Делтапланеризъм > Безопасност и техника на полетите

кацане с избутване на base bar

(1/2) > >>

batman:
http://www.youtube.com/watch?v=99OqD1GUfuw

Stani:
 Дали самото обучение при тези хора е така насочено да се подхожда към кацането с неприготвени и не извадени крака от сбруята и в последния момент да се прихване нагоре рамката....Милене много ценен материал.
  Дори след по-дълаг полет може преди съприкосновението със земната повърхност човек да раздвижи ставите на краката.
А иначе кацане с избутване на спиид бара е интересна практика.Предполага силно, рязко избутване за по-добър ефект ::)

krassihg:
Стани, това са кадри от едно станало традиционно навремето състезание за мерене на качество. Затова са тези дълги изцеждания до последно.
 Някои от тези са много добри пилоти, вкл. няколко от самите съдружници в Willswing, Роб Келс и други. Това състезание вече не се прави, поне там, на Morningside...
полетите са правени специално рано сутрин, за да има почти пълно безветрие. Иначе всички тия дето ги гледаш са учени да си кацат нормално, както си му е реда..
това е просто за състезанието.

Stani:
 Малее то човек като е много майстор може и майсторски да изглажда като нов, но с тая разлика че има пълния набор от умения да се справи със създалите се ситуации докато преследва дадена цел.Благодаря Краси, че ме осветли по въпроса!Значи за качество казваш.И как точно се е провеждало, като регламент имам в предвид.Сигурно излитат всички от дадена височина може би не много високо и се цели максимално дълъг полет.Само че как се изчистват различните килограми на пилотите?Или си има формула по която после се смятат резултатите?

krassihg:
Ами килограмите не ги интересуват, кой колкото иска, толкова да тежи ( естествено в рамките на диапазона даден за съответното крило) . Ако си спомняш от курса, теглото не оказва влияние на качеството на крилото, просто се променя местоположението на полярата ...по-голямото тегло измества кривата напред и надолу...т.е. минималната скорост отива напред, и максималната скорост отива напред, и благоприятната..въобще всички скорости се изместват напред. Състезанието се провежда на Morningside, но там местоположението е такова, че излиташ от хълма и минаваш шосето, после за да кацнеш на тревната полоса завиваш на 90 градуса и кацаш. Доколкото знам, те са имали маркер, през който като минаваш, ти замерват височината ( вече си излетял де)...всички минават по едно и също трасе, така че който отиде най-далече, той побеждава, но се сравнява и на каква височина е минал маркера, за да му сметнат качеството. Естествено зависи много и  от майсторлъка на пилота да поддържа скоростта за максимално качество, а отделно и да не загуби много височина на завоя от 90-те градуса. И както виждаш, екранния ефект при кацането влияе много на резултата. По принцип състезанието е повече за забавление, резултатите не са вземани особено сериозно, но все пак показват долу горе какво е качеството..имаше резултати 13-14 , но имаше и 9-10...имам някъде статията по въпроса. Аз съм летял там доста пъти, но не съм бил на такова състезание. За съжаление собственика на летателния парк  почина сега около Коледа, та не знам как ще потръгне бизнеса ..явно някой трябва да поеме щафетата там.

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

Премини на пълна версия