Форум за ДЕЛТАПЛАНЕРИЗЪМ на DELTACLUB.BG

Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията



Новини: Хубаво учебно крило за клуба швейцарско призводство и модела е: Star 17, лек и подходящ за обучение.

Автор Тема: Първа тема!  (Прочетена 5500 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

Неактивен krassihg

  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 465
Re:Първа тема!
« Отговор #15 -: Ноември 29, 2009, 11:36:33 am »
Това дето го предлага Zorro, предлагам да се направи раздел Техника на пилотиране и там да влязат всякакви такива Излитане, кацане, завои, сривове , реене в термика и бла-бла-бла

ето тука едно интересно филмче за излитане от стръмна скала, не го опитвайте в къщи. Полезно е обаче за разбор на тема ъгъл на атака

http://www.youtube.com/skyhighwoman#p/a/f/0/_PNaTI4ZS0g

Неактивен krassihg

  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 465
Re:Първа тема!
« Отговор #16 -: Ноември 30, 2009, 11:19:16 am »
Още едно предложение за тема:
Инциденти и оцеляване
сега чета една смайваща история на пилот на състезание в Австралия.
Пилота попада в турбуленция, прави тък ( преобръщане ) , втори, след което крилото се чупи и се сгъва, при което започва да се върти толкова бързо, че пилота от центробежната сила не може да се присегне към парашута, и получава кръвоизливи в очите. Накрая се откъсва от крилото ( както се разбира по-късно, гръбната плоча на сбруята се счупва от претоварването) , започва свободно падане с голяма скорост ( той твърди че стига до терминална скорост, парашута не иска да излезе от компартмента на сбруята, накрая успява да го изкара, борейки се с две ръце, и хвърля парашута, който се отваря почти експлозивно, но издържа, без да се скъса. Пилота усеща силни болки ( от счупени ребра) , накрая губи съзнание, и се освестява на земята, където го намира един фермер и вика бърза помощ. Същия пилот предната година е наблюдавал почти идентичен случай с австрииски пилот, който обаче загива, защото парашута му се скъсва при експлозивното отваряне. Този инцидент обаче го е накарал да се замисли за това каква сбруя да си избере и какъв парашут. Избора му е паднал върху Метаморфози и High Energy парашути, като накрая е избрал последния, заради по-богатия опит на фирмата с конвенционалните парашути.
На линка кам блога му се виждат останките от сбруята и крилото и уредите.
Много важна подробност...парашута му е бил свързан със сбруята вътрешно, така че въпреки отделянето от крилото все пак е имал връзка с парашута.

http://adam-parer.blogspot.com/2009/11/g-force.html