Делтапланеризъм > Безопасност и техника на полетите

как не бива да се излита

<< < (2/4) > >>

million_miracles:
http://www.youtube.com/watch?v=F_n5B3-MIC4
Още един начин на нежелано излитане

Stani:
  Какво по-точно се случи?На мен ми прилича на срив, някак си се издигна над нивото на теглича и после остана без скорост, крилото се срина набра скорост излезе, но тогава пилота не успя да го придърпа и вкара в права за кацане.Поправете ме ако съм в грешка!

krassihg:
Това беше типичен локаут...блокиране...малко е дълго за обяснение, ще напиша  нещо по-късно. По принцип при теглене стават такива неща, ако не се внимава и се изпусне позицията за теглешия. Идва един момент, когато каквото и да правиш, колкото и да си як, не можеш да излезеш от това..казва се локаут...става за секунди, и ако си на ниско, е много опасно.
бях писал по-рано...много е важно да се държиш на една височина с теглещия. Ако не внимаваш 100% за движението на теглещия, има опасност да попаднеш в това положение и оттам единствения изход е бързо откачане...
Ако забеляза на филмчето , делтата се издигна прекалено бързо зад теглещия, и оттам започна нестабилно осцилиращо движение. Трябваше да придърпа още щом се отлепи от триколката, за да не дава възможност на крилото да се вдига толкова бързо, сравнено с теглещия.

krassihg:
http://www.youtube.com/watch?v=7w9MWros8zk

Загледай това филмче за обикновено хвърчило...забележи как има моменти в които прави рязко гмуркане настрани и надолу...просто защото е в почти перманентен локаут. Това е което не бива да се допуска при теглене с делтата...ако си наблизо до земята и ако се заключиш така, крилото се плъзга настрани и надолу и няма оправяне. Но това е присъщо на системата теглещ-теглен. Единствения начин да се избегне е да внимаваш и да се позиционираш винаги така че оста на теглещото въже да не излиза извън центъра на налягане на крилото ( твоето), защото иначе твоето крило ще получи завъртащ момент и ще се изметне в такава позиция, при която каквото и правиш, само ще се мяткаш отзад насам натам, ако не се скъса бушона. Проблема е че бушона и да се скъса, може планера ти вече да е застанал в такова положение,под такъв ъгъл,  че за да излезе от плъзгане му трябва време и разстояние, което може просто да го нямаш в момента когато се заключиш. Затова съвета е да се освобождаваш рано, преди още нещата да са станали страшни. Видиш ли че излизаш от контрол, дърпаш ръчката и се освобождаваш.

Правило номер едно: Не изпускай от око теглещия, следи го 100%
Правило номер две:  Заемай правилна позиция спрямо него
Правило номер три:  Откачай се навреме, преди да си влязъл в локаут.

По принцип при теглене винаги има отклонения на тегления спрямо теглещия освен в идеални условия. Затова е нужно 100 процента внимание и бърза и премерена реакция. Все пак, ако не успееш навреме да вкараш крилото в пътя, трябва да се откачиш. Въпроса е доколко да допускаш отклонения, преди да вземеш решение да се откачиш. Локаоута се развива за няколко секунди, практически няма команда с която да можеш да се извадиш, то затова се казва локаоут. Затова трябва мислено да си проиграеш процеса и да си готов за бърза реакция на откачане от тегленето, и да си поставиш мислени граници доколко да стоиш в тегленето, преди да се откачиш поради излизане от координация. А бе , трябва си практически опит.
Освен това различните крила се теглят различно...има такива дето вървят като по релси, а има други дето играят. Примерно тези крила, дето са склонни към осцилиране ( дето му викат PIO , pilot induced oscillation), в инструкциите им пише че излизането от осцилиране става като отпуснеш малко рамката, т.е забавяш малко скоростта. Да, ама когато си в теглене, ако отпуснеш рамката, започваш да се катериш нагоре, което е недопустимо. Така че на някои крила им слагат стабилизатор на кила, за да не се въртят много около вертикалната си ос при теглене.

ivo@home:
Чудя се само  как са го пуснали да се шлепва , при условие , че няма нужната рутина, а и на всичко отгоре  с компетишън крило (Litesport   си е 3 по DHV).
Защо не са му сложили акулска перка ( вертикален стабилизатор)??? Това в Европа е задължително.Мисля си , че ако имаше стабилизатор, това нещо нямаше да се случи.
P.S. Ето стабилизатор от Икаро, включен е в цената  при покупка на ново крило.
http://www.drachenfliegenlernen.de/shop/drachenzubehoer/beschreibungfinne.php

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия