Форум за ДЕЛТАПЛАНЕРИЗЪМ на DELTACLUB.BG

Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията



Новини: Хубаво учебно крило за клуба швейцарско призводство и модела е: Star 17, лек и подходящ за обучение.

Автор Тема: Април 2013  (Прочетена 3214 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

Неактивен million_miracles

  • Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1213
Април 2013
« -: Април 03, 2013, 16:53:03 pm »
Току що прегледах прогнозата и изглежда, че петък ще стане за летене от Конявска планина. Дано завърша дотогава с приготовленията на екипировката ми.
Всеки полет е важен!

Неактивен million_miracles

  • Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1213
Re: Април 2013
« Отговор #1 -: Април 05, 2013, 17:43:55 pm »
Екипировката ми е готова, в отлично състояние, прогнозата е за слаби термики и температури около 10-16 градуса с югозападен  вятър. Идеално време за летене :) До сега дъжд, после пак дъжд...  :o
Всеки полет е важен!

Неактивен Thermalling

  • Newbie
  • *
  • Публикации: 8
Re: Април 2013
« Отговор #2 -: Април 05, 2013, 17:52:47 pm »
На Черни връх станцията днес е дала 40м/с вятър. Аз мислех за Беклеме, но ми се вижда нестабилничко. Много гадно време напоследък.

Неактивен Vassy

  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 154
Re: Април 2013
« Отговор #3 -: Април 05, 2013, 18:27:00 pm »
 :) за Коняво изглежда като да става за утре ( събота ). Така че отиваме, пък времето ще си покаже. Ако не стане поне ще пием бири ;D

Неактивен million_miracles

  • Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1213
Re: Април 2013
« Отговор #4 -: Април 06, 2013, 17:51:29 pm »
Страхотен ден и първия ми прелет за годината. Сега трябва да тръгвам, по късно ще споделя повече. Ето и полета:
http://forum.skynomad.net/leonardo/flight/5007
 Фотка от камерата ми. Голяме мерси на Васи, че се отказа от летенето за да има кой да ни прибере. Е аз се прибрах по въздуха до София де, ама другите :)))))
Преди да прехвърля Витоша.
Всеки полет е важен!

Неактивен Vassy

  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 154
Re: Април 2013
« Отговор #5 -: Април 06, 2013, 21:30:40 pm »
Чудесен ден за летене се оказа днес  :) Много слънце, сравнително висока температура и много термики. От нашата групичка летяха Стани и Митака, а по-късно се присъединиха и Найден и Стефан заедно със своя инструктор Течо. За всички летели се оказа добър ден. Имаше силни и хубави термики. А за Митака се оказа повече от чудесен деня понеже си се прибра до София по въздуха. Стани се покефи около час :) сега ще го чакаме да сподели впечатления и тук :-) Найден се набра с еда единствена термика на стабилна височина, а Стефан си литна новия Litespeed за пръв от високо. Ние с Маги този път бяхме от поддържащия екип и след като всички излетяха се отправихме надолу да приберем Стани, докато чакахме Митака да се обади от там, където е стигнал. Долу намерихме Стани, Найден и Стефан успешно кацнали и видимо доволни от деня :-) Митака се обади, че вече си е пристигнал в София и ще ни чака на Драгалевци. Хубав ден, много хора на старта, а аз сега забелязвам, че съм стабилно изгоряла...лятото напомня за себе си ;-)

