Само да напомня на новите пилоти, че с увеличаването на надморската височина въздуха се разрежда( добро утро ), подемната сила спада и поради това трябва да се компенсира с по-голяма скорост при излитането. Забележете на диаграмката по-долу, червената линия показва колко е плътността примерно на 700-800м надморска височина ( да речем ливадите на околовръстно) и синята линия показва колко става плътността на около 1900-2000м. Долу горе с 1/10 спада, което значи че трябва да се тича по-бързо, за да имате същата подемна сила, с която бихте излетели от ниско. Ако се качите на още по-високо, този ефект става още по-ясно изразен. Примерно от 2900м ( да речем Мусала) трябва яко тичане.
Подемната сила е пропорционална на плътността на въздуха, на квадрата на скоростта...върху две, на площта на крилото и на оня коефициент ламбда, дето зависи от профила на крилото ви, и от ъгъла на атака. Т.е. при равни други условия, намаляването на плътността на въздуха ще ви намали подемната сила пропорционално.