Делтапланеризъм > Безопасност и техника на полетите

Срив близо до земята

<< < (2/3) > >>

million_miracles:
Срива при RIGIT крилата е внезапен:
http://www.youtube.com/watch?v=f4X7hHA_GP4

Kiril:
"Срива при RIGIT крилата е внезапен:"

Може и да не е толкова внезапен,ами да иска малко повече скорост такова крило.
Този като си преобразува скоростта във височина,май помисли че  е хванал качване и не придърпа рамката в горна мъртва точка,и си се срина.... ::) -Каза опитния ,дългогодишен делтапилот...

 ;D

million_miracles:
Срива се без признаци, защото няма усукване на крилото, както при делтата, където срива настъпва от центроплана към краищата. Затова пилотите на самолети непрекъснато си гледат скоростомера, а ние детистите си фъркаме по усет. Когато започне да се срива центроплана, крилото още лети, а ние усещаме, че нещо не е наред, а рамката ни натиска. Делтата е с по голяма надлъжна устойчивост от риджит крилата.

krassihg:
Цитат:Срива се без признаци, защото няма усукване  >:( на крилото, както при делтата, където срива настъпва от центроплана към краищата. Затова пилотите на самолети непрекъснато си гледат скоростомера, а ние детистите си фъркаме по усет. Когато започне да се срива центроплана, крилото още лети, а ние усещаме, че нещо не е наред, а рамката ни натиска. Делтата е с по голяма надлъжна устойчивост от риджиD крилата.

Риджид крилата си имат усукване, просто е по-малко. Затова си помагат с хоризонтален стабилизатор и флапс. Този модел обаче е ранен модел и няма стабилизатор ( но си имаше флапс). Между другото, делтакрилата от новото поколение, при натегнато VG имат също доста малко усукване и също са склонни по-лесно към срив когато летят с натегнато VG. Затова в инструкциите им пише да не се летят в турбуленция с натегнато VG.
Поради това не бих се съгласил с твърденията на Митко. А колкото до пилотите на самолети, ами те си имат стабилизатор също, и при тях също има известни признаци за предстоящ срив. Дали един дизайн на летателен апарат е стабилен или не, зависи от много неща и затова не би трябвало да генерализираме делти спрямо риджид или самолети. И при едните и при другите има модели, които са много стабилни и обратно, много нестабилни.
Я виж този Еърбус дали няма усукване на крилото, как ти се струва

Вярно е че при някои модели самолети е трудно да се усети предстоящия срив и дори са измислени устройства за мерене на ъгъла на атака и предупреждаване за срив.

Специално за този риджид модел на видеото, бих казал че е може би грешка на пилота в комбинация с не-особено стабилно крило ( мисля че модела е на Гугенмос, бог да го прости). Начина му на суетене на старта ми показва че беше неуверен, ходи напред, назад, ослушва се...не беше наред.

million_miracles:
Простичко ти отговарям - пусни делтапланера :) пусни и самолета, да летят сами. Кой ли има по-голям шанс да продължи да лети? Устойчивост и стабилност - синоними, но с малки разлики. Друг е въпроса, колко много разновидности и допълнителни системи има на летателните апарати, но разглеждайки обобщено основните им свойства могат да се генерализират.

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия