по-стегнато от предишното,
по-бързо се оправям...Накрая ще зема да литна май... ;D Имам покана да посетя учебните занимания,и ще се възползвам. ::)
Чао,до тогава.

million_miracles:
"БРАВО" КИРИЛЕ
След толкова труд е време да пожънеш и малко успех. Честито ти ново крило и умната. След славата която ти се ности вече на Сопот и поетия адреналин се надявам да си взел поука. Всички тръгваме с нулев опит и пълна торба с късмет. (Последното не е съвсем сигурно) Номера е да напълниш торбата с опита, преди да се изпразни торбата с късмета.  Не се притеснявай да питаш за каквото и да е. Това си е твоята тема, а и никой не се е родил научен.

Kiril:
 ;D
За Сопот да си кажа-на 1-ви Август се побих рано-рано на Сопотския старт.
Бях се окачил и чаках вятър и кураж,а на 50 м.зад мен се бяха събрали 50-тина пара-пилоти,понеже беше първият ден на пара-състезание.
Вятърът беше Ю-ЮИ,при челен(Ю)тръгнах.Засилих се яко,планерът излетя.Почти веднага си напъхах краката в сбруята,и в този момент силен Източен(откъм лявото крило) ме завъртя към склона.Впрочем не успя напълно,а нa 90 градуса,понеже веднага контрирах със завой наляво и придърпване на трапеца.Държах в това положение,усещах,че полека ще обърна към долината(дясното ми крило беше на няколко метра от склона),но се движех доста бързо спрямо земята,право към западния ръб на склона.Не отпусках и за миг пълния натиск на трапеца надясно,и придърпване на макс.Това ми поддържаше почти успоредния на склона,постепенно извъртащ ме отново към долината курс.Прехвърлих западния ръб опасно близо и ми поолекна-склона се поотдалечи,имах голяма височина....Чак сега се хванах долу за спиидбара,въпреки,че краката ми бяха отдавна в сбруята.Но  бях убеден,че крилото ми не е в ред,че профила му е нарушен.Почнах да правя завои наляво и надясно,борейки се с пулсациите,но държах трапеца през цялото време придърпан на макс.-струваше ми се,че благодарение на това успявах да управлявам, а и губех височина-а аз исках ДОЛУ.
Като поснижих почнах да се кьоря за жици,и като видях празно място,(тук вятъра ми се струваше западен)заходих с десен завой над водоемче с рибари,в тази посока.Умишлено се снижих екстремно до около 2 м.,за да не подмина безжичната местност(посеви разни),и тогава почнах да поизбутвам трапеца.С този запас от скорост мислех,че ще имам дълъг приземен ефект,но посевите се оказаха високи 2 м.,и приличаха на зелено жито.Т.е.приземен ефект не можеше да се получи.Бобутнах още малко трапеца и почнах да ги бруля.Като взех да заоравам в тях,избутах силно, и пропаднах между посевите,за щастие вече в самия им край,до черен път.Счупено бедро на трапеца все пак-планера се извъртя надясно,понеже лявото му крило излезе от посевите-края на нивата.
Е,това е-цял роман от от една малка случка. ;D
Извинявам се,но като пишех,почнах да се сещам за детайли,които бях забравил,и ми стана интересно.
След като Митко смени бедрата на трапеца и литна с планера,каза,че всичко е наред,т.е. планера не е бил виновен за кривия полет.Кой ли? ::)
Мисля,че при пъхането на краката в сбруята,понеже бях с големи обувки,съм се набрал ,без да искам,на трапеца,а лошата управляемост е била от високата скорост-придърпания трапец.И  от там и целия филм.
Сега-с хепиенд
.

krassihg:
Кириле,
направил си добър опит да се пребиеш, ако постоянстваш, може и да успееш.
в една друга тема бях превел една статия, в която се казва че авиацията прощава, но не много често. Самия факт че започваш първите си полети с едно крило, което е за по-напреднали, вече е добра предпоставка за пребиване.Това че крилото се е клатело насам-натам, показва че си правил т.нар. осцилации, които се оправят с отпускане на рамката, но като се има предвид малкия ти опит, ако не знаеш колко да отпуснеш, може да си направиш срив, затова не ми се ще да коментирам. Долу ако кацаш на жито, царевица или каквито ще да е посеви, върха на растенията се приема за повърхността за кацане и съответно изравняване и избутване се правят като за тази повърност. иначе растенията неминуемо спъват рамката и удара е неизбежен. Пак добре че не си счупил ръка или нещо друго.

Навигация

[0] Списък на темите

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия