Форум за ДЕЛТАПЛАНЕРИЗЪМ на DELTACLUB.BG

Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията



Новини: Хубаво учебно крило за клуба швейцарско призводство и модела е: Star 17, лек и подходящ за обучение.

Автор Тема: Моля-съвет за теглото на пилота  (Прочетена 5743 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

Неактивен Kiril

  • Newbie
  • *
  • Публикации: 42
Моля-съвет за теглото на пилота
« -: Януари 20, 2011, 00:49:16 am »
Понеже съм ентусиаст,сега си търся планер.И се продава  1 почти нов,за 75-115 кг.пилот без екипировка.Аз съм 75 кг.,но ще сваля 3-5-7 кг.скоро.Фатално ли ще е да съм малко по-лек? ???Мерси.

Неактивен skyordie

  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 108
Re:Моля-съвет за теглото на пилота
« Отговор #1 -: Януари 20, 2011, 02:00:32 am »
Za koe krilo se raboti? Najcesto se bara vkupnata tezina na pilotot zaedno so sbrujata i psicko sto nosis so sebe (Clip in ili Hook in).

Znaci sbrujata vo race i na vaga :)

Неактивен million_miracles

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1213
Re:Моля-съвет за теглото на пилота
« Отговор #2 -: Януари 20, 2011, 07:10:29 am »
Ясно е че е най добре да си някъде по средата , но
По-лек пилот на дадено крило ще лети:
1. по-бавно
2. ще пропада с по малка скорот, разбирай в м/с
3. ще е по трудно управляемо, с по дълбоки команди, по инертно

извода е, че в спокойни условия. летене за кеф, без да се гонят показатели 1 и 2 точка с +
В термични и по-силни условия летенето може да излезе от контрол, 3-та точка.

По-тежък пилот на същото крило ще лети:
1. по-бързо, излитането и кацането ще стават с по високи скорости
2. ще пропада повече, поради високата скорост по-трудно ще хваща тесни термики
3. упавлението ще нормално, малко по чуствително

 Ако гониш време за прелет в силни условия това е по-добрия вариант.

Щом си му в границите, или много близко до тях, не се притеснявай.
Полета се решава на земята, ще си подбираш условия като за твоите умения и твоето лрило. Това важи за всички.
Всеки полет е важен!

Неактивен krassihg

  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 465
Re:Моля-съвет за теглото на пилота
« Отговор #3 -: Януари 25, 2011, 01:59:54 am »
Ако си му в долната граница, можеш да летиш с баласт няколко килограма ( вода, пясък), един camelback с вода ще помогне. Имай предвид че калъфа на крилото тежи към 2-3 кг, и сбруята тежи и тя 5-6 кила, зависи от модела. Никола правилно запита, тези килограми за тегло на пилота ли се отнасят или за крило закачен? Интересно откъде си сигурен че ще отслабнеш с 5-7 кг...сподели, и ние да отслабваме:-)))).
Ако си начинаещ, помисли преди да си купуваш крило, дали става за начинаещи, да не стане сакатлък. Какъв модел крило си си избрал, сподели ако не е тайна.
Виж този линк с обяснение за теглото на пилота:

http://www.willswing.com/specsKey.asp?theClass=hg&theModel=falcon3#optimumPilotBodyWeight

набързо преведено:

