Форум за ДЕЛТАПЛАНЕРИЗЪМ на DELTACLUB.BG

Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията



Новини: Национален турнир 2012 ще се проведе в Кюстендил с основен старт Конявка планина с дата 31 август - 2 септември

Автор Тема: Моля-съвет за теглото на пилота  (Прочетена 8132 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

Неактивен ivo@home

  • Jr. Member
  • **
  • Публикации: 65
Re:Моля-съвет за теглото на пилота
« Отговор #15 -: Януари 25, 2011, 23:18:06 pm »
Спайдера, най вероятно ти го продава Манфред

 Е кой друг ?? :)

Неактивен million_miracles

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1213
Re:Моля-съвет за теглото на пилота
« Отговор #16 -: Януари 26, 2011, 01:22:47 am »
E, може да го взима от друг човек, а само да е разглеждал на Seedwings  Europe страницата. А ако крилото има номер, може да се види дали е участвало в състезания и на кой е било. Разликата между учебно и средно крило не е толкова голяма. Много по-важно е в какви атмосферни условия ще ги направиш тези часове. Да има градация на развитието и всичко да върви успоредно. Във ФАЙ много добре са класифицирали и описали степените. Както и как се развива пилота. Това е доста важно. Но обикновено има ли мерак, има и напредък :)
Всеки полет е важен!

Неактивен Kiril

  • Newbie
  • *
  • Публикации: 42
Re:Моля-съвет за теглото на пилота
« Отговор #17 -: Януари 26, 2011, 01:51:24 am »
Спайдера е от сайта им на Seedwings europe втората ръка планери,ама аз от него се отказах,ще взимам Wills Wing Supersport.

Неактивен krassihg

  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 465
Re:Моля-съвет за теглото на пилота
« Отговор #18 -: Януари 26, 2011, 09:11:55 am »
Ako razbirash anngliiski

http://www.hanggliding.org/viewtopic.php?t=16259&postdays=0&postorder=asc&start=0

има доста мнения по въпроса, но тук бих обърнал внимание на няколко, които мисля са доста справедливи...

If you're going to be buying a used glider don't let the price be the main reason for the purchase. Buy the best glider that's appropriate for your skill level. There are always good deals available on all levels of gliders, sometimes you just have to look around some. Whatever you do, don't buy an older, advanced level glider just because it's cheaper. There has been too much of that and the end result is almost always an unhappy pilot who either has difficulties with the wing to the point of dropping out of the sport or they don't advance their skills as well as they should and end up not enjoying flying like they would have with a more suitable glider.
Money grubbing pilots who sell those older, advanced level wings to pilots that they know shouldn't be flying them deserve a kick in the head.


Ако ще купуваш използван планер не позволявай  цената да е основната причина за покупка. Купи най-доброто крило което е подходящо за твоето ниво на умение. Винаги има добри сделки на разположение за всички нива на планери, понякога просто трябва да се поогледаш малко. Каквото и да правиш, не  купувай по-стар  планер за напреднало ниво, само защото е по-евтин. Има твърде много такива случаи и крайният резултат е почти винаги един недоволен пилот, който или има затруднения с крилото до степен да се откаже от спорта, или  не развива уменията си както  трябва и в края се оказва че не получават удоволствието което биха получили с планер по-подходящ за тяхното ниво.
 пилоти, гледащи да изкярят като  продават такива стари, напреднало ниво крила  на пилоти, за които те знаят,че не трябва да ги летят, заслужават един ритник в главата.

Hang gliding is supposed to be fun. I don't understand the hurry some people have in moving up. A Falcon is not a "trainer" or a "handicap" glider. It's a fully capable flying machine. Learn how to fly and enjoy one first.

Делтапланеризмът би трябвало да бъде кеф. Не разбирам за къде са се разбързали някои хора по пътя нагоре. Един Falcon не е "тренировъчен", или "недъг" планер. Това е пълноценна летяща машина. Научете се  да летите и  се наслаждавайте първо

This statement makes a lot of assumptions.