Неактивен million_miracles

  • Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1213
Re: Април 2013
« Отговор #6 -: Април 08, 2013, 15:12:37 pm »
За пръв път летях тази година с поправената ми и завършена екипировка, която не трябва да ме предава тази година, а я чакат 4 състезания. Излетях много леко пред очите на няколко парапланериста и веднага се навинтих над телевизионната кула на Конявска планина. Условията изглеждаха много добри, с оформени качвания до 5 метра в секунда. Веднага ми стана ясно, че няма да е никакъв проблем да прелетя до Радомир. Пуснах на североизток, въпреки че вече ми беше ясно, че сбруята ми се нуждае от донастройване. Бях сменил карбоновата кора на гърба и всички въженца бях настроил на сухо в къщи. Донастрояването се състои в преместването на две възелчета, но става само на земята. Е ще се наложи така да издържа до Радомир. Все пак ми мина мисълта да си кацна в София. Знаеш, че ще се изморя много повече и е редно да кацна, да си донастроя сбруята и следващия път да лета спокойно. Кристалната ярка гледка и хубавите термики ме изкушиха да насиля физиката си и да прелетя по надалеч и по високо. Витоща приближаваше бързо и полегатия и висок южен склон завършващ с снежнобелите си върхове изглеждаше внушаващо. Знаех, че трябв да има добро качване там някъде. Да но нямяше. Бях на 1500 м. но най-близките кацалки бяха срещу вятъра. Тук поспрях с прелета, защото обхождах и търсих термика, с която да прехвърля планината. Да но нямаше, само слаби 1-2-ойки,които повече ме вкарваха към Владайски прохот, където няй вероятно имаше изтичане и ускорен поток. Реших да избягам от там и тръгнах на изток, с идеята ако няма термика и губя височина да тръгна към поляните за кацане около Чуй Петльово. След 10 минути чакане на добра термика се появи. Тя ме изстрела на почти 3000 метра откъдето гледката беше внушаваща, а Витоша беше като на длан. От там остана единствения проблем да кацна на Драгалевци и да унищожа набраната височина, за да не навлизам в забранената за мен зона на въздушното пространство.
Всеки полет е важен!

Неактивен Thermalling

  • Newbie
  • *
  • Публикации: 8
Re: Април 2013
« Отговор #7 -: Април 10, 2013, 11:06:40 am »
Отворихте вие сезона за прелети.
Я един страничен въпрос да задам... как е снежната обстановка на Коняво. Стига ли се с нормална кола до кулата вече?

Неактивен million_miracles

  • Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1213
Re: Април 2013
« Отговор #8 -: Април 10, 2013, 19:10:14 pm »
Проходим е, да. Няма никакви затруднения. Снегът е напълно стопен, а като прелетях над Комините, видях, че и там не е останал почти никакъв сняг до старта.
Всеки полет е важен!

Неактивен Marin

  • Jr. Member
  • **
  • Публикации: 60
Re: Април 2013
« Отговор #9 -: Април 10, 2013, 21:22:40 pm »
Здравейте!

Имам следния въпрос:
На снимката по-горе виждам, че шлема няма слюда ( или може би не се вижда на снимката, ако има ). Това не пречи ли в полет ( не сълзят ли очите от вятъра ), или има някаква причина шлемовете за делти да са без слюди?

Неактивен Thermalling

  • Newbie
  • *
  • Публикации: 8
Re: Април 2013
« Отговор #10 -: Април 11, 2013, 09:23:06 am »
Летях 15 минути с едно око след като ми влезе голяма муха в другото. Особено неприятно усещане, и вече летя или с моторджииския шлем или с отворения и слънчеви очила.
За сълзенето на мен лично не ми сълзят и ми е по приятно без нищо пред очите, но се оказва леко опасно. На други хора като съм возил на мотото примерно са ми се оплаквали от сълзене. Предполагам е до очи.

Неактивен krassihg

  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 465
Re: Април 2013
« Отговор #11 -: Април 12, 2013, 02:50:55 am »
Поздравления на Митко за прелетчето. Направо е повторил упражнението на Ясен. Интересно колко е бил силен попътния вятър? Като гледам наклона на термиките от трака, ми се вижда нещо като 7-8 м/с ?

Колкото до очилата, наистина е до очите. Моите също сълзят, а и нося очила с диоптър, така че практически винаги съм с очила. и мене ме е удрял бръмбар по време на полет, и съм се благодарил че нося очила. Термиките вдигат нагоре въздух , но и всичко що лети из него , така че е често явление да срещнеш разни гадини из въздуха.
Отделен въпрос е ,че някои хора предпочитат да летят с тъмни очила, други искат да им е светло, трети носят специални филтри за по-ясно гледане ( има такива очила, с които се вижда доста по-надалече и по-остро поради филтриране на определени светлинни вълни)
В книгата на Denis Pagan, в интервюто с Томас Суханек, последния изрично отбелязва че една от причините за успехите му е силното и остро зрение. Някои хора са благословени със силно зрение и това наистина помага много в летенето за взимане на правилни решения. Затова качеството на очилата с които летим е много важно. Eдни лоши очила могат да навредят, а други ( добри) очила могат значително да подобрят летенето.

