Делтапланеризъм > Безопасност и техника на полетите
как не бива да се излита
ivo@home:
Питах инструктора ми. И Wills Wing предлагат такъв вертикален стабилизатор, цена около 200 долара.
http://www.willswing.com/Accessories/stabilizer.asp
million_miracles:
Аз като цяло бих кръстил темата - "Защо се излита със скорост"
http://www.youtube.com/watch?v=e_QckpfXp8Q
Пилота е добре!!!
Може да има много причини за една подобна случка!!!
Предлагам да коментираме случилото се, като приемаме, че:
1 - крилото е наред, сглобено е добре и по принцип лети без забележки. В случая на украинската фирма "AEROS"
2 - вината не е в помагачите
Marin:
Без да имам опит с делта (имам опит само с радиоуправляеми планери ) ще изкажа моето мнение, и ако греша ме поправете :)
Според мен крилното натоварване е малко, което не позволява на крилото да пробива срещу вятъра. Другият сценарий е прекалено голямият ъгъл на поставяне на крилото, прекалено рано. Може би трябваше да се пусне напред с малък ъгъл и след това да избута леко. И на последно място поставям вероятна силна турболентност в момента на излитането ( обикновено тя е зад препятствието )
million_miracles:
Не съм чел в youtube коментарите. Но първото ми предположение е, че пилота не е с много опит или не е летял дълго време. Когато един пилот не е летял дълго време е хубаво да разтича и литне от по-ниско. Казва се ВЪЗСТАНОВЯВАНЕ. Това се прави, за да свикне отново с особеностите на летенето, контролирането на крилото и отделните етапи - излитане, полет и кацане.
Друго предположение, че лети за пръв път на спортно крило. Отново е добре, смяната на крилото да стане с облитане в спокойни условия. Сега при наличието на толкова делтажии на старата(тичащите със сбруи), незнам как са допуснали това.
Конкретно за това което се вижда - съгласен съм с Марин, макар че каза нещата по малко по-различен начин. Излитането е вяло, със слаб контрол на крилото. След излитането, пилота се опитва да влезе в сбруята с крака няколко пъти, не се концентрира в управлението на крилото, скороста отново е ниска. Ако има турболенция, задължително трябва да придърпа рамката за скорост, да намали ъгъла на атака за да има добро управление, да излезе напред от склона, за да спечели височина. Чак след като стабилизира крилото, може да хване рамката долу и да влезе в сбруята. Опитните пилоти правят това много бързо. Въпреки това има една последователност на действията и разпределение на концентрацията. Ако крилото губи контрол е много по-важно да се съсредоточи в стабилизирането му, отколкото да почне борба едновремено да стабилизира крилото и да влиза в сбруята. Да не говорим, че делтапланера се управлява с тежеста на тялото. Това крако-махане със сигурност нарушава прецизното управление. Спортните крила са чуствителни и на бавни скорости лесно задълбават в завой. Ако има височина, ще може да набере скорост, да стане управляемо и да излезе от капана. СКОРОСТ, СКОРОСТ СКОРОСТ
Сривните ъгли и скорости близки до срив, само секунда преди кацането!!!
И пак - "ВИСОЧИНА + СКОРОСТ = ЖИВОТ"
Stani:
Можеха да го пуснат малко по-надолу по склона а не от билото.Така от билото влиза в поток с друга посока , което също го разбалансира и без това не добре летящото крило.
Навигация
[0] Списък на темите
Премини на пълна версия