When transitioning to new equipment, what is a 'hurry' to do so for one pilot is slow, conservative and deliberate for another.
My experience: I flew a Falcon 195 my first 2 days on the training hill, very successfully. I felt like it was too big and awkward, didn't really like ground handling it but was willing to live with it if that's what HG is. I had fun running with it and flying it down the hill.
On day 3 my instructor let me fly the Mark IV that one of the local pilots had advanced out of and wanted to sell.

It was night and day! The Mark IV felt SO MUCH better. It had a more usable speed range,. It's better glide performance allowed me to get farther away from the terrain/higher, which felt safer to me. That also allowed me to get to the LZ high enough to set up an approach with more room/time.
It was a better glider for me.
I bought it, got my H2 on it and flew it for about 9 mos (10 hrs total flight time...lots of launches and landings) before moving up to my Ram Air. I had a similar epiphany with that glider.
It was always fun for me and progressing to better handling, better flying, better performing wings never delivered anything except a better overall HG experience for me and better flights for me.
Work with your instructor to try out different skill-level-appropriate gliders and pick the one that you like the best and that you fly the best.
Get over the idea that everyone should fly a Falcon for 100 hrs or a year or 300 flights or until they're an H-whatever...we're all having a highly individual experience here. There is no 'one size fits all' approach to flight instruction.


Това изявление прави много допускания.
При преход към ново крило, онова което е "бързо" за един пилот, за друг пилот може да е бавно, консервативно и с много премисляне.
Моят опит: Летях съм един Falcon 195 ми първите 2 дни на обучение хълм, много успешно. Имах чувството, че е твърде голям и неудобен, не ми хареса боравенето  на земята с него, но бях склонен да го изтърпя, ако това е, което е делтапланеризма. Аз се забавлявах тичайки с него и  летейки надолу по хълма.

На 3-ия ден инструкторът ми позволи да летя на Mark IV, че един от местните пилоти беше минал на по-високо ниво ,  и искаше да го продаде.
Беше направо нощ и ден!  Mark IV го чувствах мноого по-добре. Той имаше много по-използваем обхват на скоростта. По-доброто му качество ми позволи да летя по-далеч от терена / по-високо, което чувствах по-безопасно за мен. Това също ми позволи да стигнем до LZ достатъчно високо, за да си построя захода с повече място и време.

Това беше по-добро планиране за мен.

Купих го, изкарах H2(второ ниво) с него и го летях около 9 месеца (10 часа общо полетно време ... много стартиране и кацане) преди да мина на моя Ramair. Имах подобно озарение с този планер.
 винаги беше удоволствие за мен и напредвайки към по-добро управление, по-добро летене, по-добре функционираща крила винаги ми доставяше само по- добър цялостен опит от HG  и по-добри полети за мен.

Работете със своя инструктор да изпробвате различни подходящи за вашето ниво планери и  изберете този, който ви харесва най-много и който ще летите най-добре.

Откажете се от  идеята, че всеки трябва да лети със Фалкон  100 часа или една година или 300 полети или, докато те са на еди-какъв си рейтинг  ... ние всички имаме силно индивидуален опит тук. Няма "универсален" подход за летателно обучение.



« Последна редакция: Януари 26, 2011, 09:16:53 am от krassihg »

Неактивен skyordie

  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 108
Re:Моля-съвет за теглото на пилота
« Отговор #19 -: Януари 26, 2011, 20:55:40 pm »

Pravo cudo e kolku sme site unikatni. Posebno vo ovoj sport toa e tolku mnogu primetlivo. I ti si unikaten i tvojot pristap vo ovoj sport kje bide edinstven kako sto bil za site nas. No toa najmalku znaci deka ti samiot mozes da se naucis. Toa zaboravi go i ostavi go na istorijata da gi slavi onie koi go probivale patot i se zrtvuvale, za letanjeto da bide bezbedno kakvo sto e toa denes. A bezbedno moze da bide koga e pod nadzor na dobar i iskusen instruktor. Samo toj, niz obukata, moze da gi otceni tvoite kvaliteti i sposobnosti i da ti dava zadaci koi kje mozes bezbedno da gi izvrsuvas. Samo toj moze da odbere dobro i bezbedno mesto za obuka i samo toj moze da gi odbere vremenskite uslovi vo koi obukata moze da se odviva

