Делтапланеризъм > Безопасност и техника на полетите

Срив близо до земята

<< < (3/3)

Marin:

--- Цитат на: krassihg в Март 11, 2013, 19:53:08 pm ---Я виж този Еърбус дали няма усукване на крилото, как ти се струва

Вярно е че при някои модели самолети е трудно да се усети предстоящия срив и дори са измислени устройства за мерене на ъгъла на атака и предупреждаване за срив.



--- Край на цитат ---
За какво усукване става въпрос, за геометрично или за аеродинамично,.? Или имате предвид усукване в резултат на натоварване на крилото? Мисля, че проблема със срив се решава лесно. Това според мен си бе 100% грешка на пилота.

million_miracles:
Усукване на крилото по напречната ос при делтата я прави устойчива по време на полет(надлъжна устойчивост). Различният ъгъл на атака в различните надлъжни сечения, както и стреловидноста на крилото създават една зависимост на изместване на аеродинамичния фокус по протежение на кила, тъй - като аеродинамичната сила се променя при различните ъгли на атака. Зависимоста е е най-вече между ъгъла на атака и скороста на крилото във въздушния поток. Учебните крила са по-усукани и от спортните, следователно по-устойчиви. При увеличаване на ъгъла на атака започва да се срива от центъра към краищата. Тъй като краищата са изместени назад и в тях аеродинамиката все още работи, за разлика от центроплана, който вече е в сривна скорост, то крилото противодейства и се опитва да намали ъгъла на атака, което автоматично води до увеличаване на скороста и връщане на аеродинамичната сила в центроплана. Получава се една везна между центъра на тежеста и аеродинамичния център. Когато крилото е центровано центъра на тежеста съвпада с този на аеродинамичния център и крилото е в покой и лети с определена скорост, везната е в покой. При намаляване на усуканоста, се намалява и устойчивоста. Няма усуканост, няма надлъжна устойчивост и срива настъпва едновременно по цялото крило, следователно е по непредвидим.

Грета:
Можеше и на по-твърдо да падне  8)


--- Цитат на: Stani в Октомври 06, 2010, 22:24:41 pm ---http://www.youtube.com/watch?v=rK50XY5v7Ps&NR=1
Нека коментираме това приземяване.Аз лично мисля, че той си караше крилото на сривна скорост в завоите и нещо разчета за кацане беше некачествен.Още от далече мисълта с разчета трябва да е готова.

--- Край на цитат ---

Stani:
 Бухна се и толкоз, пак добре, че на плитко.В този ред на мисли как се процедира при приводняване?Знам, че се реже окачването веднага със специален нож на удобно за бързо вадене място.И после .... който лесно съблича сбруята добре и плоуване.Защото крилото докато се напълни с вод стои отгоре и после потъва.Може би и така ва ситуация да си направим тренировка.

Навигация

[0] Списък на темите

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия