Делтапланеризъм > Безопасност и техника на полетите

Срив близо до земята

(1/3) > >>

million_miracles:
За малко да отворим и раздел инциденти във форума, но слава богу се разминахме.  Два срива имаше във втора група, начално ниво от един и същи ученик. Резултата е счупено бедро на учебното крило.

Stani:
  Значи колкото е по-силен вятъра във височина, толкова като е по-силно изразен градиента.Така и аз почти сринах крилото си благодарение на тоз закон.Но вече знам запас от скорост на кацалката!

Stani:
http://www.youtube.com/watch?v=rK50XY5v7Ps&NR=1
Нека коментираме това приземяване.Аз лично мисля, че той си караше крилото на сривна скорост в завоите и нещо разчета за кацане беше некачествен.Още от далече мисълта с разчета трябва да е готова.

million_miracles:
Според мен заспа или го направи нарочно. То даже нямаше и опит за изправяне.

krassihg:
Не-е, не виждам как това би могло да бъде нарочно...да се навреш в блатото ей така, за шоу...Просто си направи грешка в пилотирането...не можах да видя много от сцената наоколо, за да преценя защо и как, но има случаи когато в желанието си да избегнеш нещо, попадаш на друго нещо.Този пилот споменава в коментара си, че е искал да избегне дървета.
 Спомням си един случай на кацане на сравнително ограничено място, за да си осигуря повече место за приземно планиране, направих завой много ниско над едно голямо дърво, дъб...и поради прекалената близостт крилото хлътна точно където не трябваше,( явно имаше турбуленция точно зад короната на дървото) и закачих дървото и оттам завой и бух, в дървото. За щастие нямаше повреди нито на крилото, нито по мене, но си ми беше обица на ухото.После Чичов кацна на същото място без проблем. А аз имах нужда от брадва, за да сваля крилото. Просто трябва да се имат предвид вятъра, градиента, препятствията и турбуленцията , която те създават...но всичко идва с опита. Има разбира се и неща които възникват толкова внезапно, че просто няма време да реагираш, и реагираш доколкото времето ти позволява да вземеш решение.
Интересно е да се загледа лентичката на предното въже как се мести и накъде сочи. По нея може да се прецени накъде се движи въздушния поток под крилото. В повечето време лентичката беше леко наляво, а малко преди срива беше доста наляво и в последния момент се изправи.

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

Премини на пълна версия