Неактивен million_miracles

  • Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1213
Re: Април 2013
« Отговор #12 -: Април 12, 2013, 20:37:59 pm »
Свикнал съм да летя без очила, и мотор карах така. Удряли са ме разно бръмбари в окото - хич не е приятно. Но с очила някак си не усещам реално полета. Но мисля да започна да летя с очила и да им свикна. При 5 часа полет, трябва да са много удобни, за да не почне да боли по някое време.

Успях да сглобя кратко филмче, главно от бордовата камерка от полета до коняво. Enjoy:
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=LO19_qSQogY" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=LO19_qSQogY</a>
Всеки полет е важен!

Неактивен Stani

  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 361
  • Летенето е уникално, защото всеки път е различно!
Re: Април 2013
« Отговор #13 -: Април 14, 2013, 00:01:39 am »
 Миналата Събота тръгнахме на време.С приближаването към старта на Конявската планина видимо метеорологията се подобряваше.Споделих това с Митака, Васи и Магито а те рекоха да не очаквам много от този ден като условия за летене, но нещо дълбоко в мен ми казваше, че има шансове за добо летене, което стана и факт в последствие.На старта засякох цикъла на термичните пориви.Бяха на 9-10 минути.Разпънахме навреме и аз бях готов за излитане към 13 и нещо.Побързах да излетя с упасение, че може условията да затихнат както често се случва на това място.Но днешния ден беше за да потвърди правилото за изключенията.В последствие се подобриха с една идея условията.Излетях и веднага попаднах на доста добри качвания - стабилни асансьори=).Бързо се набрах над старта и за мен беше голямо удоволствие да влизам в силните качвания, които усещах много добре и караха вариото да записуква приятно.Този ден използвах за първи път уреди, благодарение на Митака, който ми ги бе донесъл в комплект с JPS.Така се наслаждавах на бързо менящите се гледки от птичи поглед.Разбрах, че е добре озовал се веднъж в добро качване да го следвам и използвам до край.Във въздуха времето тече някак по-различно и не мога да кажа колко точно съм летял по мои спомени малко над 30 минути.Но това точно може да се види от данните на JPS-а. Този път си разнообразих маршрута на летене понеже имах запас от височина минах над част от планината дето не съм прелитал а също и над езерцето.Стигнах над мястото за кацане и междувременно бе заоблачило дори леко ме пръсна дъждец във въздуха.Имаше леки качвания над полето направих няколко обиколки над мястото за кацане докто преценявах точно начина на захождане.Предварително в езерото по вълните  видях посоката на вятъра а имаше и огньове до полето, което също ми помогна.В последната права придърпах рамката на макс за скорост, дори леко си помогнах с коленце=) и поочти уцелих предварително намислената точка.
 Наблюдавах полета на Митака как се набра и тръгна бързо на прелет, после наблюдавах и Стефан и Найден, с които се радвам че се запознах.Като междувременно се напекох добре докато събирах екипировката и крилото.
 Благодаря на висшите природни сили за добрите условия и на всички които дадоха приятелско рамо за да се случи всичко.Васи направи жертва като ни бе шофйор а Митака направи жест към екологията като спести от гориво на Омегата, защото си долетя до София на самолет.Нали така е редно да се каже не на самоход а на самолет.Абе прелетя си човека и то доста бързо.
  До скоро по стартовете!
Повече въздух в гърдите и крилата!

Неактивен million_miracles

  • Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1213
Re: Април 2013
« Отговор #14 -: Април 28, 2013, 10:49:22 am »
Летенето започна и вече никой не пише във форума. Няма време, а? Е така е, да! А аз ще допълня за април двете посещения на учебни занятия - едно на Каптажа и едно на Петрохан. И двете много полезни, но на Петрохан остъргахме въздуха направо.











Всеки полет е важен!