Форум за ДЕЛТАПЛАНЕРИЗЪМ на DELTACLUB.BG

Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията



Новини: А знаете ли, че жените делтапланеристки в България вече са две? :)

Автор Тема: Национален шампионат по делтапланеризъм 2013, 27 юли - 4 август  (Прочетена 6672 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

Неактивен million_miracles

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1213
"Okolchitsa Open 2013" е името на тазгодишния национален шампионат по делтапланеризъм и ще се проведе в Северозападна България с места за стартиране връх Околчица и Пъстрина през периода 27 юли- 4 август. Сайта е отворен за регистрация:
http://bulgariaopen.wix.com/nhgb
Всеки полет е важен!

Неактивен million_miracles

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1213
Наближи време за Българския национален шампионат 2013. Както знаете от няколко години правят опити различни клубове към БНАК да организират делта  НШ безуспешно. Веднъж Скайномад 2011 не успя поради лошо време, 2012 "Български Национален Делта клуб" не съобрази датите с другите състезания и не регистрира състезанието по ФАИ., въпреки препоръките ми, следователно състезанието отново не бе успешно, с малко пилоти, а БНАК плати за това. Да не говорим, че бях изключен от комисията по делтапланеризъм от въпросните организатори :)))) явно не им харесва някой да им дава акъл. Тази година, 2013 състезанието е регистрирано по ФАИ, което ще доведе повече пилоти от чужбина, тъй като в България състезателното летене не е развито и има много малко състезателни пилоти се разчита основно на международно участие. Националния шампионат е спонсориран и от Български Национален Аероклуб и такса участие от пилотите 120лв. Времето изглежда подходящо за района с не много висока база и силни термики. Има всички предпоставки да стане добро състезание.  Сега всичко зависи от организаторите. Тази година реших и аз да участвам, тъй като мисля, че това може да е една добра крачка в посока съдействие между двата най-активни клуба по делта планеризъм Делтаклуб и БНД (Български Национален Делтаклуб) . От друга страна, отивам при тези хора, организатори, които многократно опитаха да опетнят името и членовете на клуба по всякакъв начин, форуми и държавни инстанции, клевети и доноси, но това е друга тема и да се надявам, че ще остане в миналото.

Състезанието започва следващата седмица, от мен очаквайте всекидневно да ви осведомявам тук какво и как се случва.
Всеки полет е важен!

Неактивен krassihg

  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 465
Желая ти успех от все сърце, Митко !!! Концентрирай се и лети както си знаеш ! Пък каквото сабя ( пардон) , "Litespeed "  покаже ...!!! :D

Неактивен Vassy

  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 154
 До тук една задача от Околчица - 50 км.
Един нелетателен ден - вчера, поради силния вятър, който се появи при навлизането на студен фронт.
За днес разбирам, че задачата ще  бъде от Пъстрина.

В състезанието има добро чуждестранно участие - Румънци, Руснаци и Украинци. А сред представителите на Русия има и една дама - Ана с T2C :)

Надяваме се, че довечера ще имаме повече информация от Митака за задачите и за постиженията :)

Неактивен million_miracles

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1213
Първата задача беше 53км. Двама украински пилоти затвориха, Ганди от българите направи първа точка (разклона за Вършец), аз и Мишо Янков кацнахме директно на кацалката. Качих се за втори старт, но отново резултата беше сущия :((( 500 точки назад първия ден.

Най-накрая, подтикнат от слабите условия и безпрецедентното ми давене първия ден на състезанието, Боби и Васи ми донесоха Ламинар 14 MRX. Тъй като знаех, че съм по-тежък на LitespeedS 4, реших да сменя крилото с по-голямо, въпреки че нямах опит на него.Това не е добре да се прави на състезание, но все пак мисля, че взех правилното решение. Задачата беше до Правец и връщане към Радотина - 58 км.

