Форум за ДЕЛТАПЛАНЕРИЗЪМ на DELTACLUB.BG

Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията



Новини: Последният модел делтапланер Falcon 3 Tandem на американската фирма WillsWing продължава да споделя полети с пасажери.

Автор Тема: Re:Atlas La Mouette  (Прочетена 1261 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

Неактивен million_miracles

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1213
Re:Atlas La Mouette
« -: Февруари 27, 2010, 21:32:20 pm »
Скоро се интересувах от крилата им и открих че сайта не работеше. Явно са били в процес на преход.
Много се радвам, че всичко с Lа Mouette е наред. Едно от най известните им крила в БГ са именно Atlas. Аз съм на принципа - нещо като работи не го пипай :)
явно и те :)
Всеки полет е важен!

Неактивен million_miracles

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1213
Re:Atlas La Mouette
« Отговор #1 -: Март 12, 2010, 01:02:19 am »
За Ipsus, моторното крило, отзивите са много добри. Атласи съм летял два и няма никакви грижи, обаче не съм летял Lifter, за да мога да ги сравня. Ако е ново крилото, пазено и на малко часове, без удари 600 евро ми се струва добра цена. Но на учебно крило не се лети дълго време, нали знаеш. Все пак ако мислиш да летиш рядко, най-добре си вземи  Перфекса, за да можеш да си хващаш и термички. С Атласа трябва да е термище за да успееш да го хванеш. Всичко зависи от дългосрочните ти планове, тъй като това си е дългосрочна инвестиция. Каквото и ново да вземеш, има да летииш, поне 20 години :) Не се бъзикам.. Аз навивам тук групата да вземем едно учебно крило, ама ще видим.
Всеки полет е важен!

Неактивен krassihg

  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 465
Re:Atlas La Mouette
« Отговор #2 -: Март 12, 2010, 10:03:52 am »
Ех, момчетаа...
Дайте да сложим нещата на местата им. Значи, 79-та година, когато Тевено направи Атласа, целта на проекта е била съвсем друга.

 за тогавашните времена и крила, Атласа си беше точилка, състезателно крило, с отлични качества за набиране в термика, и с много добро минимално пропадане, и с едва ли не качество 10. Спомням си че Емо Kърлев в книгата си Делтапланеризъм, описва тогавашните крила и Атлас беше описан като Jet Atlas с качество 10.
Тевено стана световен шампион с Атлас и оттогава не случайно всички го копираха, включително и в БГ, ...просто крилото има оптимално съчетание от добра управляемост, стабилност, скорост на пропадане, лесно излита, лесно каца ,простота на конструкцията, профилирани лати ( дотогава най-често латите бяха просто еластични пръчки).Respectfully disagree с мнението на Miracle че термиката трябва да е термище, за да я хванеш с Атлас. Крилото си е термичарче, никакъв проблем няма.Ако можеше с един скок във времето да се върнеш 25 години да видиш как летяха по състезания с Атлас, сопотчани, Особено Антон...какви термики въртеше на пета пред старта на Сопот, или Владо Попата, какво склоново реене правеше на Петрохан с Атлас, на едно разстояние от 50-60 м, въртеше осморки на 5 метра над склона.
 Но оттогава нещата се подобриха, излязоха нови модели и постепенно Атлас, покрай добрата си управляемост, се оказа популярен и за обучение.
Но отделни фирми продължават да копат и да подобряват концепцията на Атласа, затова се явиха всички тези модели, които ако ги наложиш един върху друг, поразително приличат на Атлас, но имат леки подобрения тук и там.
Примерно Фалкон е същата концепция, но и той търпи еволюция, вече има Фалкон 1, 2 и 3...Отново искам да напомня , че Атласа не е бил замислен като учебно крило, напротив, гонеше се максимално качество, съчетано с управляемост  и сигурност. Сегашните модели учебни крила имат именно такава насоченост, да са учебни...затова ако забележите, двойната повърност на Атласа е 30 %, а на учебните крила е по-малко, защото профила на крилото е малко по-бавен и по-подходящ за учебно крило.
Самия Атлас също еволюира, защото Тевено осъзнава потенциала на Атлас като универсално крило, ставащо и за обучение. Има леки подобрения в конструкцията,платното , но основната концепция остава същата.
След Атласа се явиха крила от типа на Gemini, Змей-10 и т.н. Те са от типа "точилки" с единична повърност, т.е. малко с по-висока скорост, по-маневрени, но и леко по-нестабилни.Gemini-то например има същата форма в план като Комет, само дето Комета има двоина повърхност и скрита напречка.
Аз ако трябва да избирам между Атлас и едно ново крило, да речем Фалкон или Мойес Малибу, бих избрал новите модели. Но ако е въпроса за евтино, да , 600 еуро са си добра цена, стига да е произведен по наскоро, да не е съвсем музеен експонат от преди 25-30 години. Виж все пак коя година е произведен.

Неактивен million_miracles

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1213
Re:Atlas La Mouette
« Отговор #3 -: Март 12, 2010, 10:46:08 am »
За Атлас, Комет, Змей съм чувал само хубави неща. Мнението го давам на базата на сравнение на крилата, на които съм летял. Атласите, с които летях, със сигурност са с по-лоши качества от тези, за които споделяш, защото са меко казано амортизирани на доизживяване. Направих един полет от Копитото и успях да се дигна над базата, така че термики се ловят, но ми беше тегаво сравнение с другите крила. С нов Атлас може и да не ми е тегаво. @Ivo като даде едно кръгче ще видим  ;)
Всеки полет е важен!