Това е диапазона на теглата, в които даден планер предлага оптимална комбинация от  аеродинамично качество и контрол. Като цяло, този теглови диапазон е определен без припокриване между две последователни размери от същия модел, така че той може да послужи като ясна препоръка за даден пилот, на кой размер планер теглото му е оптимално. То се изразява като телесно тегло, а не като теглото за окачване, защото повечето пилоти по-точно знаят телесното си тегло, както и поради това че промените в  в теглото на окачване, които включват добавяне или изваждане на тегло от системата или принадлежностите,  няма да имат същите последици, за съответния оптимален размер планер, отколкото промени в телесното тегло на пилота. (Например, не ставате по-силни, когато добавяте тегло към сбруята.) Пилоти, които са в близост до разделителната линия на оптимално телесно тегло между два размера на даден модел планер може да изберат да отидат в по-голям размер, ако искат да оптимизират   скоростта на пропадане в слаби условия, докато жертват до известна степен  контрола в по-силни условия и планирането при  по-високи скорости,
... или към по-малкия размер, ако искат да се оптимизират за контрол в по-силни условия и планиране на по-високи скорости, като жертват до известна степен  скоростта на пропадане в слаби условия.
 Като цяло не е вярно, че кацането  става по-лесно, като отидете на по-голям размер планер - по принцип, предимството на малко по-бавната минимална скорост,  е повече от компенсирано от намаляването на контрола върху избутването при  кацане с по-големите размери планери. За пилоти в близост до разделителната линия, по-ниското ниво на пилотски умения или опит като цяло сочи, че по-добрият избор е по-малък размер.
« Последна редакция: Януари 25, 2011, 02:31:25 am от krassihg »

Неактивен Kiril

  • Newbie
  • *
  • Публикации: 42
Re:Моля-съвет за теглото на пилота
« Отговор #4 -: Януари 25, 2011, 16:42:36 pm »
Здрасти.Бях се спрял на Seedwings Spyder 15,дават го за 75-115 кг,БЕЗ сбруята.2550 евро.Ама се отказах,сега съм капарирал едно старичко Wills Wing,за 69-95 кг.Пък по-нататък ще му мисля.Цялата екипировка втора ръка ще я купувам,скоро тръгвам за планера.Пак ще питам-малко по-друго нещо сега:

  На Голф 3 ако му сложа багажник на тавана ,мога ли да докарам планер безпроблемно от Германия?Къс пакет го дават 3.8 м

 Има и друго-аз даже не съм виждал на живо делтапланер досега,не знам за какво става въпрос.Ще купувам и всичко от Германия втора цедка,от обявите.Та,от там може пак да питам за разни работи ,дали си струват.Бих свършил работа на някой,ако е в разумни граници.Моля,кажете нещо за транспорта на планера.Мерси.

Интересно откъде си сигурен че ще отслабнеш с 5-7 кг...сподели, и ние да отслабваме:-))))
Е,ако се тъпче човек и мързелува,ясно е,че като хукне по баирите,ще свали.Дупките в колана ми говорят :)
Ако си начинаещ, помисли преди да си купуваш крило, дали става за начинаещи, да не стане сакатлък.
Яко начинаещ съм,и този планер не бил за Begginers,ми каза човека.Ама пусти мерак,в такъв филм ме забърква,а не мога да го спра.
Ако някой има Анти-планеро-мераклийски илачи,бих взел,честно.Да се оттърва.Ама ,а де-Bayer само аспирин правят.
« Последна редакция: Януари 25, 2011, 16:53:57 pm от Kiril »

Неактивен ivo@home

  • Jr. Member
  • **
  • Публикации: 65
Re:Моля-съвет за теглото на пилота
« Отговор #5 -: Януари 25, 2011, 17:53:28 pm »
              На Голф 3 ако му сложа багажник на тавана ,мога ли да докарам планер безпроблемно от Германия?Къс пакет го дават 3.8 м.

Ми може, що да не може. Ако пък минеш покрай някой Bauhaus/Baumax,Hornbach/Obi и си купиш една алуминиева стълба за 40 евро , или поне една по-широка дъска около 3 метра дълга, още по-добре.