След излитането веднага усетих огромната разлика в управлението между двете крила, но успях да се извадя от 200 метра над терена и набера в базата.Под мен гледах как един от добрите украински пилоти кацна.Полета до Правец премина предимно на 2000 м височина, а при Правец (първа точка) беше синя дупка. Не ми се чакаше и пуснах да направя маркера, но така и нямаше термика. Навръщане към Радотина (финала) също губех височина, макар че опитах да завъртя няколко балончета безуспешно. Харесах си една голяма окосена житна нива и кацнах.  Не успях да затворя задачата за 10 тина км., а при мен кацна един от руските пилоти.

Мислех, че съм пръв за деня, но когато тръгнахме да се прибираме, се оказа, че украинеца се е качил пак, престартирал и затворил таска, което означава, че за деня съм втори. Това ще го дръпне още напред в класацията. Скоринг още няма, тка че повече подробности по-късно.

Една снимка след кацането:


Краси, след като летях на Ламинара и направих прелет, мисля, че е много добро. Платното е изпънато и запазено, при високи скорости не флатери. Като цяло се държи много стабилно. Единствено има някакви малко проблемчета, както знаеш, единия вече го оправих и мисля, че стана добре. Крилото е много по-добро, от колкото очаквах!!!
« Последна редакция: Август 02, 2013, 08:47:39 am от million_miracles »
Всеки полет е важен!

Неактивен nikidelta

  • Newbie
  • *
  • Публикации: 24
Митак, смянана на крилото по време на състезание?! Не смятам , че си се "извадил" защото крилото е по-голямо с 0,3-04кв.м. Характерното за Околчица е ,че винаги има проблеми с "ваденето". М/у Ок. и Витоша има принципна разлика а общото ,че стават за СИ вятър не ги обединява. Ако летите на Пъстрина смятам ,че трябва да се върнеш на Л-спида. М/у впрочем "едно време " не се разрешаваше смяна на размера на крилото да не говорим за производителя. Не знам какъв е регламентът на съетезанието? Не , че не го правиха - например Дж. Пендри в Унгария!
Ламинар-14MRX е 14.88кв.м.>Лайтспид-S4 е 13.7кв.м.
При следващите модификации няма такава разлика (например Z7-14.2 e 14.24кв.м. и т.н.)
« Последна редакция: Август 02, 2013, 18:31:17 pm от nikidelta »

Неактивен krassihg

  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 465
Разликата в площта е май 0.88 кв.м. което е по-близко до 1 кв.м...С тегло около 80 кг.Митака отива към долната граница на тегловия диапазон на това крило ( 75 kg), докато с другото е по-близко до горната граница. С голямото крило ще кара малко по-бавно. При слаби условия голямото крило помага, при силни обаче ще бъде по-бавен и ще се бори с крилото повече. Той си знае.

Неактивен Vassy

  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 154
Ми че той Митака всичко си написал :) Аз какво да кажа освен, че днес задачата щяла да бъде към 70 км. Очакваме резултати довечера...

Неактивен Vassy

  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 154
о сега виждам че задачата за днес е 97км...



Неактивен nikidelta

  • Newbie
  • *
  • Публикации: 24
Не разбирам кой е стартът? Много , много амбициозен триъгълник! Би било ПОСТИЖЕНИЕ!!!

Неактивен krassihg

  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 465
5 човека са завършили задачата, Митака казва че е стигнал първи!

Неактивен million_miracles

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1213
Мдаа, днес стартирах след основната група, но пристигнах първи.  Ваденето отново трудно, някои останаха на старта да стържат.

http://forum.skynomad.net/leonardo/flight/6194
Всеки полет е важен!

Неактивен nikidelta

  • Newbie
  • *
  • Публикации: 24
Браво! Най- големите "свободен " и "FAI" триъгълници с делта.

Неактивен krassihg

  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 465
Браво , Митак ! Дръж така до края !!!
Хареса ми как си се отклонил към Пъстрина да хванеш нещо. :-)
« Последна редакция: Август 02, 2013, 20:47:13 pm от krassihg »

Неактивен Stani

  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 361
  • Летенето е уникално, защото всеки път е различно!
 Браво митак, доста стабилен полет 4 часа!Ти направо ги строши.Не виждам нито едно излишно движение, доколкото разбирам, всичко ми изглежда като идеално.
Повече въздух в гърдите и крилата!