Делтапланеризъм > За тези които искат да полетят
Ето ги и тях - новоизлюпващите се Делтапланеристи
thecreater:
Браво Стани! Ето как постоянството се възнаграждава. И екипа е страхотен. От днес надявам се да съм по- свободен и да не изпускам повече такива хубави дни.
Stani:
Да, както каза чичо Янчо на старта беше Югозапад а доло на полето Югоизток.Може би на човек с повече опит биха му подсказали някой неща, като това че ме отнасяше в тази посока демек вятърът е бил Югоизток вече на по ниското, но като наближих нивата още няколко неща наклониха везната в посока предварително начертания план.Това бяха ориентацията на самата поляна, наличието на жици и овошки.Но като цяло предварителната ми нагласа да кацна в тази посока бе решаваща.А до стъблата от слънчоглед, те бяха покосени на около четиредесет-петдесет сантиметра.Поизгнили от есента и се сливаха прекрасно с цвета на почвата, така че това бе малка съсанадка в последния момент.И разбрах, колко още има да се трупат знания и умения, усети...
krassihg:
Аз също си изпатих малко от лошо кацане на Коняво, макар че уж определих посоката на вятъра правилно и т.н. Но не беше кой знае колко тежко..просто се грухнах малко, скоростта на вятъра беше малка, почти безветрие. Ами просто трябва да си припомним начините за определяне на посоката на вятъра ( и силата де). Най-лесно е ако има видими пушеци или прах вдигнат от коли или трактори ( то май вече не останаха трактори по полетата) . Другия начин е по листата на дърветата. Листата на повечето видове са по-тъмни отгоре и по-светло-зелени отдолу, и когато вятъра духа от едната страна на дърво, отгоре ясно се виждат по-светли петна от играещите листа. Друг възможен начин е да се гледат вълничките по езерата или язовирите, ако има такива наблизо. Ако има класове, или висока трева, могат да се видят вълни от вятъра. Ако няма съвсем нищо очебийно, тогава остава един начин..избираш си един ориентир на земята ( да речем камък или храст) и започваш да въртиш над него в правилен постоянен завой...ако забележиш че кръговете се изместват спрямо ориентира, това е вятъра...По-модерен начин сега е да се ползва GPS , който може да сравни въздушната скорост с тази от реалното изместване на GPS координатите, и автоматично определя посока и скорост на вятъра.
Интересно е да се отбележи, че ако виждаш да речем 3 пушека, и трите сочат различно , най-вероятно става дума за термика, която при издигането си кара съседните въздушни маси да се устремят кам мястото на откъсването на термиката. Просто гледаш къде се събират посоките на трите пушека, и отиваш там, и ако имаш късмет с момента на пристигане, може да хванеш термиката. Аз съм го правил често на Витоша, в есенно време, когато хората горят листата.
Стани, аз бих казал, когато си правиш плана за кацане, недей да си създаваш предварителна нагласа в каква посока ще кацнеш, защото това може да те вкара в беля. Кацането се планира на базата на наблюдение ( зрението е много важно да е добро, аз си патих дълги години от лоши очила) на земните признаци за вятъра, преценка на терена ( наклон, растителност, скали, възможна турбуленция) и на възможностите на крилото ти.Всеки един от тези фактори може да получи приоритет при една или друга ситуация. Естествено всичко това става бързо и почти машинално, но след анализ на горните неща. Кофти е когато летиш на непознато място и се сипят изненада след изненада...имал съм такова веднаж на Гоце Делчев, летяхме от Ореляка, на Пирин..но това е друга история за разказване.
Skyhiker:
След като мина почти година от тандемния ми полет с Митко от Коняво, идеята че мога да стана и пилот на Делтапланер все повече напира в съзнанието ми.
Пред иизвестно време, отидохме с Делтаклуба на разклона за Кочериново от Е79, където от страната на жп линията се извисява един 30 метров добре оформен склон. Митко полетя с неговото крило, и успя да се извади на термика около 300м. След кратка демонстрация на пилотските му качества кацна на старта и дойде време учениците му да се захванат с упражнения. Вятъра беше малко силен а мястото непознато, та за това вместо стандартното летене, Митко изработи Делта тренажор, като вързахме едно учебно крило за носа, крилата и опашката, така че като се наложи да може бързо крилото да се свали безопасно на земята заедно с пилота.
След като Боби и Явор се побориха малко с Делтата, и в мен се зароди желанието да опитам и така и аз се екипирах и се метнах на крилото, така де под него ;)
Сега сериозно съм решил да се науча да летя, и при първа възможност ще предприема необходимите действия от моя страна, а до тогава, остава само бляна и спомена от тандемня полет, как се лети като сокол между облаците ;)http://www.facebook.com/#!/album.php?aid=2045640&id=1425527819&ref=notif¬if_t=like
million_miracles:
Има доста материали от това място, ама пусто все няма време да ги кача. Ето го Петьо как ще изглежда с крило и сбруя!
Мисля, че като пара-пилот много лесно ще се научи на делта. Има добра теоретическа и практическа подготовка. Мисля даже, че ще е първият в България преминал от парапланер на делтапланер.
Навигация
[0] Списък на темите
Премини на пълна версия