Бях се спрял на Seedwings Spyder 15,дават го за 75-115 кг,БЕЗ сбруята.2550 евро

Хм, много пара, много чудо.Пък и Spyder e intermediate.Погледни по-добре Funky, от същата фирма, единичка по DHV. В момента продават едно  за 2600, на няма и година, с 5 години гаранция ( каквото и да означава последното  ;) ) http://www.seedwings.at/en/secondhand/secondhand.html
Имаще  и 2 Lifter, на по 2 години за по 1800 евро, пак единички по DHV. Kаквото и да вземеш, ако е над 5 години, ходи да му направиш преглед (check). Най-евтино е при Bautek - 150 евро, при другите  е от 250 нагоре.

Яко начинаещ съм,и този планер не бил за Begginers,ми каза човека.

Сега погледнах  какво има на пазара. Ако говориш за Wills Wing Sport или Super Sport,направо  си го избий от главата ! Това е точилка, ама яка!




Неактивен Kiril

  • Newbie
  • *
  • Публикации: 42
Re:Моля-съвет за теглото на пилота
« Отговор #6 -: Януари 25, 2011, 18:05:19 pm »
Ако говориш за Wills Wing Sport или Super Sport,направо  си го избий от главата !

 :D :D :D Wills Wing Supersport   ::)/Ама вече е капарирано,пък и може още едно да взема,по-куцо така.Ама здраве да е.

Пък и Spyder e intermediate.Погледни по-добре Funky, от същата фирма

Да,същата колонка е и този  Spyder,с реклами нашарен.Аз затова,щото е по-висок клас,а по-евтин.А и прегледан от фирмата,гарантиран.Няма подводни камъни.Добра си е офертата,доколкото разбирам.Но аз няма да съм човека.
« Последна редакция: Януари 25, 2011, 18:19:18 pm от Kiril »

Неактивен krassihg

  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 465
Re:Моля-съвет за теглото на пилота
« Отговор #7 -: Януари 25, 2011, 18:20:54 pm »
За носене с Голфа все пак ще ти трябва допълнителна подпора, или отпред, или отзад, за да не се огъва крилото при неизбежните удари и друсания по пътя. Колкото за купуването, купувай каквото искаш крило, но не те съветвам да се опитваш да го летиш без предварително да си преминал подходящ курс на обучение. След като преминеш успешно такъв курс, ще имаш и по-добър поглед върху нещата, ще знаеш какво да гледаш когато купуваш и опасността да си купиш  някое старо и опасно крило е по-малка. При такива продажби има и добри попадения, но има и истински опасни крила, продавани от недобросъвестни или безотговорни собственици.Самата марка или модел не е толкова важно, колкото в какво състояние е крилото, доколко е износено и поразено от UV , дали е блъскано, огъвани болтове , тръби, закъсани въжета и т.н.
А бе трябва си да го види специалист.
И отново, не се хвърляй на летене без да си минал обучение, наистина много лесно можеш да се потрошиш. Летенето с делтапланери си е авиация, и авиацията си носи своите рискове, особено ако пренебрегваш правилата и, които както казват, са написани с кръв.

Неактивен ivo@home

  • Jr. Member
  • **
  • Публикации: 65
Re:Моля-съвет за теглото на пилота
« Отговор #8 -: Януари 25, 2011, 19:22:51 pm »
Сега се сетих и друго. Малко не е по темата,де, но все пак. Ако ще ходиш към Баутек, свържи се с Митака от форума тук. Момчето търси цолови болтове, при Баутек ги има.
Да се свърши работа на човека :)

Неактивен ivo@home

  • Jr. Member
  • **
  • Публикации: 65
Re:Моля-съвет за теглото на пилота
« Отговор #9 -: Януари 25, 2011, 21:05:28 pm »
За носене с Голфа все пак ще ти трябва допълнителна подпора, или отпред, или отзад
 Прав си , Красси, така е, това го забравих. Но ако си вземе алуминиева стълба, няма проблеми. Проблемът е само къде ще я крие после в БГ от циганите  ;D
  Wills Wing Supersport   /Ама вече е капарирано,пък и може още едно да взема,по-куцо така.Ама здраве да е.
Е като си го капарирал, е друго. Не че крилото е лошо, но просто не става за обучение. Видях доста пилоти с много повече опит от мен да се грухат яко с това крило.За това и се отказах да го пробвам.Нещо ме хвана шубето . ;D Не че няма да се научиш да летиш с това крилце, просто ще ти трябва поне 2 пъти повече време.В този смисъл поддържам Красси - иди при човек да те научи!! Да ти покаже за какво става въпрос, а ти после си решавай.


