Форум за ДЕЛТАПЛАНЕРИЗЪМ на DELTACLUB.BG

Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията



Новини: Последният модел делтапланер Falcon 3 Tandem на американската фирма WillsWing продължава да споделя полети с пасажери.

Автор Тема: Въпросче с понижена трудност  (Прочетена 4144 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

Неактивен krassihg

  • Moderator
  • Sr. Member
  • *****
  • Публикации: 465
Въпросче с понижена трудност
« -: Ноември 29, 2009, 09:28:37 am »
Хубава снимка на току що излетял пилот.Хубаво крило, хубава сбруя Въпроса е има ли нещо смущаващо в снимката ?

Неактивен million_miracles

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1213
Re:Въпросче с понижена трудност
« Отговор #1 -: Ноември 29, 2009, 11:51:57 am »
Мда, карабинера се е изкилиферчил  ::). В това положение карабинера се издържа на по - малко натоварване, а ако не е закопчан - още по малко. Сигурно на първата термика като го издруса ще се намести, ама...
Всеки полет е важен!

Неактивен krassihg

  • Moderator
  • Sr. Member
  • *****
  • Публикации: 465
Re:Въпросче с понижена трудност
« Отговор #2 -: Ноември 29, 2009, 20:00:51 pm »
Да, така е. Наи-добре, за да не се случва това, да се сложи едно ластиче около фала и колана на сбруята на парашута в основата на карабинера и той ще престане да играе настрани. На тази снимка не се вижда, но също е добре да имаш допълнителен карабинер стоманен да свързва независимо от крилото, сбруята и фала на парашута. По този начин ако по някаква причина главната връзка с крилото се скъса, или главния карабинер се счупи, все пак оставате с парашута свързан към сбруята и имате шанс за спасение.Има случаи на откъсване на главното окачване след тък и сгъване на крилото, от силното въртене и центробежната сила. Тогава пилота излита настрани и отваря парашут. Същия пилот предната година е наблюдавал с очите си как друг пилот му се случва същото, само че след откъсването от крилото и отваряне на парашута, поради високата скорост парашута се отваря почти експлозивно и се къса. Пилота загива след свободно падане и удар в земята.По принцип делтапланерните парашути не са проектирани за отваряне при свободно падане ( поне производителите така твърдят). Затова въпросния пилот е имал желанието да избере най-сигурния парашут на пазара. Избора му е бил между Метаморфози и High Energy. Накрая се е спрял на последните, защото са имали по-дълъг опит с конвенционалните парашути:
Immediately after this event I sourced information on equipment that would
successfully sustain terminal parachute deployments, despite the unlikely and rare
incidence of this type of occurrence. Two parachute manufacturers, Metamorphose,
and High Energy were considered the only (?) and the best equipment available. High
Energy was selected for two reasons: they come from an experienced skydiving
background, and their parachutes offer the best performance (slowest descent rate and
highest construction integrity).

Неактивен krassihg

  • Moderator
  • Sr. Member
  • *****
  • Публикации: 465
Re:Въпросче с понижена трудност
« Отговор #3 -: Ноември 29, 2009, 20:17:51 pm »
Другото изкючително важно нещо е предполетния hang check. Трябва да заемете полетно положение и вие и вашия помощник да се уверите че всички колани, въженца и карабинери са в правилна позиция.Въженцата и коланите е много лесно да се оплетат и това ако не се забележи преди старта, става кофти. Имали сме и случаи на карабинер, който дори не е бил напълно затворен, а закачен по чудо на средата на ширината на коланчето за окачване. Пилота забелязва това едва в полет, и то след като е направил няколко уинговера.Просто карабинера се е забил в коланчето като кука и така е стоял през целия полет, с отворена вратичка. Как е станало това, да не се забележи на hang check-a ? Най-вероятно помощника е гледал отпред, откъм носа, и тогава странната позиция на карабинера не се забелязва. Затова при hang check винаги трябва да се гледа и отстрани, и да се проверява дали вратичката на карабинера е напълно затворена и осигурена със завъртане на втулката по резбата докрай.
А на времето четох един още по-абсурден случай, и то с велик пилот...Жерар Тевено...на състезание, как се е закачил, не е ясно, но веднага след излитане става ясно че окачването му е прехвърлено около страничната рамка и естествено силно ограничава управлението. Той обаче не загубва самообладание, изправя се , стъпва на рамката, обхваща я с ръце и успява да се откачи и да се закачи отново правилно. Това ми се струва невероятно, но е факт. Просто човека има гигантски опит и самообладание.
« Последна редакция: Ноември 29, 2009, 20:19:23 pm от krassihg »

Неактивен chicho

  • Jr. Member
  • **
  • Публикации: 86
Re:Въпросче с понижена трудност
« Отговор #4 -: Ноември 29, 2009, 21:35:01 pm »
когато Адаша преведе една книга на Пенис Дейгън  /грешка ДЕНИС ПЕЙГЪН/ а великото тогава осо я издаде, на корицата имаше почти същата /ама съвсем почти/ снимка. Ники сопотски, със същата закачка над себеси , на Сопотския старт. обърнах внимание на окръжаващите ме в момента полковнишки шкембета... въпрос с още по-занижена трудност. КОЛКО продължи мълчанието на ШКЕМБЕТАТА?  отговор - Митко ги изпревари!

Неактивен krassihg

  • Moderator
  • Sr. Member
  • *****
  • Публикации: 465
Re:Въпросче с понижена трудност
« Отговор #5 -: Ноември 29, 2009, 22:44:35 pm »
А бе върти ми се нещо такова в главата, ама не си спомням такава корица. Аз имам синята книга на Пенис Дейгън, но там няма корица със снимка. Но имам спомен за книга със снимка на НИки Сопотски...да не би да е било друго издание на онази дето Милко преведе от руски, преведена от унгарски ?
Остаряваме, Чичов, да знаеш..остаряваме и туй то...