Vassy,
целта е крилото да носи тебе, а не ти него . Има си техника на вдигане на крилото и държане и т.н. Естествено ако се опитваш да го вдигнеш с ръце като вазичка, тежи...но ако го хванеш както си требе, не тежи...А без синини по раменете няма да минеш, то е ясно...докато му хванеш чалъма. Наистина, 1-2 килограма разлика не са критично важни, по-важно е крилото да е добро за управление и да е стабилно и безопасно. Но все пак носенето на крилото по баира е част от упражнението, поне в началото, няма как...освен ако си имаш шерпи. После като напредне човек, се измързеливя и започва да си търси лесни места за излитане, без носене. Стигаш с колата до старта, разпъваш и летиш...елемента носене е ниаколко метра до рампата.
А тези юнаци на филмчетата си играят на морски бриз 7-8 м/с, затова крилото е леко, защото то си иска да си лети, проблема е по-скоро как да го спреш от летене, когато искаш да кацнеш, иначе крилцето си е като безтегловно.