Делтапланеризъм > Делтапланеризъм
Април 2013
Thermalling:
Летях 15 минути с едно око след като ми влезе голяма муха в другото. Особено неприятно усещане, и вече летя или с моторджииския шлем или с отворения и слънчеви очила.
За сълзенето на мен лично не ми сълзят и ми е по приятно без нищо пред очите, но се оказва леко опасно. На други хора като съм возил на мотото примерно са ми се оплаквали от сълзене. Предполагам е до очи.
krassihg:
Поздравления на Митко за прелетчето. Направо е повторил упражнението на Ясен. Интересно колко е бил силен попътния вятър? Като гледам наклона на термиките от трака, ми се вижда нещо като 7-8 м/с ?
Колкото до очилата, наистина е до очите. Моите също сълзят, а и нося очила с диоптър, така че практически винаги съм с очила. и мене ме е удрял бръмбар по време на полет, и съм се благодарил че нося очила. Термиките вдигат нагоре въздух , но и всичко що лети из него , така че е често явление да срещнеш разни гадини из въздуха.
Отделен въпрос е ,че някои хора предпочитат да летят с тъмни очила, други искат да им е светло, трети носят специални филтри за по-ясно гледане ( има такива очила, с които се вижда доста по-надалече и по-остро поради филтриране на определени светлинни вълни)
В книгата на Denis Pagan, в интервюто с Томас Суханек, последния изрично отбелязва че една от причините за успехите му е силното и остро зрение. Някои хора са благословени със силно зрение и това наистина помага много в летенето за взимане на правилни решения. Затова качеството на очилата с които летим е много важно. Eдни лоши очила могат да навредят, а други ( добри) очила могат значително да подобрят летенето.
million_miracles:
Свикнал съм да летя без очила, и мотор карах така. Удряли са ме разно бръмбари в окото - хич не е приятно. Но с очила някак си не усещам реално полета. Но мисля да започна да летя с очила и да им свикна. При 5 часа полет, трябва да са много удобни, за да не почне да боли по някое време.
Успях да сглобя кратко филмче, главно от бордовата камерка от полета до коняво. Enjoy:
http://www.youtube.com/watch?v=LO19_qSQogY
Stani:
Миналата Събота тръгнахме на време.С приближаването към старта на Конявската планина видимо метеорологията се подобряваше.Споделих това с Митака, Васи и Магито а те рекоха да не очаквам много от този ден като условия за летене, но нещо дълбоко в мен ми казваше, че има шансове за добо летене, което стана и факт в последствие.На старта засякох цикъла на термичните пориви.Бяха на 9-10 минути.Разпънахме навреме и аз бях готов за излитане към 13 и нещо.Побързах да излетя с упасение, че може условията да затихнат както често се случва на това място.Но днешния ден беше за да потвърди правилото за изключенията.В последствие се подобриха с една идея условията.Излетях и веднага попаднах на доста добри качвания - стабилни асансьори=).Бързо се набрах над старта и за мен беше голямо удоволствие да влизам в силните качвания, които усещах много добре и караха вариото да записуква приятно.Този ден използвах за първи път уреди, благодарение на Митака, който ми ги бе донесъл в комплект с JPS.Така се наслаждавах на бързо менящите се гледки от птичи поглед.Разбрах, че е добре озовал се веднъж в добро качване да го следвам и използвам до край.Във въздуха времето тече някак по-различно и не мога да кажа колко точно съм летял по мои спомени малко над 30 минути.Но това точно може да се види от данните на JPS-а. Този път си разнообразих маршрута на летене понеже имах запас от височина минах над част от планината дето не съм прелитал а също и над езерцето.Стигнах над мястото за кацане и междувременно бе заоблачило дори леко ме пръсна дъждец във въздуха.Имаше леки качвания над полето направих няколко обиколки над мястото за кацане докто преценявах точно начина на захождане.Предварително в езерото по вълните видях посоката на вятъра а имаше и огньове до полето, което също ми помогна.В последната права придърпах рамката на макс за скорост, дори леко си помогнах с коленце=) и поочти уцелих предварително намислената точка.
Наблюдавах полета на Митака как се набра и тръгна бързо на прелет, после наблюдавах и Стефан и Найден, с които се радвам че се запознах.Като междувременно се напекох добре докато събирах екипировката и крилото.
Благодаря на висшите природни сили за добрите условия и на всички които дадоха приятелско рамо за да се случи всичко.Васи направи жертва като ни бе шофйор а Митака направи жест към екологията като спести от гориво на Омегата, защото си долетя до София на самолет.Нали така е редно да се каже не на самоход а на самолет.Абе прелетя си човека и то доста бързо.
До скоро по стартовете!
million_miracles:
Летенето започна и вече никой не пише във форума. Няма време, а? Е така е, да! А аз ще допълня за април двете посещения на учебни занятия - едно на Каптажа и едно на Петрохан. И двете много полезни, но на Петрохан остъргахме въздуха направо.
Навигация
[0] Списък на темите
Премини на пълна версия