Ne mi se dopagja sto opremata ja odbiras sam. I toa treba da go ostavis na tvojot ucitel. Neka toj ja odbere opremata sto ti kje ja kupis, zasto vo ovoj moment samo toj znae sto e najdobro za tebe. I ako toj nesto zaraboti tuka, veruvaj deka taka e najeftino za tebe zasto izborot kje bide pravilen i ti kje poseduvas oprema koja kje bide soodvetna za tvoeto znaenje, oprema koja kje ti pruzi zadovolstvo i kje napravi da se cuvstvuvas sigurno i bezbedno vo sekoj moment od letanjeto. Toa vazi i za sbrujata, kackata  i za site ostanati delovi od opremata. I veruvaj deka vo ovie nasi prostori, instruktorot na tebe kje potrosi onolku pari i energija kolku sto i ti samiot kje potrosis za sebe ako ne i povekje. A toa treba da go cenis.

Se nadevam deka e razbirlivo :)


Неактивен Kiril

  • Newbie
  • *
  • Публикации: 42
Re:Моля-съвет за теглото на пилота
« Отговор #20 -: Януари 26, 2011, 22:27:12 pm »
No toa najmalku znaci deka ti samiot mozes da se naucis. Toa zaboravi go i ostavi go na istorijata da gi slavi onie koi go probivale patot i se zrtvuvale, za letanjeto da bide bezbedno kakvo sto e toa denes.
 :D :D :D
Спор няма,прав си.
Само че колко неща едновременно трябва да се кръстосат,за да стане така,че да може някой да учи друг да лети?
Всеки има работа,ангажименти разни.Различни градове...
Трудна работа.Ако има база някаква,в която постоянно има летци и инструктори на линия,обучаващи се мераклии,планери и т.н.т.,да знаеш,че като си свободен-хоп,и си там,и може да свършиш нещо-Да.
Как да се уговориш,като може утре да ти се наложи да се отметнеш?
Прави сте,като казвате,че трябва инструктор за кандидат-летец.
Обаче... ???

Неактивен million_miracles

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1213
Re:Моля-съвет за теглото на пилота
« Отговор #21 -: Януари 26, 2011, 23:10:09 pm »
Ааа, сега се сетих, че първите полети на Явор и Боби бяха на Ряховците, близо до Троян http://forum.deltaclub.bg/index.php?topic=173.0
Кандидат-пилоти има от Сърбия, Гърция, Берковица, Варна и София, Димитровград. Като летим всеки е добре дошъл. А се лети нон стоп и на всякъде. Зависи къде какво се случва, каква е метеорологията. А си мисля, ти като си тръгнал за крило, пробвал ли си да разтичаш първо на земята, така да го усетиш. Щот и аз като теб, първия си делтапланер го видях за пръв път като си го купувах :)))))))) Готино е.
Всеки полет е важен!

Неактивен krassihg

  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 465
Re:Моля-съвет за теглото на пилота
« Отговор #22 -: Януари 26, 2011, 23:33:41 pm »
Само че колко неща едновременно трябва да се кръстосат,за да стане така,че да може някой да учи друг да лети?
Всеки има работа,ангажименти разни.Различни градове...


Кирил,
това е проблем навсякъде по света. Затова хората посвещават свободните си дни на хобито си, примерно уикендите...отделно, когато се организират повече хора, се правят лагер-школи за по седмица, или поне дълъг уикенд...петък, събота, неделя, понеделник.Когато тези дни се случат и да са добри откъм метеорология, тогава става празник за душата.България е доста малка за правене на сериозен постоянен бизнес от рода на летателен парк, каквито има в Америка например. Проблема е и непостоянните метео условия...така че нещата се правят доколкото условията позволяват, и се разчита все пак на личната мотивация, ентусиазъм на всеки който иска да лети.Да се говори за някаква постоянна школа със щатни инструктори е все едно Остап Бендер да обещава на бедните шахматисти от село Васюки как ще им направи Световен шахматен Център...не става...този спорт не е толкова масов и популярен колкото на някои от нас ни се иска...