Ако си му в долната граница, можеш да летиш с баласт няколко килограма ( вода, пясък), един camelback с вода ще помогне. Имай предвид че калъфа на крилото тежи към 2-3 кг, и сбруята тежи и тя 5-6 кила, зависи от модела. Никола правилно запита, тези килограми за тегло на пилота ли се отнасят или за крило закачен? Интересно откъде си сигурен че ще отслабнеш с 5-7 кг...сподели, и ние да отслабваме:-)))).
Ако си начинаещ, помисли преди да си купуваш крило, дали става за начинаещи, да не стане сакатлък. Какъв модел крило си си избрал, сподели ако не е тайна.
Виж този линк с обяснение за теглото на пилота:
http://www.willswing.com/specsKey.asp?theClass=hg&theModel=falcon3#optimumPilotBodyWeightнабързо преведено:
Това е диапазона на теглата, в които даден планер предлага оптимална комбинация от аеродинамично качество и контрол. Като цяло, този теглови диапазон е определен без припокриване между две последователни размери от същия модел, така че той може да послужи като ясна препоръка за даден пилот, на кой размер планер теглото му е оптимално. То се изразява като телесно тегло, а не като теглото за окачване, защото повечето пилоти по-точно знаят телесното си тегло, както и поради това че промените в в теглото на окачване, които включват добавяне или изваждане на тегло от системата или принадлежностите, няма да имат същите последици, за съответния оптимален размер планер, отколкото промени в телесното тегло на пилота. (Например, не ставате по-силни, когато добавяте тегло към сбруята.) Пилоти, които са в близост до разделителната линия на оптимално телесно тегло между два размера на даден модел планер може да изберат да отидат в по-голям размер, ако искат да оптимизират скоростта на пропадане в слаби условия, докато жертват до известна степен контрола в по-силни условия и планирането при по-високи скорости,
... или към по-малкия размер, ако искат да се оптимизират за контрол в по-силни условия и планиране на по-високи скорости, като жертват до известна степен скоростта на пропадане в слаби условия.
Като цяло не е вярно, че кацането става по-лесно, като отидете на по-голям размер планер - по принцип, предимството на малко по-бавната минимална скорост, е повече от компенсирано от намаляването на контрола върху избутването при кацане с по-големите размери планери. За пилоти в близост до разделителната линия, по-ниското ниво на пилотски умения или опит като цяло сочи, че по-добрият избор е по-малък размер.