Форум за ДЕЛТАПЛАНЕРИЗЪМ на DELTACLUB.BG

Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията



Новини: Последният модел делтапланер Falcon 3 Tandem на американската фирма WillsWing продължава да споделя полети с пасажери.

Автор Тема: Май 2014  (Прочетена 2988 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

Неактивен million_miracles

  • Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1213
Май 2014
« -: Май 20, 2014, 22:21:51 pm »
Тюх, как тече времето! Някакви милостиви опити за подлитвания на Каптаже, уви без полети! Само счупеното ми крило. Не мога да проумея защо не лети на безветрие на Каптажа:(
Всеки полет е важен!

Неактивен thecreater

  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 205
Re: Май 2014
« Отговор #1 -: Май 22, 2014, 12:40:38 pm »
Аз си мисля, че на спортното крило му трябва повечко скорост за да  излети нормално. На каптажа склона не е много стръмен и на безветрие бая тичане трябва. С едно учебно крило няма да има проблем, но със спортно... не знам. От по- стръмен старт на безветрие може би ще е по- лесно. Примерно старта на Комините. На Коняво старта също е по- полегат не толкова стръмен и там си е рисковано на безветрие. Така си ги представям нещата ако съм в грешка ме поправете.  :)
Гравитацията е навик, от който е трудно да се откажеш. -Тери Пратчет

Неактивен million_miracles

  • Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1213
Re: Май 2014
« Отговор #2 -: Май 22, 2014, 13:01:15 pm »
Да Явка, всичко което си написал е така. И все пак ще си проверя крилото, ще му сменя задължително страничните въжета и ще продължавам да го опознавам.
Всеки полет е важен!

Неактивен Stani

  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 361
  • Летенето е уникално, защото всеки път е различно!
Re: Май 2014
« Отговор #3 -: Май 29, 2014, 23:05:32 pm »
 Да, присъединявам се към мнението за опознаването на крилото.Да си го знаеш при какви условия какво може да се очаква от него и какво ти трябва да му дадеш, в случая скорост с яко тичане.Което си значи трениране на спринт или поне скоростни отсечки с високо вдигане на краката, а и без много друсане на торса, което при мен си е урок.Защото когато е на кантар да излети и се тръска крилото става още по-трудно.Моето уж среден клас, но излита на безветрие със съвсем малко повече контрол и скорост от учебното макар, че крилото, което ползвах аз за учебно(копие на Атлас) си бе по тежко и излиташе с повече тичане, което явно ми е от полза.Успех и до нови срещи на добър склон!
Повече въздух в гърдите и крилата!

Неактивен krassihg

  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 465
Re: Май 2014
« Отговор #4 -: Юни 01, 2014, 00:07:28 am »
Няма магии в излитането. За да излетиш ти трябва подемна сила, а тя идва с определена скорост и ъгъл на атака. Не съм видял опита за излитане, но допускам че е имало нужда от повече скорост. Между другото тук при нас един доста опитен пилот прави вече два поредни фалстарта при излитане с липса на вятър или с полъх отзад в момента на затичването. Счупи си кила и в двата случая и по чудо не си счупи врата. Крилото беше Т2C от малките, 136. Тези новите състезателни крила имат минимална скорост, която е доста висока. Ако с тичане не можете да постигнете такава скорост, по-добре да не тръгвате.Някъде около 30 км/ч. 30 км си е скорост, дори ако трябва да тичате без крило. Например 10м/с са 36км/ч. 30 км/ч е равно на 8.13 м/с. Аз последно (преди 1-2 години) съм тичал 100 м за 13 секунди, което прави средно 7,7 м/с, но това е средна скорост. Предполагам че първите 30 метра съм ускорил поне до 9м/с и след това съм отслабил темпото. Както и да е, 8 метра в секунда си е яко тичане. За да се постигне това, се иска плавно, решително засилване и ускоряване с все по-големи крачки. Забележете че последните ви крачки трябва да са много дълги, за да насмогнете на засиленото крило по нанадолнище.
« Последна редакция: Юни 01, 2014, 00:14:08 am от krassihg »

Неактивен krassihg

  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 465
Re: Май 2014
« Отговор #5 -: Юни 01, 2014, 00:42:36 am »
Между другото, в последния брой на Hang Gliding има добра статия точно по въпроса за техника на излитане и се разглеждат особеностите на затичването. Трябва да седна да я преведа набързо, мисля че ще е полезна за доста народ.
Основно се обръща внимание на факта че има 3 стадия на засилването ...ходене-леко тичане...тичане с дълги крачки...Отбелязва се че тичането по нанадолнище е много различно от тичането по равно ( например може така да се засилите, че да паднете поради невъзможност да си движите краката толкова бързо) и факта че имаме крило над нас, което помага за запазване на равновесието. Ходенето се налага , защото крилото има все пак маса и инерция, които не може да се превъзмогнат с опити за рязко затичване от място. Има опасност в стремежа да се засилите, да увеличите ъгъла на атака  и да провалите тичането. Затова се тръгва с една две стъпки ходене, които преминават в леко тичане и всяка следваща крачка става все по-голяма и по-голяма, за да ускорявате заедно с крилото.