Радвам се да помогна с информация. Само да поясня някои неща. Тези цифри по-горе са много набързо хвърлени и се отнасят за покупки втора ръка. Ако всичко се купува ново, няма как да се вместиш в 4000 бона. Само крилото излиза към 4000 долара или евро, зависи откъде го купуваш.
Сбруите напоследък и те доста поскъпнаха, отиват към 700- до 2300 зависи от модела. Парашутите са и те към 600-700. А крило за напреднали пилоти с по-спортни характеристики отива към 8000 долара ( да не говорим че сега австралийската валута е висока и завалиите от Австралия не могат да имат конкурентна цена в сравнение с американските производители, което е жалко разбира се, защото крилата им са много добри)Просто в момента икономическата конюнктура не е благоприятна за износа им.
Хубаво е че искаш да се пробваш на тандем, за да опиташ, но имай предвид че този спорт изисква голямо отдаване и влезе ли ти веднъж мухата , трудно се отказва човек. Обучението е сравнително бавно и постепенно, но има ученици които бързо схващат и напредват.
Колкото до размера на крилата за транспорт и съхранение, има модели които се скатават на късо до 2 метра ( но това не е типично и изисква поне 1 час да се сгъне на късо и обратно, да се сглоби) В Европа Finsterwalder прави такива крила, Аерос имат версия на техни крила за късо скатаване, а в Америка Willswings имат версия на Фалкон-3 за скатаване на 2 метра дължина) По принцип големината за транспорт е голямата болка на делтапланеристите и затова една от причините парапланеризма да дръпне толкова е размера на крилото в скатано състояние. По ирония някои от най-новите модели парапланери се предлагат с дълги калъфи за скатаване , които са към 2.8 метра, за да се сгъвало платното по-правилно и да има по-дълъг живот.Типичните парапланери обаче се събират в торба колкото една средно голяма палатка, Съответно сбруите им са големи и пак се влачи бая голям чувал. Парапланерите обаче си имат други недостатъци от сорта на по-малка скорост ( разбирай че не могат да летят на по-силен вятър, склонни са към колапс при турбуленция, изискват повече поддръжка на върви и платно и т.н).Усещането за полет е малко по-силно с делтите поради скоростта и позицията на пилота.
От друга страна хубавото е че повечето съвременни модели делтапланери са доста добре конструирани и имат голяма стабилност и надеждност, т.е. мита за делтапланеризма че е спорт за луди глави е просто мит, напротив, това е спорт за технически грамотни, интелигентни хора, които търсят повече възможности за контакт с небето и природата.