Делтапланеризъм > Спортна сбруя

Спортна сбруя DeltaClub

(1/1)

million_miracles:
Повечето от клуба знаят, че подготвям нов модел сбруя, която да е насочена към българските делтапланеристи. Основните изисквания са да е лека и удобна за експлоатация, не толкова да се постигат спортни постижения. Няма да е заложено толкова много на аеродинамиката, каквато може да се види в сбруите в другите теми от раздела. За сметка на това ще е опростена за изработка, олекотена и на достъпна цена. Първата най-вероятно ще е за мен и предвиждам да е готова за тестове началото на следващия летателен сезон. Отварям темата, за да може да обсъдим идеи и предложения.

krassihg:
Така както си формулирал задачата, сбруята ще изглежда като тази Z5 на WW.

http://www.willswing.com/prod2.asp?theClass=hgharn&theModel=Z5

Най-простата изработка ще е тази, при която ще има само шиене, и няма твърди елементи от сорта на фибро-стъкло или кевлар и т.н. Идва ми наум Скорпио-то, с което Тончо лети, а и аз летях на такова. То има само две къси тръбички за разпределане на теглото, всичко друго е плат и колани. Това което харесвам на този тип сбруя е че се сгъва и става на чанта, и заема много малко място. Иначе за удобство, може би не е суперудобна, но за един -два часа полет е ОК, което мисля че е съвсем разумно за типа летене в БГ. Удобството на сбруята по принцип идва от това как се разпределя теглото, и как са окачени предните презрамки. Ако опъват много назад, става неудобна сбруята. Повечето модерни сбруи имат само един главен колан, който ги държи в центъра на тежестта, и едно въженце напред за регулиране на ъгъла на поставяне на тялото. Z5 има два колана, което в известен смисъл е по-добре, защото не позволява странично клатене, което може да се забележи при окачване с един колан. Аеродинамиката е по-лоша, но ти казваш че не гониш аеродинамика.
 Другия проблем при сбруите е как се държат при изправяне за кацане. Тези с твърдите гърбове са доста неудобни в това отношение. Има варианти за твърд гръб с две части, които са свързани на панта и позволяват чупка на задната половина, при което изправянето е значително по-лесно. Но това изисква доста работа по твърдия гръб, а доколкото си формулирал лесна за правене, това отпада. Аз съм за вариант от сорта на Скорпио...даже ако ми направиш едно копие на Скорпио, съм готов да си го купя от тебе, че вече не ги правят.
 Сега всеки се хвърля на разни супер-обтекаеми сбруи с твърд гръб,  лошо няма, но са доста неудобни за съхранение и за носене. Спомням си че веднъж в Лондон ми искаха допълнителна такса за извънгабаритен багаж за Ротор сбруя, защото се оказа че сбруята дори в сака си е по-дълга от нормалния размер за багаж.
Докато Скорпиото дори съм го вземал за ръчен багаж и не е имало никакъв проблем. Мяткам го на рамо и дори мога да си слагам допълнителен багаж в него.
Друго важно нещо са контейнерите за багаж. Всяка читава сбруя трябва да може да поеме скатан калъф на крилото и разните му малки калъфчета от лати и други. И естествено най-важно е да има добре разположен контейнер за парашута, или дори за два парашута. Най универсалното разположение за удобно хвърляне на парашута е да е отпред , така че може да се хване с лява или дясна ръка.
Едно малко известно съображение в полза на твърдите гърбове на сбруите е следното. При евентуално преобръщане (не дай боже )на планера или тък, има голяма вероятност пилота да падне назад по гръб във зоната на рамката за управление. При това, ако стане бързо и рязко, удара е толкова силен, че се чупят ребра, а това води до болка и изпадане в безсъзнание и пробиване на белите дробове, все лоши работи. В това отношение твърдия гръб работи като протектор.

Навигация

[0] Списък на темите

Премини на пълна версия