Делтапланеризъм > Състезания, срещи и летене...

Нов учебно Крило: Star 17

<< < (2/4) > >>

Robert:
Star-чето е дошло! :)

Хайде сега стига глупости и да си покажем новото ни учебно крило което си взехме през уикенда.
Чаках малко преди да ви пиша, защото исках първо да летим малко с него, но времето беше лошо и не ни помогна.

Търсих го и го купих, защото в клуба нямахме учебно крило за по-леки хора.
Украинският-'Атлас' иска повече килограми и мускули ;)
Освен това, той е специално конструиран за начинаещите, имам предвид, че не е много чувствителен, допустими са малки грешки и лети почти без пилот...


Първо няколко статистики:

* Модел: Star 17;
* Кръстил: "Папагал" (вижте на синмката защо);
* Производител: Orion Deltabau, Швейцария;
* Създаден: 1987
* Квадратура: 17 м2;
* Пасажер+Сбруя: 60кг минимално, 95кг максимално.

Ето ви и няколко снимки:


Тук е опакован - в стария му сак - на около 70% дължина. Така е по-удобно за транспорт и лагеруване; но пък е повече работа да го опаковаш или сглобиш...



На тази снимка Митко сглобява крилото и слага тръбите в плата в атакуващия ръб, 'the leading edge'.



Митко с Папагалчето, готов за излитане.



Предишният собственик беше една жена от Швейцария, и крилото става за по-леки хора, а може и за жени! За това: Хайде жени - елате и станете членове на кулба ни. :)

Крилото засега е лично мое, но го купих за клуба. Още не сме решили с какви средства трябва да участват членовете на клуба, за да се учат с него. Няма да е много даже...

Толкова засега, след първите полети ще пишем повече тук.
А ако имате въпроси - питайте.

--- С благодарение на Katrin за поправяне на грешки ми ---

chicho:
Роб, дай едно кръгче, моля. /попитай да ти разяснят този израз/ иначе ще ти обърна внимание, крилото както си забелязал е за по-леки хора. а не за по-глупави. така, че внимавай !!!

krassihg:
Robert, tezi dvete dumi deto ne gi razbra ot posta na Stani vsashtnost ne sa chisto bulgarski. V bulgarsia ezik ima dosta dumi ostanali ot tursko vreme ( BG e bila 500 godini turska teritoria)...taka che zatova moje bi ne gi razbirash. A bulgarite obichat da polzvat takiva dumi poniakoga kato jargon...taka che ne se pritesniavai ako ne gi razberesh. A nie samite, bulgarite de, ne osaznavame kolko dumi v nashia ezik sa ot chujd proizhod, po-tochno  latinski, grazki, turski, ruski, frenski, nemski, angliiski...obache mnogo se gordeem s nashia ezik i se kefim kolko e truden za chujdencite :-)))) Ako si kupish rechnik na Bulgarskia ezik ( edin tom), i posle si kupish rechnik na Chujdite dumi v bulgarskia ezik, oshte edin tom, i gi slojish edin do drug, shte vidish che dvata toma sa pochti ednakvo debeli. Osven tova moje da si siguren, che sega v tozi moment ima veche niakolko dushi koito se mrashtiat che pisha s latinski bukvi. Te mu vikat na tova shliokavitza...opitai se da go namerish v rechnika :-))))))))))))))
Иначе поздравления за новото ( старо) крило..със здраве да си го летите и много жени да го пролетят. Не каза какви са му останалите технически данни: Тегло,  разпереност...копирка на Атлас ли е?

Robert:
Ох Янчо, пак не си един от най ясните...
Но ако питаш да летиш с Папагалчето, трябва да отслабнаш малко. Нали маьимално тегло е 95кг  :P
А мерси за внимание, ще внимавам. Веки полет е важен, както Митко казва, но ако си глупав, наистина е опасен.
Нали ние пилоти знаем че не всеки човек става за летене!

А благодаря и на Краси за обеснение. Булгарския език е богат с много Турски думи. Специално в яргон и в диалекта ги има, да. А точно те за мен са трудни. Но още остава ми някои да превиди какво Стани е писал... Мисля по не Българите го знаят. :-)))
Наистина не можах да намеря думата ти 'шлюкавица' (ако така се пише, щото един от трудните неща е прегвърлането към Кирилица).
Но аз се мъча да не съм един от тези Шлюкавици... И да науча езика добре :)

А за допълнителни технични дани, не съм сигурен. Не се намери инфо в вебсите за тези крила, но мога да питам няколко души.
Преди 10 години бях започил и да уча с един друг Star 17, а тогава съм си написал някакви статистики. Не съм сигурен даже ако те са 100% точни, но ето ги:


* Тегло: 22кг  (а бях писал и '27 ?', но това ми струва много..)
* Минимално скорост: 20 а 25км/ч  (Stall Speed, VS)
* Максималко скорост: 60-65км/ч  (VNO)
* VNE: ? км/ч  (Never Exceed Speed)
* Качество: 1:10 (Glide Ratio)
А стари пилоти да ми кажат ако мислят да има някаква грешка. Ако няма, ще и ги пише до предишната статия с снимките :)

А Краси, незнам какво е разпереност (няма го в речника). А не мисля че е копирка на Атлас, но не съм сигурен, а мога проверявам (to try to find out). А може би и Митко го знае :)

chicho:
РОБ !!! не пропускай отговора за кръгчето ми. пък ако си скръндза, ще ти предложа в замяна едно кръгче с РАМЕРА. /всичкото това като тренировка по езика в , който няма и една българска дума/

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия