Ako razbirash anngliiski
http://www.hanggliding.org/viewtopic.php?t=16259&postdays=0&postorder=asc&start=0има доста мнения по въпроса, но тук бих обърнал внимание на няколко, които мисля са доста справедливи...
If you're going to be buying a used glider don't let the price be the main reason for the purchase. Buy the best glider that's appropriate for your skill level. There are always good deals available on all levels of gliders, sometimes you just have to look around some. Whatever you do, don't buy an older, advanced level glider just because it's cheaper. There has been too much of that and the end result is almost always an unhappy pilot who either has difficulties with the wing to the point of dropping out of the sport or they don't advance their skills as well as they should and end up not enjoying flying like they would have with a more suitable glider.
Money grubbing pilots who sell those older, advanced level wings to pilots that they know shouldn't be flying them deserve a kick in the head.Ако ще купуваш използван планер не позволявай цената да е основната причина за покупка. Купи най-доброто крило което е подходящо за твоето ниво на умение. Винаги има добри сделки на разположение за всички нива на планери, понякога просто трябва да се поогледаш малко. Каквото и да правиш, не купувай по-стар планер за напреднало ниво, само защото е по-евтин. Има твърде много такива случаи и крайният резултат е почти винаги един недоволен пилот, който или има затруднения с крилото до степен да се откаже от спорта, или не развива уменията си както трябва и в края се оказва че не получават удоволствието което биха получили с планер по-подходящ за тяхното ниво.
пилоти, гледащи да изкярят като продават такива стари, напреднало ниво крила на пилоти, за които те знаят,че не трябва да ги летят, заслужават един ритник в главата.
Hang gliding is supposed to be fun. I don't understand the hurry some people have in moving up. A Falcon is not a "trainer" or a "handicap" glider. It's a fully capable flying machine. Learn how to fly and enjoy one first.
Делтапланеризмът би трябвало да бъде кеф. Не разбирам за къде са се разбързали някои хора по пътя нагоре. Един Falcon не е "тренировъчен", или "недъг" планер. Това е пълноценна летяща машина. Научете се да летите и се наслаждавайте първо
This statement makes a lot of assumptions.
When transitioning to new equipment, what is a 'hurry' to do so for one pilot is slow, conservative and deliberate for another.
My experience: I flew a Falcon 195 my first 2 days on the training hill, very successfully. I felt like it was too big and awkward, didn't really like ground handling it but was willing to live with it if that's what HG is. I had fun running with it and flying it down the hill.
On day 3 my instructor let me fly the Mark IV that one of the local pilots had advanced out of and wanted to sell.
It was night and day! The Mark IV felt SO MUCH better. It had a more usable speed range,. It's better glide performance allowed me to get farther away from the terrain/higher, which felt safer to me. That also allowed me to get to the LZ high enough to set up an approach with more room/time.
It was a better glider for me.
I bought it, got my H2 on it and flew it for about 9 mos (10 hrs total flight time...lots of launches and landings) before moving up to my Ram Air. I had a similar epiphany with that glider.
It was always fun for me and progressing to better handling, better flying, better performing wings never delivered anything except a better overall HG experience for me and better flights for me.
Work with your instructor to try out different skill-level-appropriate gliders and pick the one that you like the best and that you fly the best.
Get over the idea that everyone should fly a Falcon for 100 hrs or a year or 300 flights or until they're an H-whatever...we're all having a highly individual experience here. There is no 'one size fits all' approach to flight instruction.Това изявление прави много допускания.
При преход към ново крило, онова което е "бързо" за един пилот, за друг пилот може да е бавно, консервативно и с много премисляне.
Моят опит: Летях съм един Falcon 195 ми първите 2 дни на обучение хълм, много успешно. Имах чувството, че е твърде голям и неудобен, не ми хареса боравенето на земята с него, но бях склонен да го изтърпя, ако това е, което е делтапланеризма. Аз се забавлявах тичайки с него и летейки надолу по хълма.
На 3-ия ден инструкторът ми позволи да летя на Mark IV, че един от местните пилоти беше минал на по-високо ниво , и искаше да го продаде.
Беше направо нощ и ден! Mark IV го чувствах мноого по-добре. Той имаше много по-използваем обхват на скоростта. По-доброто му качество ми позволи да летя по-далеч от терена / по-високо, което чувствах по-безопасно за мен. Това също ми позволи да стигнем до LZ достатъчно високо, за да си построя захода с повече място и време.
Това беше по-добро планиране за мен.
Купих го, изкарах H2(второ ниво) с него и го летях около 9 месеца (10 часа общо полетно време ... много стартиране и кацане) преди да мина на моя Ramair. Имах подобно озарение с този планер.
винаги беше удоволствие за мен и напредвайки към по-добро управление, по-добро летене, по-добре функционираща крила винаги ми доставяше само по- добър цялостен опит от HG и по-добри полети за мен.
Работете със своя инструктор да изпробвате различни подходящи за вашето ниво планери и изберете този, който ви харесва най-много и който ще летите най-добре.
Откажете се от идеята, че всеки трябва да лети със Фалкон 100 часа или една година или 300 полети или, докато те са на еди-какъв си рейтинг ... ние всички имаме силно индивидуален опит тук. Няма "универсален" подход за летателно обучение.