Делтапланеризъм > Безопасност и техника на полетите
Тандемни полети - как? Aero tow, tow winch, hanggliding
million_miracles:
С @Malena сме летяли и от хълм и с мотоделта ни дърпаха с тандема - AERO TOW на тандем. Излетяхме от колелца. Тя милата умря от страх докато ни теглиха на горе, защото крилото се нуждаеше от по-динамични корекции. След като се откачихме, вече се успокои. Но аз малко се стресирах - двигател ROTAX 582 нямаше достатъчно сила за да качваме нормално, да не говорим че и двигателя се товари на МАХ, което не е добре. Абе залагах повече на AERO TOW. Ама май се оказа, че в България няма да се получат добре нещата. Може би в по късен етап. Иначе освен страха на пасажерката и бавното качване, други проблеми нямаше.
krassihg:
Аз съм се теглил и на Мото-делта в БГ , и на самолетче тука на Morningside. Важно е да има дисциплина и синхрон между двата апарата. Теглещия да лети в права посока ( или в плавен завой) без резки смени на височина и посока, за да бъде предвидим за тегления пилот. А тегления пилот трябва да следи много внимателно промените във височината на предния и да реагира с бързи, но малки промени с цел да е винаги на една височина с него. Ако предния започне да се издига нагоре, задния прибутва малко рамката, за да увеличи ъгъла на атака и да започне да се издига. В момента в който се изравни по височина, придърпва малко обратно и така. Ако се окаже по-високо, придърпва за да загуби малко височина и да се изравни отново. Това е най-важното. Ако види че по някаква причина не може да коригира и се създава опасно положение, откача се и това е...
Тука основно се използват самолетчета Dragonfly, производство на Мойес. Те са безспорно най-добри поради голямата си мощност, маневреност и много ниска скорост, която да е в диапазона на скоростите на делтите.
Имай предвид че тегленето по принцип е движение на два летателни апарата и е една динамично променяща се система. Промяната на височина и посока може да става със всеки един от тези апарати, затова синхрона е критично важен. Ако се лети в силно термично време, или в във ветровитo време и турбуленция, това може да доведе до излизане от синхрон и създаване на опасни ситуации, при които е важна бърза реакция и да си сигурен че бушона на връзката ще сработи, ако се окаже че по някаква причина претоварването се увеличи. Ако не сработи, може да поставиш и теглещия в опасно положение, и да се стигне до дори фатални последици ( което не ти го пожелавам, но се е случвало, знам за такива ситуации дори с много добри пилоти, като Джон Пендри навремето...мисля че теглещия пилот загина поради завъртане на крилото и поради факта че не беше с колани към седалката, изхвръкна от мотото и падна)
krassihg:
Колкото до Ротакса 812, този двигател има мощност 65 коня, и мисля че това е достатъчно за теглене, но не мога да говоря за вашия специфичен случай. Има много възможни причини да няма достатъчна тяга...може да е двигател, може да е перка, може да е просто пилота на мотото да не дава газ достатъчно, може да е карбуратор, филтър въздушен....кой знае какво е. Теглещата сила може да се сметне ( необходимата тяга, имам предвид) за вашия случай...но почти съм сигурен че този двигател има капацитета за такава работа...Може да пуснеш въпрос към моторджиите, те знаят повече по въпроса...
million_miracles:
Уговорихме се с Пастора да тестваме теглене с лебедка. Да видим с какви впечетления ще ме остави този метод. Поне е доста по евтин. Този път ще снимам. Абе голям проблем е това - техника има, няма кой да снима.
krassihg:
Сега като се замисля, възможно е силата за теглене в твоя случай да е по-голяма, защото крилото има сравнително малко качество ( т.е голямо съпротивление) , което е допълнително утежнено от факта че сте двама и правите доста по-голямо съпротивление. По принцип ако погледнеш силите в системата теглещ+теглен планер, ако делтапланера има тегло 100 кг ( съвсем условно ) и ако качеството му е 1 към 10, то общата аеродинамична сила ще е 100 кг, от тях една десета ще е съпротивлението, т.е теглещия самолет освен собственото си съпротивление трябва да преодолява и това на тегления делтапланер, и потенциално съпротивлението на въжето за теглене, ако е не-успоредно на посоката на полета. Но тягата на мото делтите е доста по-голяма, зависи от мотора и ефективността на перката, но е примерно над 60 кг тяга, което както и да го разглеждаме, със все съпротивления, би трябвало да стига. Ако вашето общо тегло е 170-180 кг, и ако реалното ви аеродинамично качество е 7, то съпротивлението ви отива кам 25 кг, и ако катерите нагоре се добавят сили, така че може и затова да си имал проблем.
Навигация
[0] Списък на темите
Премини на пълна версия