Делтапланеризъм > Безопасност и техника на полетите
Анализ на учебен полет
krassihg:
http://vimeo.com/6063102
Тука има доста кацания в забавен кадър. Загледайте се в позицията на ръцете по рамката, Всеки пилот хваща на различна височина. Една мацка съвсем прекали с високото захващане. Това сме го коментирали и преди, но бих повторил. Много е важно ръцете да се поставят на еднаква височина и планера да бъде идеално изравнен преди избутване на рамката, иначе тръгва настрани и удара на края на крилото е неизбежен. За да не се чудите къде да си поставите ръцете, докато погледа ви е зает със следене на траекториата, ъгъла на атака и какво ли не още, добре е да си маркирате правилното место за хващане по рамката с лепенки, и даже да поставите едно въженце намотано под лепенката, за да създаде лека издаденост по рамката и така много лесно ръката ви ще усеща къде да спре по рамката.Другото просто нещо...поставете планера на двора, с две каси бира под рамката и една стълбичка отзад на кила да подпира, така че крилото да има полетен ъгъл на атака. Закачете се със сбруята и оттренирайте легнало положение, после изправяне, хващане първо с едната ръка горе, поддържане на положението на тялото спрямо крилото и после вдигане на другата ръка.Естествено с тези бирени каси не можете да избутате, но поне ще свикнете с изправянето за кацане. Добре е да го правите с инструктор до вас, който да ви казва къде грешите.
Robert:
--- Цитат на: skyordie в Ноември 27, 2009, 12:22:31 pm ---Ето и една многу добра симулација која ја покажува разликата помеѓу добро и лошо кацање...
http://www.ptone.com/flare/
--- Край на цитат ---
Чудя се за това 'Whack' в линка горе, а искам да питам специалистите.. ;)
Какво е? Има ли смисъл на нещо таковеа в кацането? Изглежда ми опасен! Така лесно може да буташ носа на крилото на земята...
krassihg:
http://en.wiktionary.org/wiki/whack
Whack е когато крилото се блъсне в земята. В онази анимация имат предвид лоша техника на поставяне на тялото и избутване,когато крилото не вдига нос за едно добро кацане, а се блъска в земята.
Stani:
Краси страхотно, полезно видео със забавени кацания, които последно време отработвам.Защото имах трески за дялане - първо не уцелвах точния момент на избутване и после се страхувах да задържа рамката, което е по-безопасно от отпускане след избутване.
krassihg:
Кацането е нещо, дето се учи цял живот. Всяко кацане си е за себе си, защото излитането може да си го избереш като време и място, но кацането не винаги. А ако летиш на прелет, тогава наистина може да не знаеш къде ще кацнеш, затова трябва да си готов за всякакъв терен, и всякаква ситуация. От тези филмчета обаче човек може да си направи извода че наистина е много важно движенията на тялото и ръцете да се отработят почти до автоматизъм, за да се елиминират тези малки, но решаващи за последните секунди на полета грешки. А това става с тренировки, аз бих казал първо на един тренажьор с инструктор до тебе, за да ти каже ако нещо грешиш, после с много полетчета от ниско. Видео анализ винаги е от огромна полза, сигурен съм че Митака може да го направи ...много е полезно човек да се види отстрани и да анализира собствените си грешки.
Истината е , че кацането с делтапланер е доста уникално, в сравнение с други летала, поради простата причина че тялото на пилота трябва да смени легнала позиция с изправена. И когато това движение не е добре координирано, се получават нежелани ефекти в контрола на крилото баш когато се каца ( а ако се замислите, излитането и кацането са наи-опасни, защото тогава земята е най-близко до вас ).Значи наистина кацането, поради допълнителния момент на изненада и бърза реакция, е едно от най-сложните неща и изисква особено внимание.
Навигация
[0] Списък на темите
Премини на пълна версия