Неактивен Kiril

  • Newbie
  • *
  • Публикации: 42
Re:Моля-съвет за теглото на пилота
« Отговор #10 -: Януари 25, 2011, 21:34:02 pm »
А,спор няма,че някой трябва да ме понаучи.Ама от мен каквото си зависи,аз ще си го направя.
Мисля си,че дори само от тичкане и скок-кац,дори и сам доста мога да понауча.
До Троян имам 1 селска къща,и наблизо полянки има-кво му трябва на човек? ;D
Шубе ме е яко,и това ще ме пази.Като реша,че мога да отлепя на височина,тогава вече ще търся инструктор.
Иначе кво-важно да придобия навици,да усетя що е то планер,сглобяване/разглобяване...
Това си го пише тука в едни книжки как да стане-стъпка по стъпка.
Не е оправдано да пътувам 200-300 км.за да правя това,което мога и сам наблизо.Чак по-нататък,за по-важните неща.
Аз така си го представям,дано не греша. ??? ;D

Неактивен ivo@home

  • Jr. Member
  • **
  • Публикации: 65
Re:Моля-съвет за теглото на пилота
« Отговор #11 -: Януари 25, 2011, 21:48:57 pm »
Позволявам си да изкажа лично мнение - много грешиш!!
 И аз така започнах сам. И после ми трябваха година и половина да се науча като хората! Просто си има неща, които трябва да ти покаже  човек с опит. Това, разбира се, е моят случай. Но, като гледам другите ... ами и при тях не е по - различно. Така, че, иди при  Митака ( Митко Халчев/ @Million Miracles ) и се понаучи! Просто няма нужда да повтаряш моите грешки..

Неактивен ivo@home

  • Jr. Member
  • **
  • Публикации: 65
Re:Моля-съвет за теглото на пилота
« Отговор #12 -: Януари 25, 2011, 21:53:18 pm »
.Като реша,че мога да отлепя на височина,тогава вече ще търся инструктор.

 Е това ми беше най -  голямата  грешка  :)

Неактивен million_miracles

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1213
Re:Моля-съвет за теглото на пилота
« Отговор #13 -: Януари 25, 2011, 22:43:49 pm »
Аз да си кажа и аз моето мнение. Не мисля, че трябва да се купува учебно крило, на което ще се лети сравнително малко. Клубните учебни крила не са толкова натоварени и вършат работа за първоначалните подлитвания. После си трябва поне среден клас крило. Спайдера, най вероятно ти го продава Манфред - много коректен човек, работил съм с него. В момента съм в Англия, да направя малко връзки с тукашните клубове, но като се върна, заминавам за крила до Germany, така че може да се комбинира нещо.
Обучение си трябва, освен тренировките на хълма, има и теглеща система, началото на април ще имаме и тренажор, което е голям плюс.

Темата мисля, че е доста полезна и заслужава да бъде преместена в сериозните раздели на форума!
Всеки полет е важен!

Неактивен ivo@home

  • Jr. Member
  • **
  • Публикации: 65
Re:Моля-съвет за теглото на пилота
« Отговор #14 -: Януари 25, 2011, 23:16:28 pm »
Тук имаме малко разлика в мненията с Халачев :)   Аз все пак държа всеки да направи поне 100 часа с учебно крило, просто така са ме научили. Но! Кириле, това е човекът, който ще те учи, така, че, както казва SkyOrDie, слушай шо ти сборува учителат  :)