Делтапланеризъм > Безопасност и техника на полетите

Всички нови Аерос Комбат крила са спират от полети.

(1/1)

krassihg:
Всички нови Аерос Комбат крила са спират от полети.

http://www.aeros.com.ua/news.php?lang=english&id=349


Аерос моли всички крила правени 2011,2012, 2013 година да се спрат от полети докато се извършат проверки и се открие кои са дефектни напречки и кои не. Проблемът е сериозен, защото в кратък интервал са станали два инцидента със Аерос крила, като напречките са се счупили в нормален полет без особени претоварвания.

Преди няколко години един виден български делтапланерист и пишман дистрибутор ми се разсърди задето съм имал мнение че качеството изработка на крилата на Аерос е по-ниско в сравнение с това на Willswing. Аз показах снимки на ръждясали болтове и неправилно сглобени части на крило Дискус. Тогава бях оплют и се опитаха да ме дискредитират по всички възможни начини. Сега кво излезе, че дори флагмана на Аерос, Комбат , има дефекти, които са убегнали някакси на качествения контрол на фирмата и те си го признават изрично:

After a thorough investigation made by the representatives of Aeros together with the representatives of the crossbeam manufacturer, based on both accident reports and a personal check of one of the gliders, the reason of this structural failure has been discovered. In both cases it was caused by an infrequent manufacturing defect that went undetected by our quality control system.

. Добре поне че в БГ има само един Аерос Комбат ( поне аз знам един)

million_miracles:
Ауууу, чичо сега като го прочете това и край с полетите. А пише, че тръбите иначе издържали фабричните тестове.

krassihg:
Щом досега не е изпращяла напречката, едва ли ще е дефектна. Доколкото разбирам от снимките, на тези дефектните напречки се вижда недостиг на епоксидна смола в порите на плата, и в това е проблема...единствено ме учудва как не са го забелязали в Аерос. Трябва да се отбележи също че напречките на Комбата са направени по различна технология  в сравнение с тези на Willwing, Moyes и Icaro. На Аерос са от импрегниран карбонов плат, докато на останалите са с намотана карбонова нишка. Разликата е в 30% по-малка здравина и риск от незапълване на порите на плата, както се вижда че се случва. Другото което е важно да се отбележи, че според Steve Pearson ( Willswing ) качествения контрол не може да се гарантира само с визуален оглед. Единствено тестово натоварване дава гаранция, което те (Willswing)и правят. Всяка напречка се изпитва и се натоварва и след това и се слага стикер на какво натоварване е била подложена. Това е , което Аерос си спесттяват, но сега им излиза доста солено.

Навигация

[0] Списък на темите

Премини на пълна версия